hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ضربه گرانی و کرونا به قلب بازار پوشاک مشهد/ کاپشن ساده یک میلیون تومان شد

ضربه گرانی و کرونا به قلب بازار پوشاک مشهد/ کاپشن ساده یک میلیون تومان شد

گرانی و عدم نظارت این بار بازار پوشاک مشهد را هدف گرفته و در این شرایط کرونایی و سرما، لباس گرم ارزان و یا با قیمت منصفانه هم سخت پیدا می‌شود.
 ترکش‌های گرانی این روزها به بازار پوشاک مشهد رسیده است.
مشاهدات میدانی خبرنگار تسنیم حاکی از افزایش سه برابری قیمت لباس گرم نسبت به فصل سرمای پارسال دارد، به‌طوری‌که یک کاپشن ساده ایرانی با نازل‌ترین کیفیت کمتر از یک میلیون تومان در عمده‌فروشی بازار مشهد پیدا نمی‌شود. 
کسبه دلیل این جهش قیمتی را رفتار صعودی نرخ ارز و گرانی پارچه می‌دانند و معتقدند «اگر بخواهند در بازار بمانند باید با نرخ دلار و ارز همراه باشند وگرنه باید کرکره را پایین بکشند.» 
یک کاسب بازار به خبرنگار تسنیم در این رابطه می‌گوید: سوئیشرتی را که سال گذشته 140 هزار تومان خریدم، امسال باید 380 هزار تومان بخرم و با احتساب 20 درصد سود به مصرف‌کننده بفروشم اما توان خرید مردم خیلی افت کرده است و حالا با این وضع اقتصادی مردم چند می‌توانم بفروشم؟ خدا می‌داند.
ملائکه یکی از شهروندان مشهد که به همراه همسر و فرزند خود برای تهیه لباس گرم به یکی از فروشگاه‌های پوشاک مشهد مراجعه کرده بود در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: متاسفانه قیمت‌های گزاف توان خرید را از ما سلب کرده و قادر به تهیه مایحتاج خود و فرزندانمان نیستیم.
وی افزود: قبل از حرکت در این فکر بودیم که برای تمام اعضای خانواده لباس گرم تهیه کنیم اما وقتی به فروشگاه‌های مختلف مراجعه کردیم متوجه شدیم که پولی که در نظر گرفتیم برای تهیه لباس برای همه اعضای خانواده کافی نیست.
ملائکه تصریح کرد: متاسفانه یک کاپشن بچه‌گانه بیش از پانصد هزار تومان قیمت‌گذاری شده که با این قیمت بالا از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است.
این شهروند مشهدی افزود: بسیاری از لباس‌های موجود در فروشگاه‌ها تولید داخل بوده که با برند تقلبی خارجی عرضه می‌شود و گویا هیچ نظارتی در این باره در بازار استان صورت نمی‌گیرد.
مجید یکی از شهروندان مشهد با اشاره به اینکه یک شلوار معمولی در اغلب فروشگاه‌های مشهد بیشتر از 150 هزار تومان قیمت‌گذاری شده و به فروش می‌رسد اظهار داشت: اگر نظارت مستمر و جدی در بازار صورت گیرد کمتر فروشنده‌ای به خود اجازه می‌دهد تا این گونه مردم را سرکیسه کند.
وی افزود: نظارت و بازرسی‌های مستمر نقش مهمی در جلوگیری از احتکار و گرانفروشی دارد و مسئولان باید دلسوزانه این موضوع را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهند.
این شهروند مشهدی تصریح کرد: بسیاری از فروشندگان، تحریم را علت گرانی‌ها عنوان می‌کنند در حالی که اغلب پوشاک موجود در بازار تولید داخل بوده و با مارک‌های تقلبی خارجی عرضه می‌شود.
علی یکی از فروشندگان پوشاک در مشهد است که از حال و هوای این روزهای کسادی بازار می‌گوید. کسادی که اگر ادامه دار باشد به گفته او بیشتر این رسته شغلی ورشکست می‌شوند و توانی برای ادامه کار ندارند.
وی از حال و روز همکارش به خبرنگار تسنیم می‌گوید که برای ایام عید البسه زیادی خریداری کرده بود اما کرونا نگذاشت کار و کاسبی بچرخد و امروز از بسیاری از تولیدکنندگان مقروض است و از اتحادیه مربوطه مرخصی چند ماهها گرفته تا بلکه بتواند پولی دست و پا کند و جای چک‌هایش را پر کند.
آنچه از نگاهتان گذشت گوشه‌ای از درد و دل فروشندگان و خریداران پوشاک مشهد بوده که به دلیل تعدد مطالب و شباهت آنها با یکدیگر به انتشار تعدادی از آنها بسنده کردیم اما آنچه که بیش از همه حائز اهمیت است، اصل نظارت کارشناسانه و دقیق در بازار، جلوگیری از چندنرخی بودن کالا در شهرهای مختلف استان و نیز جلوگیری از ترویج فرهنگ غلط استفاده از مارک‌های تقلبی در تولید پوشاک داخلی بوده که باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد