hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > انزلی در وضعیت قرمز کرونایی / محدودیت‌ها تشدید می‌شود

انزلی در وضعیت قرمز کرونایی / محدودیت‌ها تشدید می‌شود

فرماندار بندرانزلی گفت: وضعیت این شهرستان به دلیل آمار بالای بستری‌ بیماران کرونایی از نارنجی به قرمز تغییر کرده و به همین دلیل محدودیت‌های کرونایی در این شهر ساحلی تشدید می‌شود.
اسماعیل میر غضنفری ظهر سه شنبه در جلسه ستاد کرونا انزلی با اعلام این خبر، اظهار کرد: متأسفانه وضعیت کرونایی شهرستان انزلی به دلیل تعداد بالای بیماران بستری شده در بیمارستان شهید بهشتی به رنگ قرمز درآمده است.
وی افزود: متأسفانه با وجود پیچیدگی ویروس کرونا، در کشور همچنان در اعلام وضعیت‌ها وحدت رویه وجود ندارد و در برخی از موارد تعداد بستری‌ها و در جایی تعداد فوتی‌ها یا تعداد تست‌های مثبت پی سی آر ملاک قرار می‌گیرد.
میرغضنفری با تاکید بر ضرورت تشدید اعمال محدودیت‌ها بر اساس شرح وظایف اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، تصریح کرد: با وجود اینکه معیشت مردم برای ما اهمیت دارد ولی سلامت شهروندان از درجه اهمیت بالاتری برخوردار است و در عبور از این وضعیت قرمز نیازمند همراهی و همکاری همه جانبه شهروندان هستیم.
وی با اشاره به لزوم همراهی مردم در تعطیلی بازار و اصنافی که باز بودن آنها ضرورتی ندارد، تاکید کرد: به هیچ عنوان به دنبال برخورد قهری با مردم نیستیم و تلاش می‌شود با تذکر و ارشاد همراه مردم باشیم و در نهایت به پلمپ مغازه‌ها متوسل شویم.
فرماندار انزلی با اشاره به جلوگیری از ورود خودروهای با پلاک غیر بومی و اعمال محدودیت تردد ساعت ۲۱ تا ۴ صبح، ادامه داد: کلیه قهوه خانه‌ها، اماکن ورزشی، بازارهای روز تعطیل بوده و خرید و فروش طیور زنده در انزلی ممنوع است.
میر غضنفری با تاکید بر تعطیلی برگزاری کلیه مراسم‌ها و تجمع‌های دینی و مذهبی و همایش‌ها و نمایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری در انزلی، گفت: به دلیل نزدیکی شب یلدا هرگونه تجمع و دورهمی در اماکن عمومی ممنوع بوده و با متخلفان برخورد می‌شود.
فضای روانی جامعه تلطیف شود
در ادامه این جلسه امام جمعه انزلی با تاکید بر ضرورت تلطیف فضای روانی جامعه، گفت: ایران اسلامی مانند بسیاری از کشورها درگیر این بیماری شده و بر اساس معارف دینی اینگونه مصائب همواره در همه ادوار تاریخ وجود داشته.
حجت الاسلام سید الجواد شمس الدین با بیان اینکه انسان باید راه مقابله و کاهش مشکلات را متناسب با وظیفه خود در پیش گیرد، افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا در یکسال گذشته تا کنون تدابیر مختلفی اندیشیده شده که هرکدام آثار و نتایجی را به همراه داشته و امیدواریم تا پایان امسال با رعایت همین محدودیت‌ها بر این بیماری غلبه کنیم.
امام جمعه انزلی با تاکید بر لزوم رعایت احتیاط‌های لازم در شرایط کرونایی خاص کنونی، تصریح کرد: با توجه به ضرورت اطلاع رسانی صحیح به مردم لازم است شماره تلفنی برای تماس شهروندان تعیین شود تا در صورت بروز مشکل و یا سوال خاص بتواند پاسخگوی شبانه روزی مردم باشد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد