hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > از وضعیت قرمز کرونا در سنندج تا تشدید نظارت‌های بهداشتی

از وضعیت قرمز کرونا در سنندج تا تشدید نظارت‌های بهداشتی

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به وضعیت قرمز بیماری کرونا در سنندج گفت: فرایند اقدامات نظارتی و بهداشتی بر فعالیت بخش‌های مختلف همانند اصناف، ادارات، اماکن، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی با شدت بیشتری همواره تداوم دارد.
دکتر آرزو فلاحی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در ادامه روند اقدامات نظارتی در سه روز گذشته ۵۶۴ مورد بازدید از ادارات و اصناف توسط اکیپ‌های گشت و بازرسی مرکز بهداشت سنندج به انجام رسیده است.
وی افزود: در مدت زمان یادشده، ۱۰ اکیپ مشترک ستادی از سه اداره و ۴۳ مکان و در سطح بازدیدهای محیطی ۳۸۰ مورد بازدید از صنوف مختلف توسط بازرسین این مرکز صورت گرفته است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان همچنین به بازدیدهای مستمر از مراکز تهیه و عرضه مواد غذائی اشاره کرد و گفت: در همین مدت ۱۳۸ مورد بازدید از اماکن یاد شده به عمل آمده است.
دکتر فلاحی ضمن اشاره به پلمب یک باب غذاخوری و ۲ آرایشگاه به علت عدم رعایت پرتکل‌های بهداشتی افزود: در طی بازدید های صورت گرفته ۱۴ واحد صنفی مختلف به دلیل عدم کامل پروتکل‌های بهداشتی اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی دریافت نموده‌اند. وی در ادامه از کشف و ضبط ۲۳۰ کیلو گرم مواد غذائی غیر قابل مصرف در مدت زمان یادشده در سنندج خبر داد.
این مقام مسئول به روند پیگیری های صورت گرفته در زمینه شکایات مردمی و اخطاریه‌های گذشته گریزی زد و اضافه کرد: رسیدگی به ۶ مورد شکایات مردمی از صنوف که در سامانه ۱۹۰ ثبت شده بود و همچنین ۱۷ مورد اخطاریه‌های صادر شده در هفته قبل نیز مورد پیگری لازم قرارگرفت.
دکتر فلاحی در خصوص اقدامات نظارتی بر سلامت نان در سه روز گذشته عنوان کرد: چهار مورد نان خبازی‌های سطح شهر از نظر تعیین مقدار نمک مجاز در نان و عدم استفاده از جوش شیرین مورد نمونه برداری قرار گرفت.
وی در ادامه، ۲۸ مورد نمونه برداری تایید سلامت آب و ۱۸۰ مورد تست کلر سنجی از آب شرب مناطق شهری و روستائی سنندج را از دیگر اقدامات کنترلی در زمینه بهبود کیفیت آب شرب شهر سنندج در مدت زمان یادشده توسط کارشناسان بهداشت محیط این مرکز بیان کرد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: اقدامات نظارتی در زمان اپیدمی کرونا به صورت ویژه استمرار داشته وکارشناسان این مرکز با توجه به حساسیت امر، فعالیت‌های خود را به صورت گشت‌های دو نوبت صبح و عصر انجام می‌دهند.
دکتر فلاحی با بیان اینکه در ۳ روز گذشته ۵۶۴ مورد بازدید از ادارات، اصناف مختلف، مراکز ویژه و مطب های پزشکی با رعایت کامل جوانب نظارتی به انجام رسیده است، خاطر نشان کرد: در این زمینه هرگونه قصور و اهمال قابل گذشت نبوده و برابر قانون با متخلفین برخورد خواهد شد.
 وی در ادامه بازدید از فرودگاه سنندج، دوره آموزشی کوهنوردی بانوان و چند انبار عمده مواد غذائی را از دیگر فعالیت‌های بازرسین این مرکز در سه روز گذشته عنوان نمود.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان به نمونه گیری از شهروندان سنندجی در مراکز تست کرونا از نظر ابتلای شهروندان به این بیماری اشاره کرد و گفت: در این مدت تعداد ۵۸۹ مورد تست کرونا از شهروندان سنندجی در مراکز یاد شده به عمل آمده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد