hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > مشارکت مردم در امر پرداخت مالیات مستلزم شفاف سازی ، اعتماد و فرهنگ سازی می باشد

مشارکت مردم در امر پرداخت مالیات مستلزم شفاف سازی ، اعتماد و فرهنگ سازی می باشد

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان در دیدار با علی اصغر خانی نماینده مردم شریف شاهرود ، بسطام و میامی در مجلس شورای اسلامی مردم استان سمنان را مردمی قانونمند ، متدین و ولایتمدار بر شمرد و عنوان کرد مردم استان سمنان همواره تمکین از قانون را سرلوحه کار خود قرار داده و در امر تسلیم اظهارنامه نامه های مالیاتی در کشور پیشتاز بوده اند .
به گزارش روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان سمنان جواد انوری مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان وصول با اصول مالیات را اولویت اصلی اداره کل امور مالیاتی استان سمنان دانست و گفت رضایتمندی مودیان مالیاتی و فعالان اقتصادی از سیاستهای اصلی این اداره کل می باشد و پرسنل اداره کل امور مالیاتی استان تکریم ارباب رجوع را اساس کار خود می دانند .
انوری با اشاره به اجرای طرح جامع مالیاتی در استان بیان نمود ، طرح جامع مالیاتی محرک اصلی نظام مالیاتی در کشور می باشد و زمینه ساز اصلی عدالت مالیاتی است .
مدیرکل امور مالیاتی استان تصریح کرد ، اجرای طرح جامع مالیاتی باعث کاهش هزینه مالیاتی و صرفه جویی در وقت و زمان می باشد و هوشمند سازی نظام مالیاتی باعث افزایش کارآیی پرسنل و کاهش ارتباط بین مودیان و ممیزان مالیاتی را در پی خواهد داشت و این امر موجب رضایتمندی مودیان مالیاتی خواهد شد .
انوری با اشاره به حذف قاعده علی الرأس در اظهارنامه سال 1398 عنوان کرد ،حذف قاعده علی الرأس زمینه ساز افزایش عدالت مالیاتی و دستیابی به درآمدهای پایدار جهت تأمین هزینه های عمومی و عمرانی است .
مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان ادامه داد طبق ماده 97 قانون مالیاتهای مستقیم سازمان امور مالیاتی می تواند اظهارنامه های مالیاتی دریافتی را بدون رسیدگی مورد قبول قرار دهد و تعدادی از آنها را به طور نمونه انتخاب و برابر قانون مورد رسیدگی قرار دهد و چنانچه مودی از ارائه اظهارنامه در مهلت قانونی و مقرر خودداری می نماید سازمان امور مالیاتی نسبت به تهیه اظهارنامه برآوردی اقدام می نماید و در صورت اعتراض مودی چنانچه ظرف مدت 30 روز از تاریخ ابلاغ برگ تشخیص ، نسبت به ارائه اظهارنامه اقدام نماید اعتراض وی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت .
انوری اظهار امیدواری کرد ، حذف قاعده علی الرأس و اجرای کامل طرح جامع مالیاتی زمینه ساز شفافیت نظام مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی خواهد شد .
مدیر کل امور مالیاتی استان استقرار نظام یکپارچه مالیاتی و پایگاه اطلاعات هویتی را مستلزم همکاری کلیه دستگاهها برشمرد و افزود بر اساس ماده 169 مکرر قانون مالیاتهای مستقیم کلیه وزارتخانه ها ، بانکها ، موسسات دولتی ، شهرداریها و... که اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده ها را در اختیار دارند موظفند اطلاعات درخواستی از سازمان امور مالیاتی را دراختیار قرار دهند .
در ادامه خانی نماینده مردم شریف شاهرود و بسطام و میامی در مجلس شورای اسلامی استقرار طرح جامع مالیاتی در کشور را موجب افزایش رضایتمندی مودیان مالیاتی عنوان کرد و افزود اجرای این طرح مستلزم ارائه اطلاعات جهت تکمیل پایگاه اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی از سوی سایر دستگاهها می باشد .
عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد ، در سالهای اخیر با هوشمند سازی نظام مالیاتی شاهد برقراری عدالت اجتماعی و عدالت مالیاتی در جامعه بوده ایم .
خانی با اشاره به نحوه هزینه کرد مالیات در جامعه افزود ، مردم باید بدانند مالیات پرداختی در کجا هزینه خواهد شد اگر مردم از نحوه هزینه کرد مالیات مطلع شوند زمینه مشارکت مردم در پرداخت مالیات بهتر خواهد شد .
نماینده مردم شریف شاهرود ، بسطام و میامی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد در شرایط کنونی و بحران اقتصادی کشور مالیات به عنوان منبعی پایدار در اقتصاد کشور بهترین راه برای مشارکت مردم در امر پرداخت مالیات شفاف سازی ، اعتماد و فرهنگ سازی می باشد .
خانی در پایان اظهار امیدواری کرد ، انشاا... با ترویج فرهنگ مالیات و اطلاع رسانی به موقع و شفاف به آحاد مردم جامعه در خصوص نحوه هزینه کرد مالیات ، شاهد مشارکت جدی مردم در پرداخت به موقع مالیات باشیم .
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد