hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > مرکزی| معلوم نیست برای بودجه‌های فرهنگی چه اتفاقی می‌افتد

مرکزی| معلوم نیست برای بودجه‌های فرهنگی چه اتفاقی می‌افتد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی بابیان اینکه برخی متولیان فرهنگی در خواب هستند، گفت: شورای شهر اراک علیرغم صرف هزینه‌های میلیاردی، تاکنون از اختصاص 20 میلیون کمک سالیانه به مرکز مهر والدین که در این رابطه مکلف هم شده است، سرباز زده است.


حجت‌الله درودگر در جلسه بررسی موضوعات سند کاهش آسیب‌های اجتماعی استان تصریح کرد: بروکراسی گسترده اداری در کشور ما یک آسیب جدی است، این گستردگی بروکراسی اداری باعث بروز فسادهایی می‌شود. درودگر با ابراز گلایه از برخی متولیان فرهنگی، گفت: برخی متولیان فرهنگی ما خواب هستند، به فکر انجام و اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی نیستند. متولیان فرهنگی تاکنون منکرات فرهنگی که در جامعه در حال رخ دادن است را شناسایی و اقدام برای کاهش آن نکرده‌اند.

او ادامه داد: نگاه متولیان فرهنگی و بالطبع نگاه مردم به منکرات فرهنگی این‌گونه است که در مقابل این منکرات نیروی انتظامی و سپس دادگستری قد علم کند، درصورتی‌که اقدام در مقابل این منکرات توسط نیروی انتظامی و دادگستری باید در آخرین مرحله اقدام باشد ولی مدام به ما و نیروی انتظامی انتقاد می‌کنند که چرا برخورد نمی‌کنید، حتی در مشکلات اخیر اقتصادی به عدم برخورد ما انتقاد و سؤالاتی مطرح است. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: معلوم نیست برای بودجه‌های فرهنگی چه اتفاقی می‌افتد. این معاونت برای هزینه‌های جاری همچون حق‌الزحمه روانشناس و مددکاران طرح مرکز مهر والدین که جهت دیدار کودکان طلاق با والدینشان ایجادشده نیاز به اعتبار داشت، طی جلسه‌ای شورای شهر اراک مکلف شد در سال 20 میلیون تومان به این مرکز کمک کند، ولی این شورا باوجود حیف‌ومیل هزینه‌های چندمیلیاردی، متأسفانه تاکنون حاضر نشده این مبلغ را به این مراکز پرداخت کند. این بودجه‌های فرهنگی کجا می‌رود؟ شهرداری یک همایش چند صدمیلیونی برگزار می‌کند ولی آیا بازخوردی داشته است؟ باید نظارت و اولویت‌بندی در این بودجه‌ها صورت گیرد. درودگر گفت: در حال حاضر دو مرکز ملاقات والدین و فرزندان با عنوان مراکز مهر والدین داریم که مرکز شماره یک، کلینیکی تخصصی در حوزه مشاوره و مددکاری است و مرکز شماره دو نیز ساختمانی است که از طرف شهرداری در اختیار ما قرارگرفته است.

درودگر تأکید کرد: این مراکز در جریان ملاقات فرزندان با والدین خود قطعا دچار مشکلاتی می‌شوند که باید از جانب سرپرست مراکز مربوطه به مراجع قضایی اعلام شود تا ملاقات، در امنیت کامل و آرامش خاطر طفل و والدین صورت پذیرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد