hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > حواشی پول‌های کثیف در «کیوسک»

حواشی پول‌های کثیف در «کیوسک»

مجله فرهنگی هنری «کیوسک» در حالی شنبه‌شب روی آنتن رفت که قرار بود به بحث ورود پول‌های کثیف به سینمای ایران بپردازد.
مجله فرهنگی هنری «کیوسک» در حالی شنبه‌شب روی آنتن رفت که قرار بود به بحث ورود پول‌های کثیف به سینمای ایران بپردازد. موضوع انتخابی مدت‌هاست که حسابی داغ و جنجال‌های فراوانی را در محافل سینمایی به راه انداخته است. با وجودی که اقدام سازندگان «کیوسک» در دست گذاشتن روی این موضوع ملتهب، قابل تحسین است اما با این حال در برخورد «کیوسک» با این موضوع، ضعف‌هایی دیده می‌شد که پاشنه آشیل این برنامه شد. در ادامه مطلب چهار نقطه ضعف این برنامه و یک حاشیه جالب از آن را مرور می‌کنیم.
1- طرح یک‌طرفه بحث
می‌دانید تهیه‌کنندگان و کارگردانان سینما، اصلی‌ترین شاکیان موضوع ورود پول‌های کثیف به سینما و شبکه نمایش خانگی هستند اما در میان آن‌ها، چهره‌هایی هرچند معدود هم یافت می‌شوند که با این بحث مخالف‌اند؛ برخی طرح بحث را انحراف در مطالبات سینماگران می‌دانند و برخی با اتهام «پول شویی» که به برخی سرمایه‌گذاران زده می‌شود، مخالف‌اند. با این حال برنامه این هفته «کیوسک» کاملاً یک‌طرفه به قاضی رفت و از نظرات این دسته از سینماگران استفاده نکرد. از طرفی موسوی و   لشکری قوچانی هر دو مهمان برنامه، می‌گفتند در سینمای ایران پول شویی می‌شود و از طرفی مهمانان آیتم‌ها همین نظر را ابراز می‌کردند. برنامه‌سازان «کیوسک» می‌توانستند از چهره‌هایی چون منوچهر محمدی که به دلایلی مخالف این موضوع هستند، در آیتم‌ها  یادر اصل برنامه دعوت کنند !
2- باز هم نام اختصاری ب.ز!
راستش را بخواهید انتظار این اقدام غیرحرفه‌ای را نداشتیم. در یکی از آیتم‌های برنامه این هفته، به سرمایه‌گذاری بابک زنجانی در سینمای ایران اشاره شده بود و در زمانی که تصویر وی پخش شد، به سرمایه‌گذاری «ب.ز متهم اقتصادی مشهور» در سینمای ایران اشاره شد! این در حالی بود که دادگاه حکم قطعی زنجانی را صادر کرده و با توجه به اعلام رسمی سرمایه‌گذاری وی در ساخت چند فیلم سینمایی، می‌شد به راحتی نام او را آورد و حتی از فیلم‌های او صحبت کرد، اما ظاهراً اهالی «کیوسک» این موضوع را نمی‌دانستند و به اختصار از او نام بردند. در ادامه همین آیتم هم صحبت از متهمی با نام اختصاری «م.ا» شد که با ساخت «یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی» مشهور شده بود و حالا به اتهام اختلاس در بازداشت است. جالب آن که در همین زمان، تصاویری روی آنتن می‌رفت که به وضوح، وی را معرفی می‌کرد!
3- بحث ناتمام
برنامه این هفته «کیوسک» در حالی پایان یافت که تازه بحث گل انداخته بود و پرسش‌های صریح و صحبت‌های جالبی مطرح می‌شد. مشخصاً این نقطه ضعف احسان عبدی‌پور به عنوان مجری بود که باعث شد در حالی که بحث تازه شکل گرفته بود و با حرارت دنبال می‌شد، وقت میزگرد به پایان برسد؛ نکته‌ای که او در اواخر برنامه فهمید ولی دیگر کار از کار گذشته بود. عبدی‌پور دو دقیقه قبل از پایان برنامه گفت: «کم‌کم داریم به ته‌وتوی بحث‌مون می‌رسیم» و سوال آخر را از لشکری قوچانی پرسید! عبدی‌پور در حالی که از قبل می‌دانست چند دقیقه زمان برای میزگرد در اختیار دارد، مقدمه را بسیار طولانی کرد و بحث را به سرعت به سمت اصل مطلب نبرد.
4- غیبت نقل قول مهم رضوی
روز شنبه خبری به نقل از محمدهادی رضوی سرمایه‌گذار سریال «شهرزاد» منتشر شد که به صراحت درباره دستمزد بازیگران این سریال در فصل اول اظهارنظر کرده بود. وی گفته بود در فصل اول به ستاره‌ها ماهی 25 میلیون تومان دستمزد داده و این رقم را رقمی متعارف دانسته بود. با وجودی که این خبر، ظهر شنبه منتشر شد و سازندگان «کیوسک» فرصت داشتند در یک آیتم کوتاه، صحبت‌های او را بگنجانند، اما به آن اشاره نکردند.
ممیزی پوستر «لونه زنبور»
نکته جالب در یکی از آیتم‌های «کیوسک» این هفته، ممیزی پوستر «لونه زنبور» پشت سر سعید خانی یکی از مصاحبه‌شوندگان بود. ناظر پخش شبکه سه مجبور شده بود در زمانی که سعید خانی صحبت می‌کرد، تصویر را زوم کند تا این پوستر در قاب تصویر دیده نشود. این در حالی است که «لونه زنبور» از فیلم‌های ممنوعه تلویزیون نبود و تیزرهای آن مرتب روی آنتن تلویزیون می‌رفت. جالب آن که در مصاحبه سعید خانی، تصویر دی‌وی‌دی فیلم «من» به کارگردانی سهیل بیرقی به طور کامل در پشت سر وی دیده می‌شد؛ فیلمی که در زمان اکران، به دلیل آن که تیزرهایش از شبکه جِم پخش شده بود، از تیزرهای صداوسیما محروم شد!
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد