hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۸۸۰ هزار نفر در استان اصفهان واکسینه شده‌اند

۸۸۰ هزار نفر در استان اصفهان واکسینه شده‌اند

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: تاکنون در استان اصفهان ۲ میلیون و ۴۴ نفر نوبت اول و ۸۸۰ هزار نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.
حجت‌الله غلامی، در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه شب گذشته جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا به ریاست استاندار تشکیل شد، اظهار کرد:هم‌اکنون خور و بیابانک و بوئین میاندشت در وضعیت زرد و ما بقی شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی قرار دارند که این امر نشان از تأثیر واکسیناسیون است. هم‌اکنون واکسیناسیون برای افراد ۱۸ سال به بالا ادامه داد و ساعت واکسیناسیون در بیشتر مراکز تجمیعی به ۱۲ شب افزایش یافته است. همچنین  تعداد مراکز تجمیعی  واکسیناسیون در استان ۲ برابر شده است.
وی با بیان اینکه تا پایان هفته باید تمام روستا و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر واکسن دریافت کنند، گفت: تاکنون در گروه‌های سنی بالای ۱۸ سال در استان اصفهان ۴۸.۸ درصد نوبت اول و ۲۱ درصد نوبت دوم واکسن دریافت کرده‌اند و  بیشترین واکسیناسیون در گلپایگان،خوانسار شاهین‌شهر،اردستان و نطنز  و کمترین در خمینی‌شهر، برخوار و فلاورجان بوده است.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان گفت: فعالیت تالارهای پذیرایی و چایخانه‌ها همچنان ممنوع است، اما استخرهای سرپوشیده با ۷۰ نفر، سالن‌های ورزشی با ۳۰ نفر و مراکز تفریحی با ۵۰ نفر ظرفیت می‌توانند فعالیت کنند.
وی گفت: سهمیه زائران اربعین استان اصفهان به حدود ۳ هزار و ۸۰۰ نفر رسیده است که از طریق مرزهای هوایی به عراق سفر می‌کنند و باید هر دو دوز واکسن خود را دریافت کرده باشند.
غلامی همچنین از روند کاهشی مبتلایان به کرونا و روند نزولی فوتی‌ها خبر داد و افزود: در ۲۴ ساعت گذشته در استان اصفهان ۳۶۴ نفر بستری شدند و کل بستری‌ها به ۲ هزار و ۸۰۰ نفر رسید در حالی که اوایل شهریور امسال این رقم حدود ۴ هزار ۲۰۰ نفر بود. تعداد فوتی‌های استان کاهش داشته اما هنوز متناسب با بستری‌ها نیست.
غلامی اضافه کرد: به گونه‌ای که مرگ و میر از حدود ۵۵ به ۳۲ نفر و نیز درصد تست مثبت از ۵۰ به ۳۶ درصد و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به مرز ۷۲ درصد رسیده است.
وی با اشاره به اینکه حجم واکسن روزانه به ۹۰ هزار دوز رسیده است، اظهار کرد: تاکنون در استان اصفهان۲ میلیون و ۴۴ نفر نوبت اول و  ۸۸۰هزار نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد