hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > مشارکت مردم در پرداخت مالیات یک وظیفه اجتماعی است

مشارکت مردم در پرداخت مالیات یک وظیفه اجتماعی است

مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان در جلسه با اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن و کشاورزی استان سمنان ضمن تبریک هفته دولت و تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدا... الحسین (ع)، مالیات را مهمترین ابزار درآمد دولت برشمرد و عنوان کرد ، اگر مالیات به درستی وصول گردد ابزاری در جهت رونق تولید است .
به گزارش روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان سمنان ، جواد انوری مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان وصول با اصول مالیات را یکی از مهمترین سیاستهای اداره کل امور مالیاتی استان عنوان کرد و گفت ،پرداخت مالیات باید توأم با عدالت مالیاتی و عدالت اجتماعی باشد.
مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان ادامه داد،امروز سازمان امور مالیاتی در کنار تولید کنندگان و فعالان اقتصادی است و نیازمند تعامل ،همدلی و همراهی آنان می باشد .
انوری با اشاره به حذف قاعده علی الرأس درعملکرد سال 1398 گفت ، اظهارنامه هایمالیاتی بدون رسیدگی و بر مبنای خود اظهاری پذیرفته خواهد شد و تعیین درآمد مشمول مالیات اشخاص حقیقی ، اظهارنامه مالیاتی مودی است و اظهارنامه ارائه شده با بانکهای اطلاعاتی که در اجرای مواد قانونی 169 و 169 مکرر قانون مالیاتهای مستقیم ایجاد شده و اطلاعات به دست آمده از سایر دستگاهها و سازمان ها مطابقت داده خواهد شد .
مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان تصریح کرد ، اظهارنامه هایی که به صورت شفاف و بارعایت مقررات مربوطه تسلیم شود و اطلاعات ارائه شده توسط مودیان مالیاتی با بانک های اطلاعاتی مطابقت داشته باشد بدون رسیدگی مورد پذیرش قرار گرفته و برابر مقررات مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به هوشمند سازی نظام مالیاتی و تعدد سامانه های مختلف مالیاتی بر لزوم آموزش مودیان مالیاتی و فعالان اقتصادی به منظور مشارکت مردم در پرداخت مالیات به عنوان یک وظیفه اجتماعی تآکید کرد .
انوری اجرای ماده 97 قانون مالیاتهای مستقیم را مهمترین عامل در جهت ارتقاء عدالت مالیاتی برشمرد و گفت در صورتی که مودیان مالیاتی به هر نحو در مهلت مقرر قانونی از ارئه اظهارنامه مالیاتی خودداری
نمایند سازمان امور مالیاتی نسبت به تهیه اظهارنامه برآوردی بر اساس فعالیت و اطلاعات اقتصادی کسب شده مودیان و مطالبه مالیات متعلق به موجب برگ تشخیص مالیات اقدام می نماید .
مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان تصریح کرد ، مطابق ماده 97 قانون مالیاتهای مستقیم سازمان امور مالیاتی می تواند اظهارنامه های مالیاتی را بدون رسیدگی قبول و تعدادی از آنها را بر اساس موتور ریسک و معیارهای و شاخص های تعیین شده انتخا ب و برابر مقررات مورد رسیدگی قرار دهد .
انوری در پایان آمادگی اداره کل امورمالیاتی استان سمنان را درجهت آموزش فعالان اقتصادی و مشاوره در جهت رفع شکلات مالیاتی اعلام نمود .
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد