hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > چگونه از عوارض آلرژی بهاری خلاص شویم؟

چگونه از عوارض آلرژی بهاری خلاص شویم؟

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد، گفت: شایع‌ترین آلرژی زاها گرده گیاهان در باد، گرده گل‌ها، شکوفه‌های درختان و علف‌های هرز هستند.
حامد صدیقی، معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد،،گفت: علائم آلرژی فصلی شامل علائم بینی، علائم چشمی، علائم تنفسی است.
صدیقی افزود: اگر به آلرژی بهاری مبتلا هستید از پنج تا ۱۰ صبح زمان کمتری را در هوای آزاد بگذرانید، چون درختان بیشترین گرده افشانی را در این زمان از روز انجام می‌دهند.
او بیان کرد: اگر صبح برای انجام ورزش یا پیاده روی به بیرون رفته اید، باید پس از آن به خانه برگردید و حمام کنید.
صدیقی ادامه داد: دستشویی و حمام را تمیز کنید و از بین بردن قارچ‌ها و کپک‌هایی که روی سطوح مختلف دستشویی و حمام به وجود می‌آیند اهمیت زیادی دارد چرا که این قارچ‌ها از عوامل اصلی بروز آلرژی هستند.
معاون آموزش و پژوهش هلال احمر استان گفت: در صورتی که از آلرژی خود آگاه هستید یک هفته پیش از زمانی که معمولا دچار علائم آلرژی می‌شوید استفاده از اسپری را شروع کنید.
صدیقی خاطر نشان کرد: از عینک آفتابی و ماسک در فضای بیرون استفاده کنید، با ورود گرده‌های گل و درختان به چشم ها، بینی و گلو، علائم آلرژی شروع می‌شود و ورود گرده‌ها منجر به خارش چشم، عطسه، تو دماغی شدن صدا، خارش بینی و گاهی سرفه می‌شود.
او افزود: اگر می‌دانید که هر سال دچار آلرژی شدید فصلی می‌شوید، می‌توانید از واکسن‌های آلرژی استفاده کنید، این واکسن‌ها مثل واکسن‌های آنفولانزا هستند، با این تفاوت که بیشتر از یک بار تزریق می‌شوند تا مقاومت لازم را برای مقابله با آلرژی در بدن به وجود آورند.
صدیقی بیان کرد: نگهداری گلدان‌های کوچک در فضای منزل، پر پرندگان خانگی و نگهداری حیواناتی مانند جوجه، اردک، گربه، سگ در محیط، زندگی افراد حساس به مواد آلرژی زا را با مشکل مواجه می‌کند.
او ادامه داد: فردی که به حساسیت فصلی مبتلاست یا سابقه ابتلا به آن را دارد، باید تا می‌تواند از ادویه‌ها، غذا‌های تند، بودار، خوراکی‌های فرآوری‌شده مانند سوسیس، کالباس و  همینطور غذا‌های سرخ‌کردنی اجتناب کند. چرا که مصرف آن‌ها ممکن است شرایط فرد مبتلا به حساسیت را بد‌تر و علائم حساسیتش را شدید‌تر کند.
صدیقی بیان داشت: مصرف برخی میوه‌ها مانند کیوی، توت فرنگی یا برخی از صیفی‌جات مانند بادمجان، گوجه‌فرنگی باعث تشدید واکنش‌های آلرژیک شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد