hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > قم همچنان در وضعیت قرمز کرونایی و هشدار قرار دارد

قم همچنان در وضعیت قرمز کرونایی و هشدار قرار دارد

محبی گفت: اگر چه شیوع کرونا در قم ثابت و با روند نزولی با شیب بسیار کم است، ولی استان همچنان در وضعیت قرمز و هشدار سطح سه قرار دارد.
سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در سالن کرامت استانداری قم، با بیان اینکه وضعیت شیوع کرونا در قم روند کاهشی یافته است گفت: آمار مرگ و میر در قم به ۴.۵ مرگ و میر در هر ۱۰۰ هزار نفر کاهش یافته است، ولی همچنان این آمار بالاست.
محبی با تاکید بر اینکه ۵۸۰ بیمار در هفته اخیر در اورژانس قم پذیرش شده اند گفت: در تلاش هستیم که تا پیش از آغاز فصل سرما، وضعیت شیوع کرونا در استان به وضع باثبات تری برسد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه انجام تست‌های کرونا نسبت به هفته گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است گفت: یک هزار و ۱۵۴ مورد کرونا مثبت در یک هفته گذشته در این استان ثبت شده است.
محبی ادامه داد: با وجود اینکه تعداد پذیرش اورژانس، تعداد بستری و موارد فوتی در قم طی یک هفته گذشته روند کاهشی داشته است، ولی همچنان قم در محدوده قرمز شیوع کرونا قرار دارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اقدام‌های انجام شده در ستاد استانی مقابله با کرونا موجب شده که این استان برخلاف استان‌های دیگر که با شیوع افسارگسیخته کرونا مواجه هستند، این روند در قم کنترل شود.
محبی افزود: در هفته‌های اخیر شکایت‌های زیادی از آموزشگاه‌های راهنمایی و رانندگی داشته ایم که نیاز است نسبت به وضعیت رعایت مسائل بهداشتی در این آموزشگاه‌ها به صورت جدی‌تر نظارت شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، ادامه داد: استفاده از ماسک توسط مردم ۷۶ درصد، شاغلان اصناف ۷۲ درصد، واحد‌های صنعتی ۸۳ درصد، کارکنان ادارات ۸۴ درصد و استفاده مردم قم در وسایل نقلیه ۷۲ درصد بوده است.
محبی با بیان اینکه از ۲۰ آبان ماه تا کنون ۱۶ هزار و ۳۳ بازرسی از اصناف، مراکز و ادارات قم انجام شده است، گفت: با اجرای این نظارت ها، ۶ هزار و ۵۵ مرکز و اماکن تعطیل و غیرفعال شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم استفاده از ظرفیت بسیج در بازدید از اماکن عمومی در راستای رعایت مسائل بهداشتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در بازدید‌های انجام شده در یک هفته گذشته ۱۰ اخطار به ادارات وسازمان‌ها داده شده است.
محبی با تاکید بر اینکه متاسفانه همچنان در سطح شهر با اجتماع‌های غیرضرور مواجه هستیم گفت: اجرای طرح‌های حراج و فروش‌های دارای تخفیف ویژه در روز‌های اخیر موجب تجمع افراد در این فروشگاه‌ها و مراکز صنفی در روز‌های اخیر شده است.
«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» ۲۴ آذر ۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۹۸ به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
شهروندان قمی برای طرح هر گونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.
همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.
«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکز‌های عمومی؛ به هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.
برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.
همشهریان قمی در صورت مشاهده هر گونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکز‌های جامع سلامت» امام حسن (ع) در شهرک امام حسن (ع)، امام خمینی (ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ آباد، پردیس در پردیسان، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد و بعثت در نیروگاه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد