hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اصفهان| اصفهان در رتبه نخست جذب بودجه و وصول درآمد کشور

اصفهان| اصفهان در رتبه نخست جذب بودجه و وصول درآمد کشور

کلانشهر اصفهان رتبه نخست جذب بودجه و وصول درآمد را در هفت ماه ســــال جـــاری به خـــود اختصـــاص داده است.


 معاون مالي اقتصادي شهرداري اصفهان دراین‌باره گفت: دلیل این موفقیت علاوه بر تلاش شبانه‌روزی کارکنان شهرداری، ارائه بسته‌های تشویقی منـاسب مـاننــد طرح جــایــــــزه خوش‌حسابی عوارض خودرو، طرح تشویقی ساخت‌وساز، تشکیل کمیته‌های درآمدی در مناطق، برگزاری جلسات هفتگی منظم با عنـــوان «کمیتـــه ارتقـــای درآمد» و ارتبــاط و تعــامــل با دستگاه‌های اجرایی استان به‌ویژه سازمان امور مالیاتی و... است.

مرتضي طهراني با اشاره به ركود حاكم بر بنگاه‌های اقتصادي و وضعيت ويژه نهادهاي خدمت رسان مانند شهرداري اظهار داشت: در شرايطي كه به دليل شرايط فعلي اقتصاد، منابع درآمدي شهرداری‌ها و ديگر نهادها تهديد شده است، پیشتازي شهرداري اصفهان در تحقق بودجه در ميان شهرداری‌هاي كشور، اتفاق بسيار حائز اهميتي است.

او مهـم‌ترین مـــزیـت این تحقـق درآمــــد را ارزش زمانی پول برشمرد و تصریح كرد: با تــوجـــه به شــــرایط خـــاص اقتصــــادی، وصــــول به‌موقع عـــوارض و درآمدهای پیش‌بینی‌شده باعث می‌شود طرح‌های عمرانی در زمـــان مقـــرر انجــام و تحویل شهروندان شود و تورم موجود در اجـــرای پروژه‌ها کمتر اثــر گذاشتـه و خدمت‌رسانی به شهروندان سریع‌تر از پیش انجام شود.

طهراني استقبال مردم از طرح بسته‌های تشويقي ساخت‌وساز را مورداشاره قرارداد و افزود: تلاش مديريت شهري اصفهان براي جذب درآمد با رويكرد تسهيل شرايط، هدف از اجراي اين طرح بود كه خوشبختانه نتيجه داد. همچنين افزایش درآمدها و به‌روزرسانی آنها موضوعی بود كه مدیریت شهری در اين دوره پیگیری كرد. در اين راستا مديريت شهري به‌منظور افزایش درآمدها و تحقق بودجه ۹۷ جلســات متعـــددی با وزرای صنعت و معـــــدن، راه و شهــرسـازی، اطلاعات، امـــور خارجه و معاون وزیر اقتصاد و دارایی داشت. همچنين بــرای نخستین بار ابتـــدا سیاست‌ها و احکام شهرداری ابلاغ و سپـس هــزینــه‌ها تخصیص داده شد.

به گفته او، تشكيل جلسات بررسي راهکارهای درآمد پایدار هر هفته و با حضور اعضاي شوراي شهر از ديگر اقداماتي بود كه در اين زمينه انجام گرفت تا امروز شاهد برتري شهرداري اصفهان در ميان کلان‌شهرهای كشور و در زمينه تحقق بودجه در كشور باشيم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد