hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > سایه روشن های پرونده کلاهبرداری پیامکی

سایه روشن های پرونده کلاهبرداری پیامکی

در حالی که وزیر ارتباطات سه روز پیش و در پی  به سرانجام رسیدن پرونده کلاهبرداری 35 میلیاردتومانی برخی شرکت های ارزش افزوده پیامکی از مشترکان ،  از بازگشت تمامی مبالغ کلاهبرداری شده به حساب کاربران سخن گفته بود ، اما برخی مشترکان در شبکه های مجازی همچنان از بازنگشتن وجوه کلاهبرداری شده به حساب خود خبر داده اند . البته در بین این پیام های اعتراضی ، برخی مشترکان با دریافت پیامک هایی با این مضمون که " بر اساس نظارت صورت گرفته توسط همراه اول ،نحوه عضو گیری برخی سرویس های ارزش افزوده مغایر با استاندارد های قابل قبول  اپراتور تشخیص داده شده است و عضویت شما در این سرویس ها لغو و مبلغ ... ریال به حساب شما بازگردانده شد" از بازگشت مبالغ مذکور خبر داده اند .
در آخرین روزهای شهریور امسال، محمد جواد آذری جهرمی از کشف یک کلاهبرداری پیامکی (پیامک ارزش افزوده) و تشکیل پرونده برای بررسی و پیگیری این موضوع  خبر داد . او در جریان بررسی این پرونده اعلام کرد: برخی از شرکت‌های ارزش افزوده در پنج ماه اخیر حدود 35 میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرده‌اند.اما حدود 10 روز بعد، جهرمی طی موعد 10 روزه ای که قولش را به کاربران داده بود، از اجرای مرحله مقابله با این کلاهبرداری وبازگشت مبالغ کلاهبرداری شده به مشترکان خبر داد. مبلغی که به گفته وی از حساب دو میلیون مشترک همراه اول  کسر شده و در برخی موارد حتی به 500 هزار تومان نیزرسیده است .
با گذشت تنها سه روز از اعلام خبر عودت مبالغ سوء استفاده شده ازمشترکان، در حالی که خسارت های وارد شده به شماری از کاربران با بازگشت وجوه اضافه، جبران شده است اما  در این بین  کاربرانی هم هستند که اعلام کرده اند تا کنون هیچ مبلغی با این عنوان ، به حساب شان بازگشت داده نشده است. این دسته از کاربران به طور مشخص خواسته اند جهرمی در این باره که آیا اساسا  پول ها به حساب مشترکان برگشته است یا خیر توضیح دهد وشفاف سازی کند؟ خبر منتشر شده در صفحه توئیتر  وزیر ارتباطات درباره  عودت مبالغ کسر شده از حساب مشترکان همراه اول علاوه بر برخی  کاربران، گوینده ومجری زن شبکه خبر سیما  را هم به واکنش واداشته است واو نیز روزگذشته در صفحه  توئیتر خودضمن انعکاس نظرات کاربران درباره نحوه بازگشت این مبالغ  خطاب به محمد جواد آذری جهرمی  نوشت :جناب وزیر یا همکاران شان بفرمایند پول ها به کدام حساب مشترکان برگشته؟ خطوط اعتباری یا دایم؟ با چه فرمول و فرایندی؟ گویا ابهاماتی در این زمینه به وجود آمده." به هرحال طرح این اعتراضات نشان می دهد این پرونده به ظاهر تعیین تکلیف شده از زوایای تاریک وروشنی برخوردار است که انتظار می رود در روزهای آینده به سرانجام کاملا روشنی برسد .
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد