hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > روند صعودی کرونا برگزاری مراسم در تالارهای پذیرایی و عروسی را ممنوع کرد

روند صعودی کرونا برگزاری مراسم در تالارهای پذیرایی و عروسی را ممنوع کرد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه به روند افزایشی شمار مبتلایان به کرونا در استان و بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا، برگزاری مراسم‌های مختلف در تالارهای عروسی به مدت دو هفته ممنوع اعلام شد.
آرزو فلاحی امروز(۱۸ فروردین ماه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در طی سه روز گذشته در قالب ۱۱ گشت مشترک ستادی از ۵۲ صنف و ۶ اداره بازدید شده است، افزود: کارشناسان محیطی از ۲ هزار و ۱۴۴ واحد صنفی مختلف در سنندج مورد بازدید و بازرسی قرار دادند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به رصد دقیق فعالیت‌های ادارات، مراکز و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمینه ارایه خدمت به مردم گفت: درهمین راستا به یک اداره و ۳۷ واحد صنفی متخلف به جهت عدم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی صادر شده تا سریعا نواقص موجود را مرتفع سازند.
 فلاحی به پیگیری شکایات مردمی واخطاریه‌های گذشته گریزی زد و ادامه داد: در مدت زمان یادشده هشت  مورد شکایات مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ و ۳۰ مورد اخطاریه‌های صادر شده گذشته مورد پیگیری تا حصول نتیجه قرار گرفت.
وی از نمونه گیری نان ۱۲ واحد خبازی در سطح شهر در راستای تایید سلامت نان از نظر عدم استفاده از جوش شیرین و میزان نمک مورد استفاده در نان در این مدت خبر داد.
این مقام مسئول با تأکید بر  این مهم که با هرگونه اهمال و سهل انگاری در زمینه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه در زمان اپیدمی کرونابرابر قانون رفتار خواهد شد، افزود: ۵ واحد صنفی مختلف که موازین بهداشتی را اجرا ننموده بودند با حکم قضائی پلمپ شدند.
 فلاحی به بازدید از ۷۶۹ صنف ارایه دهنده غذای آماده، رستوران و غذاخوری‌ها گریزی زد و گفت: هفت مورد مواد خام وآماده عرضه به جهت تایید سلامت موادغذائی شده توسط بازرسین این مرکز در طی این سه روز نمونه برداری شده است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به نمونه برداری ۳۵ مورد آب شرب شبکه آبرسانی و چاه‌های حفر شده، ۲۲۲ مورد کلر سنجی در نقاط مختلف شهر و روستاهای سنندج را از دیگر فعالیتهای بازرسین بهداشت محیط این مرکز در راستای نظارت بر اقدامات کنترل بهبود کیفیت آب شرب این شهر اعلام کرد.
 فلاحی ضمن اشاره به بازدیدهای مکرر از تالارهای پذیرائی و عروسی توسط کارشناسان بهداشت محیط بیان کرد: با توجه به وضعیت موجود بیماری کرونا و افزایش شمار مبتلایان به این بیماری، بر اساس مصوبه ستادمقابله با کرونا در استان، تالارهای مذکور به مدت دو هفته تعطیل و برگزاری هرگونه مراسم در این اماکن ممنوع اعلام شد.
وی یادآور شد: در همین راستا همکاران این مرکز ضمن پیگیری اخبار مربوطه در خصوص برگزاری جشن‌ها و مراسم‌ها از برگزاری ۶ مراسم در مکان‌های مختلف جلوگیری به عمل آورده ونسبت به ارایه آموزش‌ها و ارشادات لازم بهداشتی به متولیان  این برنامه ها اقدام نمودند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه نظارت بر برگزاری مسابقات کشتی فرنگی جوانان و نوجوانان کشور در محل سالن آزادی سنندج و محل اردوی ورزشکاران، پیگیری مشکلات بهداشتی و نواقص موجود در زمینه اجرای این مسابقات در چارچوب رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از دیگر فعالیت‌ و اقدامات اکیپ‌های نظارتی بهداشت محیط برشمرد.
 فلاحی در پایان تصریح کرد: در طی سه روز گذشته ۲۸۷ نفر از شهروندان سنندجی در مراکز ۱۶ ساعته تست کرونا مورد نمونه برداری قرار گرفتند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد