hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تفاوت علائم آنفولانزا، سرماخوردگی و کرونا چیست؟

تفاوت علائم آنفولانزا، سرماخوردگی و کرونا چیست؟

فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان گفت: سه بیماری آنفولانزا، سرماخوردگی و کرونا ممکن است شبیه به هم باشند؛ ولی شدت و نوع علائم در آن‌ها متفاوت است.
مائده جعفری، فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ، گفت: آنفولانزا، کرونا ویروس و سرماخوردگی هر سه بیماری تنفسی مسری هستند؛ اگرچه علائم هر سه بیماری می‌تواند شبیه به هم باشد؛ ولی شدت و نوع علائم متفاوت است و این سه بیماری به وسیله ویروس‌های مختلف ایجاد می‌شوند.
او با بیان اینکه کرونا ویروس و آنفولانزا باعث ایجاد بیماری تنفسی می‌شوند، افزود: این دو بیماری می‌توانند بدون علامت یا خفیف باشند و یا باعث بیماری شدید و مرگبار شوند.
جعفری سرفه خشک، تب و لرز، بدن درد، سردرد، احساس ضعف و خستگی، گاهی با اسهال و استفراغ و شروع ناگهانی را از علائم شایع  آنفولانزا عنوان کرد و گفت: کاهش حس بویایی، تنگی نفس و تنفس تند در آنفولانزا نادر است.
او با اشاره به اینکه سرفه خشک، گلودرد، ضعف و خستگی، کاهش بویایی از علائم کرونا ویروس است، بیان داشت: کرونا گاهی با تنگی نفس یا اسهال و استفراغ همراه است؛ اما عطسه و آبریزش بینی در این بیماری نادر است .
فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان با بیان اینکه سرماخوردگی با علائم سرفه خفیف، تب کوتاه مدت و آبریزش بینی و عطسه همراه است، گفت: علائم گوارشی در این بیماری نادر است و تنگی نفس و لرز از علائم این بیماری نیست. 
او تصریح کرد: هر سه ویروس آنفولانزا، کرونا ویروس و سرماخوردگی از طریق تماس با قطرات و ترشحات تنفسی منتقل می‌شوند، در نتیجه اقدامات بهداشت عمومی مانند، شست و شوی دست ها  با آب و صابون، اجتناب از دست دادن و روبوسی کردن و آداب سرفه، یعنی سرفه در آرنج یا در دستمال، اقدامات مهمی هستند که می‌توانند برای جلوگیری از این بیماری‌ها انجام شوند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد