hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > نیاز سنجی کشور برای شناسایی ویروس کرونا از دستاوردهای ارزنده این سمپوزیوم دو روزه در دانشگاه سمنان بود / هموار شدن زمینه تحقیقات درباره کرونا نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان

نیاز سنجی کشور برای شناسایی ویروس کرونا از دستاوردهای ارزنده این سمپوزیوم دو روزه در دانشگاه سمنان بود / هموار شدن زمینه تحقیقات درباره کرونا نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان

دبیر علمی سمپوزیوم بین المللی رویکرد‌های زیستی و پزشکی کووید-۱۹در دانشگاه سمنان گفت : نیاز سنجی کشور برای شناسایی ویروس کرونا از دستاوردهای ارزنده این سمپوزیوم بین المللی دو روزه در دانشگاه سمنان بود که امیدواریم به نتایج خوبی دست یابیم.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ؛ دکتر مباشری با بیان مطلب در آئین اختتامیه  این سمپوزیوم بین المللی گفت : از دستاوردهای خوب این سمپوزیوم /، نیاز سنجی کشور برای شناسایی این ویروس بود که نخستین نیاز ، وجود آزمایشگاه کلاس 3 است ،  نوع کلاس سه ای که قابلیت کشت ویروس را داشته باشد که در این جا مطرح و امیدواریم مسئولین کشور به اهمیت استراتژیک  وی اس ال 3 بیشتر توجه کنند چرا که آینده کشور نیازمند ایجاد چنین آزمایشگاههایی است .
وی با بیان اینکه با وجود فارغ التحصیلان و استادان بی شماری که در کشورمان داریم،  متاسفانه هنوز ابزار کار نداریم  گفت : تحریم های اقتصادی علیه کشوری  باعث رنج تک تک افراد جامعه آن کشور می شود و زمینه تحقیق و پژوهش را از بین می برند که این اقدام بسیار ناعادلانه است .
دکتر مباشری با اشاره به اینکه  شاید یکی از عللی که افرادی که جان خود را به واسطه کرونا از دست دادند ،  تحریم ها بوده است اظهار داشت : در پی این تحریم ها متاسفانه شاید مواد اولیه دارویی و حتی داروی های مورد نیاز را نتوانستیم تهیه کنیم .
وی گفت : افزایش این تعاملات علمی می تواند باعث حل مشکلات این چنینی در کشور باشد و باید این هم افزایی و همکاری را در رشته های مختلف برای حل مشکلات افزایش دهیم .
دبیر علمی سمپوزیوم بین المللی رویکرد‌های زیستی و پزشکی کووید-۱۹در دانشگاه سمنان گفت : خوشبختانه محققان و دانشمندان فعال در زمینه ویروس کرونا استقبال بسیار خوبی ازاین سمپوزیوم کردند .
دکتر مباشری  افزود :محققان و دانشمندان کشورهای مختلف از جمله اکراین ، ارمنستان ، انگلستان ، بولیوی و هند و خود کشور ایران با توجه به مدت کم برگزاری ، یافته ها و تحقیقات خود را در این سمپوزیوم به اشتراک گذاشتند .
دبیر علمی سمپوزیوم بین المللی رویکرد‌های زیستی و پزشکی کووید-۱۹در دانشگاه سمنان ضمن قدر دانی از کلیه محققان و پزشکان و دانشمندانی که در این سمپوزیوم یافته ها و نظرات علمی خود را ارائه کردند گفت : در این سمپوزیوم پزشکان و افراد صاحب نام فعال در زمینه ویروس کرونا در شرایط مختلف و با توجه به مشغله هایی که داشتند اظهار نظر کردند که از جمله آنها می توان به دکتر هاشمیان از متخصصان مرتبط با ویروس کرونا از بیمارستان مسیح دانشوری ، پروفسور زینعلی که در تولید واکسن فعال هستند ، پروفسور داس و دیگر چهره های برجسته اشاره کرد که در این خصوص همراه ما در این سمپوزیوم بودند .
دکتر مباشری با بیان اینکه در روز نخست جنبه های تئوری مساله مورد بحث قرار گرفت و نکات نظری و اطلاعات موجود را گرداوری کردیم تصریح کرد : در روز دوم این سمپوزیوم درباره آزمایشگاههای مورد نیاز در کشور برای شناسایی ویروس کرونا از جمله آزمایشگاه کلاس 3 و دستگاههای مورد نیاز برای کار بر روی آن  و رویکردهای انفورماتیکی  بحث و تبادل نظر شد .
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد