hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > "تاکنون در خراسان رضوی بیش از 98 تعاونی تخصصی فراگیر به ثبت رسیده است"

"تاکنون در خراسان رضوی بیش از 98 تعاونی تخصصی فراگیر به ثبت رسیده است"

تاکنون بیش از 98 تعاونی تخصصی فراگیر  (مرتعداری ، آبخیزداری و...)مرتبط با حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری به ثبت رسیده است .
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-سید حسین حسینی کیا رئیس اداره ترویج و مشارکتهای مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی که به مناسبت روز تشکلها و مشارکتهای اجتماعی سخن می گفت  ، افزود  21 مرداد ماه ، روز تشکلها ومشارکتهای اجتماعی فرصت مناسبی است برای تجلیل از نقش هواداران وطرفداران طبیعت ومنابع طبیعی و آبخیزداری که بدون هیچ چشم داشتی در قالب تعاونی ها و NGO ها (سمن ها) و همیاران طبیعت در حفاظت و حراست از عرصه های منابع طبیعی و آبخیزداری به ایفای نقش می پردازند.
 حسینی کیا  گفت این تعداد تعاونی 6700 نفر را تحت پوشش قرارداده و نیمی از آنها هم اکنون فعال هستند از این تعداد 24 تعاونی تخصصی فراگیر بوده که مراحل راه اندازی و ثبت 5 تعاونی فراگیر جدید در دست اقدام است .
وی افزود در همین ارتباط و به مناسبت روز تشکلها و مشارکتهای اجتماعی مفتخریم که تاکنون بالغ بر 6000 نفر عضویابی در سامانه همیار طبیعت را به انجام رساندیم وی یادآور شد همیار طبیعت به آن دسته از داوطلبان مردمی اطلاق می شود که با آموزشهایی که بوسیله اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری داده می شود بصورت مردمی در امر حفاظت، حراست از اراضی ملی و عرصه های منابع طبیعی از جمله اطفاء حریق ، نهالکاری ، آبیاری ، ارسال گزارشات تخریب و تصرف غیر مجاز ، قاچاق چوب و ترویج فرهنگ منابع طبیعی یا رو یاور  و کمک کار ما می باشند.
 حسینی کیا  در پایان خاطر نشان کرد هم اکنون 10 تشکل مرتبط و 4 NGO  (سمن) فعال با موضوعات منابع طبیعی در سطح استان فعال می باشند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد