hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ایلام| سلام مهرماه به ترافیک

ایلام| سلام مهرماه به ترافیک

ترافیک شهر ایلام با آغاز سال تحصیلی شاید مهم‌ترین دغدغه والدین باشد، ترافیکی که ناشی از بالاترین سرانه خودرو در کشور بوده و امسال وضعیت بدتر از سال‌های گذشته است.


معاون امور زیربنایی و ترافیک شهرداری ایلام اظهار داشت: سال‌های گذشته شهر ایلام بالاترین سرانه خودرو را در کشور و حتی یکی از بالاترین سرانه‌های اتومبیل را در دنیا به خود اختصاص داده است.

علیرضا سروری افزود: در شهر ایلام هم‌اکنون آمار سرانه خودرو تقریبا به ازای هر ۳ نفر ۲ خودرو وجود دارد که این آمار بالایی است، روش‌های جاری ترافیکی و روش‌های معمول جواب نمی‌دهد با توجه به این‌که در فصل بازگشایی مدارس هستیم پروژه‌های عمرانی عدیده‌ای در خیابان‌های اصلی شهر و به‌خصوص هسته مرکزی شهر در حال انجام است و مقداری این مسئله را تشدید می‌کند.

80 درصد خودروها تک‌سرنشین هستند

معاون امور زیربنایی و ترافیک شهرداری ایلام افزود: شاید بالغ‌بر ۸۰ درصد خودروهایی سطح شهر ایلام تک‌سرنشین هستند که این‌یک مسئله فرهنگی است و خود شهروندان باید این مسئله را حل کنند.

سروری گفت: اگر تمام این خودروها بخواهند به سطح خیابان‌های هسته مرکزی شهر مراجعه کنند عملا مساحت سطح شهر اشغال می‌شود، هیچ مدل ترافیکی با این وضعیت جوابگو نیست.

سروری اضافه کرد: پروژه‌هایی که در شهرداری ایلام جدید تعریف‌شده به سه دسته‌کوتاه مدت، بلندمدت، میان‌مدت تقسیم شدند که شامل پروژه‌های زیربنایی، بحث زیباسازی شهری، زندگی روزمره مردم در حوزه خدمات شهری هستند.

باید به‌سلامت شهروندان و کاهش آلودگی‌ها توجه شود

معاون امور زیربنایی و ترافیک شهرداری ایلام عنوان کرد: باید به‌سلامت شهروندان و کاهش آلودگی‌ها نیز توجه شود و در این راستا خیابان طالقانی و خود سیل بند مرکزی شهر از ابتدای بلوار شهید سمندری تا مجتمع تالار بانک صادرات و بلوار اصناف تا بلوار آزادی در این نقطه نیز جاده سلامت تعریف‌شده که هم‌اکنون پیمانکار این پروژه انتخاب‌شده است. او تصریح کرد: پروژه بعدی ترافیکی شهر ایلام خود زیرگذر رسالت است، با توجه به مشکلاتی که در حوزه این چهارراه به وجود آمد تنها گزینه باقیمانده فقط این بود که به تقاطع غیرهمسطح تبدیل شود که این مهم را در دستور کار انجام داریم و هم‌اکنون این پروژه به پیشرفت مطلوب در حدود ۵۰ درصد پیشرفت در حال انجام است که از برنامه زمان‌بندی‌شده جلوتر است.

تمام مدارس از سرویس‌های عمومی باید استفاده کنند

سروری افزود: با توجه به این‌که در فصل بازگشایی مدارس قرار داریم طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در شهرداری ایلام تمام مدارس باید از سرویس‌های عمومی استفاده کنند.

او افزود: از شهروندان خواهش می‌کنیم که حتی‌الامکان از این سرویس‌ها که تمام مراحل گزینشی آن‌ها طی شده و تمام مسائل لازم و دغدغه‌های شهروندان روی این مسائل رعایت شده و در طول سال نیز نظارت کامل بر این سرویس‌ها صورت می‌گیرد، استفاده شود. معاون شهرداری ایلام بیان داشت: مردم تا آنجایی که امکان است از خودروهای شخصی برای حمل‌ونقل فرزندان و دانش آموزان استفاده نکنند که بتوانیم با کمک یکدیگر این مدت‌زمان یک سال که شهر به‌صورت کارگاه عمرانی درآمده با سرعت هر چه بیشتر کار را به جلو برده و مشکلی برای شهروندان در این حوزه پیش نیاید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد