hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > بازگشت گودرزی با «پنج ستاره»

بازگشت گودرزی با «پنج ستاره»

مسابقه «پنج ستاره» با گذر موفقیت‌آمیز از فصل نخست خود با اجرای اشکان خطیبی، در فصل دوم توان ستاره سال‌های نه چندان دور سینما را در مقام اجرای تلویزیونی به آزمون گذاشته است. تعیین جایزه ٥٠ میلیونی برای این رقابت هم یکی دیگر از قلاب‌های طراحان مسابقه برای جلب‌توجه مخاطبان رسانه ملی است.
 جدای از سطح بالای اطلاعات عمومی، در سبک اجرای اشکان خطیبی در فصل نخست تفاوت چشمگیری با حمید گودرزی در فصل دوم دیده نمی‌شود. نگاهی به صفحه اینستاگرامی پنج ستاره کافی است که این موضوع را ثابت کند و معدود اختلاف‌نظرها هم بیشتر به تفاوت سلیقه‌های طرفداران هر یک از این دو هنرمند سینما و تلویزیون برمی‌گردد. این رقابت علمی جذاب هر هفته پنجشنبه و جمعه ساعت 21 برای علاقه‌مندان به چالش و هیجان روی آنتن شبکه پنج می‌رود. با توجه به همزمانی پخش مسابقه «برنده باش» با اجرای محمدرضا گلزار با پخش پنج ستاره در آخر هفته، باید منتظر باشیم و ببینیم اجرای کدام یک از آنها مورد اقبال عمومی واقع می‌شود. در ادامه اجزای اولین اجرای حمید گورزی به تفصیل می‌آید:

ظاهر

با این‌که در چهره و اِستایل قد و قامت گودرزی شادابی و طراوات یک مجری جوان دیده نمیشود، اما توانسته با تحرک و زبان بدن کاستی‌های سن و سال و ظاهرش را کمرنگ‌تر کندمانند تیپ غالب مجریان مسابقات تلویزیونی، گودرزی هم با پوشش رسمی کت و شلوار در قاب پنج ستاره ظاهر می‌شودشکل ظاهری مو و صورت وی فرق چندانی با نقش‌آفرینی‌اش به عنوان بازیگر در تلویزیون ندارد.با وجود این‌که از تن صدای خوب و گیرایی برای جذب مخاطب یک مسابقه مهیج برخوردار نیست اما جنس صدایش با اغماض برای اجرا مناسب استروی هم رفته باید گفت، گودرزی تا اینجای کار از پس یک چالش جدید در حد و اندازه اجرای یک مسابقه میلیونی در رسانه ملی برآمده است و توانسته مخاطبان قدیم و جدید برنامه را در کنار هم اقناع کند.

فن بیان

ریتم حرف زدن گودرزی با شرکت‌کنندگان تند و بدون فاصله‌گذاری است و این میتواند از تلاش وی برای ایجاد هیجان بیشتر ناشی شود.تکیه کلام خاصی ندارد اما لحن عامیانه و ادبیات خودمانی را در پیش گرفته که گاهی اوقات شوخی‌ها و گرم گرفتن‌هایش با شرکت‌کنندگان توی ذوق می‌زند، با این حال به حس نزدیکی بیننده با برنامه کمک می‌کندبا این‌که شمرده و موزون سخن نمی‌گوید، تپق هم نمی‌زند و تن صدایش نوسان بالا و پایین هیجانی خوبی دارداز بیان او پشتوانه قوی ادبی و علمی به نظر نمی‌رسد و تا حد ممکن خودِ حمید گودرزی را به نمایش می‌گذارد نه بیش و نه کمتر از آن را.

زبان بدن

شاید بتوان بهترین جزء اجرای گودرزی را به کیفیت نمایش زبان بدن وی نسبت دادبا لبخند ثابتی بر صورت و تحرک بدنی بخوبی بر صحنه و مخاطبان در استودیو و منزل مسلط نشان می‌دهداین بخش از اجرای خود را بیشتر مدیون تجربه‌اش در بازیگری است که نیازمند استفاده مناسب از همه اعضا در ایفای نقش استمرتبا در جای جای اجرای او در پنج‌ستاره شاهد بلند شدنش از روی صندلی، خوش‌و‌بش رو در رو یا بغل گرفتن مسابقه‌دهندگان یا تعامل با تماشاچیان حاضر در استودیو هستیم که با رعایت حد و حدود متعادل آن، مسابقه را از کسالت و یکنواختی نجات می‌دهدشاید اگر گودرزی کمی بر هیجان و احساس خود بخصوص در بزنگاه‌های مسابقه مسلط شود، اجرای شسته رفته‌تری از او ببینیم.

سبک اجرا

هر چند نمی‌توان با دیدن چند قسمت از اجرای گودرزی در پنج ستاره مدعی شد سبک و سیاق منحصربه فردی دارد ولی با اجرای خودمانی و پرتحرک تلاش کرده تا حد ممکن مهیج و سرگرم‌کننده به چشم بیایددر اجرای گودرزی سبک رفتاری و گفتاری متفاوتی دیده می‌شود که پیشتر در اجرای دیگران ندیده بودیماجرای سنگ، کاغذ، قیچی با شرکت‎کننده برای دادن جواب درست، تغییر لحن صدا به شکل گویندگان، درگوشی حرف زدن با مسابقه‌دهنده، نمایش دادن یک لغت، گمراه کردن شرکت‌کننده با پاسخ نادرست، قهر کردن نمایشی با شرکت‌کننده به‌خاطر گوش نکردن به پیشنهادش و... به خاطر تغییر در جو مسابقه و ایجاد شادی و نشاط اتفاق می‌افتد که البته گاهی زیاده‌روی هم به نظر می‌آیدبا این اوصاف، مخاطب پنج ستاره همواره منتظر غافلگیری جدیدی از نوع گودرزی است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد