hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > ماجرای فیلم کتک زدن دختر در سیرجان چه بود

ماجرای فیلم کتک زدن دختر در سیرجان چه بود

پسری اهل شهرستان سیرجان در استان کرمان، پس از آنکه دختری ساکن تهران در اینستاگرام به دختر محبوبش توهین می‌کند در صدد انتقام بر می‌آید.

رویداد ایران - در سال‌های اخیر به موازات اعلام فیلترشدن برخی شبکه‌های اجتماعی، شاهد رخدادهایی هستیم که از سوی موافقان به عنوان دستمایه فیلترینگ قرار می‌گیرد. هنوز فراموش نکرده‌ایم که در روزهایی که زمزمه‌های فیلترینگ دائمی تلگرام مطرح بود، اعلام این موضوع که عوامل داعشی حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی برای ارتباطات خود از تلگرام بهره می‌برده‌اند، یکی از توجیه‌ها برای پافشاری بر حذف تلگرام بود.
امروز هم با انتشار خبری تاسف بار که اینستاگرام بخشی از روایت آن بود، بار دیگر همزمان با زمزمه‌های فیلتر شدن این شبکه اجتماعی محبوب، احتمال استفاده از آن به عنوان بخشی از پروژه وفاق برای فیلترینگ وجود دارد.

ماجرای کتک زدن دختر در سیرجان چه بود؟
طبق آنچه در خبرگزاری‌ها منتشر شده است، پسری اهل شهرستان سیرجان در استان کرمان، پس از آنکه دختری ساکن تهران در اینستاگرام به دختر محبوبش توهین می‌کند در صدد انتقام بر می‌آید. او پس از آن با ریختن طرح دوستی با این دختر کار را به جایی می‌رساند که دختر را به سفر به سیرجان راغب می‌کند.
اما ماجرا به اینجا خاتمه نمی یابد. دختر پس از رسیدن به سیرجان، از سوی این پسر و همدستش به خانه باغی در این شهر کشانده می‌شود و از سوی این دو مورد کتک کاری قرار می‌گیرد. اما نکته تلخ ماجرا، پخش صحنه کتک زدن دختر از طریق لایو اینستاگرام پسر بوده است به صورتی که تعداد زیادی این صحنه دردناک را به صورت مستقیم مشاهده کرده‌اند.

عمل وحشیانه‌ای که فالوورهای پسر سیرجانی را افزایش داد
در فاصله کمی پس از انتشار این لایو و اخبار مرتبط با آن، بیش از 10.000 دنبال کننده جدید به صفحه این پسر اضافه شدند و به نوعی به محبوبیت کاذب او کمک کردند.
موضوعی که در بسیاری از رویدادهای شبکه‌های اجتماعی دیده می شود. بی درنگ پس از انتشار خبر، تصویر یا فیلمی از یک رویداد یا حادثه، تعدادی بدون توجه به جایگاه ‌ها، با همدردی یا همذات پنداری با افراد به رشد حباب گونه آنها کمک می‌کنند.
اینستاگرام پسر سیرجانی

پلیس فتا به ماجرای فیلم کتک زدن دختر در سیرجان خاتمه داد
طبق اخبار منتشر شده عوامل منتشر کننده این فیلم که در  سیرجان هستند، توسط پلیس فتا شناسایی و بازداشت شدند.
در این زمینه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان زندانی شدن متهم اصلی (ضارب) با قرار بازداشت قاضی ویژه رسیدگی به جرایم سایبری خبر داده است. محسن نیک ورز اعلام کرده است فرد دومی که در صحنه حضور داشته و کار فیلمبرداری کتک زدن دختر را انجام می‌داده است شناسایی شده و به همراه ضارب اصلی دستگیر شده است.
به گفته وی بر اساس دستور رییس کل دادگستری استان کرمان این پرونده با عنوان اذیت و آزار دختر جوان در سیرجان به صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود و دستگاه قضایی با عوامل این رخداد دردناک به صورت قاطع برخورد خواهد کرد.
نیکورز اضافه کرده است: با رصد فضای مجازی به وسیله کارگروه رصد امور فضای سایبری در دادسرای سیرجان، در تاریخ 14 دی ماه 1397 فیلمی به دست آمد که در آن پسری با حبس دختری در یک خانه باغ و ضرب و جرح و آزار و اذیت وی، کیلیپ ذخیره شده را در استوری اینستاگرام شخصی خود به اشتراک گذاشته بود. بی درنگ پس از آن هماهنگی لازم با رییس پلیس آگاهی شهرستان انجام و متهم در مخفیگاهش شناسایی و ادله دیجیتال او نیز توقیف شد.

اینستاگرام؛ متهم یا یاری‌رسان
اما در این میان شبکه‌های اجتماعی تنها نقش یک رسانه را بر عهده دارند و مانند لبه تیز چاقو هم برای استفاده خوب و هم برای اعمال مجرمانه قابل استفاده هستند.
رشد اجتماعی به حفظ و ارتقای ساختار آموزش در دوره خردسالی تا میانسالی ارتباط دارد که بخش عمده این دوره در اختیار دولت و نهادهای حاکمیتی است. بی توجهی به جایگاه بلامنازع آموزش و پرورش در جهت گیری نسلی فرزندان این سرزمین و لزوم توجه به مشکلات گوناگون این نهاد، پیش بینی راه‌هایی برای سیراب شدن جوانان از نیاز غریضی عشق به دیده شدن و محبوب بودن در راه‌های مجاز و بی ضرر و زمینه سازی برای ارتباط سالم افراد و ازدواج آسان برای همه اقشار تنها چند نکته کوچک از صدها موردی است که حاکمیت می‌تواند برای حل مشکلات نسل جوان انجام دهد. چه بسا اگر بستر شبکه‌های اجتماعی وجود نداشت بسیاری جرایم و یا مواردی از این دست به سادگی به دست پلیس فتا و دستگاه قضایی نمی‌رسید و زیر گرد ناشی از تعصب یا حفظ آبرو دفن می‌شد. شبکه‌های اجتماعی تنها واقعیت‌های لایه‌های زیرین جامعه را بدون پرده‌پوشی به ما نمایش می‌دهد و از برخی واقعیت‌های تلخ که تا سال‌های قبل مکتوم می‌ماند گریزی نیست.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد