hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اولویت خرید پوشاک در سبد خانوار تنزل داشته است

اولویت خرید پوشاک در سبد خانوار تنزل داشته است

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد بیان کرد: افزایش قیمت‌ها در بازار پوشاک باعث کاهش تقاضا شده است؛ به طوری که اگر در سال‌های گذشته پوشاک در ردیف چهارم یا پنجم اولویت‌های سبد کالای خانوار بود، امروز این اولویت به ردیف‌های هفتم یا هشتم نزول پیدا کرده و خرید پوشاک به مراتب کمتر شده است.
جواد مفیدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص علل افزایش قیمت پوشاک اظهار کرد: این افزایش قیمت در انحصار فروشنده پوشاک نیست چون فروشنده هم کالا را گران می‌خرد و مجبور است آن را گران بفروشد. در حال حاضر گاهی قیمت برخی اجناس تا سقف ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: این گرانی‌ها به دلیل بالا بودن هزینه‌های تولید مانند گرانی مواد اولیه مثل پارچه و نخ، بالا بودن هزینه‌های پرسنلی، افزایش اجاره‌های ملک و... است. از ابتدای سال جاری حتی در برخی موارد افزایش قیمت‌ مواد اولیه بیش از ۵۰ درصد بوده است و حتی کارگر فعال هم به سختی پیدا می‌شود تا پای کار بماند.
گرانی پوشاک خطر عرضه کالاهای خارجی از طریق قاچاق در سطح بازار را به همراه دارد
مفیدی افزود: با توجه به این گرانی‌ها خطر عرضه کالاهای خارجی از طریق قاچاق در سطح بازار احساس می‌شود چون در برخی موارد ورود کالای قاچاق مقرون به مصرفه محاسبه شده است. در حال حاضر نبض بازار پوشاک در مشهد سنگین است و افزایش قیمت شدیدی در آن وجود دارد. 
وی عنوان کرد: با توحه به اینکه اقتصاد مشهد وابسته به زائر است، طی ۲ سال اخیر همه‌گیری ویروس کرونا، بیشترین ضربه را به شهر مشهد و مخصوصا صنعت پوشاک آن وارد کرده است. به نظر من صنف پوشاک در ردیف سوم از ۱۴ ردیف مربوط به مشاغل آسیب دیده از همه‌گیری ویروس کروناست.
رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد تصریح کرد: امسال با توجه به افزایش روند واکسیناسیون اصناف و شهروندان و ورود دوباره زائران به مشهد شرایط بازار نسبت به گذشته بهتر شده است. 
مفیدی گفت: متاسفانه حمایت چشمگیری از واحدهای آسیب دیده صنف پوشاک صورت نگرفته است. دولت تنها یک وام برای صنف پوشاک در نظر گرفته که رقم قابل توجهی ندارد و حتی گره‌گشای بخشی از مشکلات هم نیست. 
وی افزود: از ابتدای سال جاری و به دلیل شرایط موجود تقریبا حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد از پروانه‌های کسب در حوزه پوشاک در مشهد باطل یا غیرفعال شده‌ است. به همین نسبت یا کمی‌ کمتر در حوزه پوشاک پروانه بهره‌برداری صادر شده است.  
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد