hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > جنگ ستارگان

جنگ ستارگان

ورزشگاه نقش جهان اصفهان امروز میزبان دو مدعی قهرمانی لیگ است. دیداری معوقه از هفته دوازدهم لیگ برتر که میان سپاهان و پرسپولیس از ساعت 16:10 برگزار خواهد شد. مصاف دو تیم همیشه جزو مهم‌ترین و جذاب‌ترین دیدارهای لیگ برتر به شمار می‌رود و در این فصل که هر دو جزو مدعیان قهرمانی هستند، پیروزی و کسب 3 امتیاز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
ورزشگاه نقش جهان اصفهان امروز میزبان دو مدعی قهرمانی لیگ است. دیداری معوقه از هفته دوازدهم لیگ برتر که میان سپاهان و پرسپولیس از ساعت 16:10 برگزار خواهد شد. مصاف دو تیم همیشه جزو مهم‌ترین و جذاب‌ترین دیدارهای لیگ برتر به شمار می‌رود و در این فصل که هر دو جزو مدعیان قهرمانی هستند، پیروزی و کسب 3 امتیاز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. دیداری که قضاوت آن را علیرضا فغانی برعهده خواهد داشت و کمک‌های او، رضا سخندان و محمدرضا منصوری خواهند بود.
سپاهان در این فصل امیر قلعه‌نویی را روی نیمکت خود دارد. مربی‌ای که در لیگ‌های نهم و دهم با این تیم به مقام قهرمانی لیگ برتر رسید و حالا برای دومین بار به سپاهان آمده تا روزهای خوب گذشته‌اش را با این تیم تکرار کند. نکته جالبی که درخصوص قلعه‌نویی وجود دارد، این است که او در لیگ برتر با تیم‌های مختلف 28 بار مقابل پرسپولیس قرار گرفته که در این بازی‌ها، 8 برد سهم قلعه‌نویی بوده و 5 بار هم پرسپولیسی‌ها به برتری رسیده‌اند و 15 تقابل آنها هم برنده‌ای نداشته است. سپاهان در فصل جاری نتایج خوبی گرفته و با 29 امتیاز از 13 بازی در رده دوم جدول قرار دارد و می‌خواهد با پیروزی مقابل پرسپولیس به صدر جدول صعود کند. در آن سوی میدان، پرسپولیس هم دوباره در قامت یک مدعی ظاهر شده. سرخپوشان پایتخت هم با کسب 27 امتیاز از 13 بازی در رده سوم جدول قرار دارند و این تیم نیز امیدوار است با برتری مقابل میزبان، شانس حضور در صدر جدول را به دست آورد. بنابراین مصاف امروز یک بازی 6 امتیازی برای هر 2 تیم به حساب می‌آید.
سپاهان و پرسپولیس از 22 بهمن ماه سال 1350 که اولین بازی‌شان برگزار شد و با پیروزی 2 بر یک پرسپولیس به پایان رسید، تاکنون 68 بار برابر هم قرار گرفته‌اند که 24 برد سهم پرسپولیس و 19 برد سهم سپاهان بوده و 25 بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. در این دیدارها پرسپولیس 88 گل و سپاهان 72 گل به ثمر رسانده‌اند. ضمناً ادموند بزیک که پیراهن دو تیم را بر تن کرده، با زدن 7 گل (4 گل برای پرسپولیس و 3 گل برای سپاهان) خود را به عنوان بهترین گلزن دیدارهای دو تیم معرفی کرده است. بهترین برد پرسپولیس، پیروزی 6 بر صفر در سال ۱۳۵۰ و بهترین بردهای سپاهان هم، دو برد مشابه 4 بر یک در جام حذفی سال 86 و لیگ سال 89 بوده است. سپاهان و پرسپولیس در حالی به مصاف هم می‌روند که آخرین بازی‌شان که دیدار برگشت فصل گذشته بود، با نتیجه 2 بر صفر به سود سرخپوشان به پایان رسید. ضمن اینکه آخرین برد سپاهان هم به بیش از 3 سال پیش برمی‌گردد که زردپوشان اصفهانی در بازی رفت لیگ پانزدهم، به پیروزی پر گل 4 بر 2 رسیدند و در 5 بازی اخیر، 2 تساوی و 3 باخت برابر حریف قرمزپوش خود داشته‌اند. نکته جالب دیگری که درخصوص وضعیت این فصل سپاهان و پرسپولیس می‌توان به آن اشاره کرد، این است که 2 تیم، تنها تیم‌های لیگ برتر هستند که باختی نداشته‌اند و امیدوارند رکورد بی شکستی خود را حفظ کنند. ضمن اینکه یک تفاوت بزرگ دارند که نقطه قوت دو تیم به حساب می‌آید. سپاهان با 26 گل زده، بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد که از این تعداد، کی‌روش استنلی سوارز مهاجم برزیلی این تیم 9 گل به ثمر رسانده و در صدر جدول گلزنان قرار دارد. در سمت مقابل، پرسپولیس با داشتن علیرضا بیرانوند درون دروازه و سیدجلال حسینی در خط دفاع، تنها 4 گل دریافت کرده تا بهترین خط دفاع لیگ را در اختیار داشته باشد و تقابل بهترین خط حمله و بهترین خط دفاع لیگ بر جذابیت‌های این مسابقه افزوده است. سپاهان هفته گذشته یک بر صفر پدیده را از پیش رو برداشت و پرسپولیس هم با همین نتیجه مقابل ذوب آهن به برتری رسید و حالا باید دید امروز جنگ ستارگان چه نتیجه‌ای دربر خواهد داشت.
دعوای بیرون از زمین!
اتفاقی که در بیرون از این بازی حاشیه به پا کرده و باعث جنجال کلامی شده، به بخش مدیریت دو باشگاه برمی‌گردد. برانکو در صحبت‌هایش پس از بازی با ذوب آهن، تأکید کرد که پرسپولیس در این فصل از داوری ضرر کرده. این موضوع با واکنش تابش مدیرعامل سپاهان مواجه شد و او گفت که پرسپولیس بیشترین سود را برده است. این موضوع با پاسخ حسین خبیری مشاور مدیرعامل پرسپولیس همراه بود و او مدعی شد که تابش فرافکنی می‌کند و سپاهان به لطف داوری‌ها بیشتر از 15 امتیاز سود کرده. این پاسخ با واکنش دوباره تابش مواجه شد و او در مصاحبه‌ای گفت که خبیری را نمی‌شناسد و اگر سپاهان ۱۵ امتیاز از داوری سود برده، باید سقوط کند! به این تریب کُری دو تیم به بیرون از زمین هم کشیده شد و باید دید داخل زمین چه تأثیری خواهد داشت.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد