hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آشفته‌ بازار اجاره مسکن در شرق پایتخت/ رهن ۱۵۰ میلیونی آپارتمان بدون امکانات

آشفته‌ بازار اجاره مسکن در شرق پایتخت/ رهن ۱۵۰ میلیونی آپارتمان بدون امکانات

در حالی فصل نقل و انتقال مستأجران آغاز شده که به دلیل افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها، تقاضا برای سکونت در شهرهای جدید اطراف تهران به شدت افزایش یافته است.
مطابق آخرین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی در اردیبهشت 1400 اجاره واحدهای مسکونی در شهر تهران و کل مناطق شهری نسبت به اردیبهش سال 99 به ترتیب معادل 32.6 و 36.3 درصد رشد داشته است. این نرخ‌های اعلام از سوی بانک مرکزی متوسط قیمت‌هاست و در واقعیت قیمت‌ها تا 200 درصد نیز طی یکسال منتهی به اردیبهشت امسال در بازار اجاره مسکن کشور آنهم با وجود مصوبه ستاد ملی کرونا افزایش یافته است.
نابسامانی بازار مسکن چه در بخش خرید و فروش و چه در حوزه اجاره طی سال‌های اخیر باعث شده تا قدرت خرید (و اجاره) مردم به شدت کاهش یابد. به همین دلیل نیز مستأجران به خصوص طی 3 سال گذشته به حاشیه شهرها رانده شده‌اند. امسال به دلیل جهش قیمت مسکن سال گذشته مقداری وضعیت مستأجران تهرانی متفاوت‌تر است؛ بسیاری از اجاره‌نشین‌ها حتی با وجود مصوبه ستاد ملی کرونا در خصوص تعیین سقف افزایش 25 درصدی-برای کلانشهر تهران- دیگر توان پرداخت اجاره‌بها را ندارند.
واقعیت تلخی که باعث شده تا مستأجران به دنبال یک سرپناه در شهرهای جدید اطراف تهران به خصوص پردیس به دلیل نزدیکی فاصله با شهر مادر باشند. در زمان حاضر و مطابق آنچه در آگهی‌ سایت‌ها موجود است یک واحد مسکونی  120 متری در فاز 3 با شرایط 100 میلیون رهن و اجاره ماهانه 3 میلیون تومانی فایل شده است.
واحد مسکونی 120 متری در فاز 8 خام با شرایط 70 میلیون رهن و 1.6 میلیون اجاره، آپارتمان 105 متری امیرساوالان با شرایط 70 میلیون پول پیش و ماهانه 2.5 میلیون تومان اجاره و واحد مسکونی 87 متری در فاز 11 (کوزو) با رهن 110 میلیون تومانی آگهی شده است.
همچنین رهن واحدهای 120 متری پروژه جهاد نصر 150 میلیون تومان و واحد با همین متراژ (امیرساوالان ) 170 میلیون تومان است. در خیابان ولیعصر و پروژه ایلام رهن آپارتمان 120 متری 120 میلیون تومان است، همین واحد تابستان گذشته با شرایط 50 میلیون رهن و اجاره 300 هزار تومان در اختیار مستأجر قرار گرفته بود.
به گزارش تسنیم، بازار اجاره مسکن پردیس در حالی به دلیل سرازیر شدن تقاضا از شهر مادر به شدت نابسامان شده که قیمت واحدهای مسکونی از جمله واحدهای مسکن مهر این شهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 30 درصد کاهش یافته است.
سال گذشته در چنین روزهایی یک واحد مسکونی 120 متری در فاز 8 با قیمت حدود یک میلیارد تومان معامله می‌شد که امسال به حدود 700 میلیون تومان کاهش یافته است. در سایر فازهای مسکن مهر این شهر نیز وضعیت این‌گونه بوده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد