hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کرمان| سیستم حمل‌ونقل فرسوده، کابوس والدین

کرمان| سیستم حمل‌ونقل فرسوده، کابوس والدین

مدارس سراسر کشور در حالی در کمتر از یک ماه آینده بازگشایی می‌شوند که زیرساخت‌ها در بعضی بخش‌ها به‌ویژه در بخش حمل‌ونقل همچنان مهیا نیست. رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش‌وپرورش استان کرمان از وجود 400 مینی‌بوس در ناوگان سرویس مدارس شهر کرمان خبر داد و در مورد فرسوده بودن بخش اعظمی از این تعداد هشدار داد.

ابراهیم روحی اظهار داشت: طبق مصوبه کارگروه ماده 18 متشکل از مسئولان آموزش‌وپرورش، شهرداری و نماینده والدین، خودروهای بالای 25 سال سن اجازه سرویس‌دهی به دانش‌آموزان را ندارند. روحی ادامه داد: این مصوبه به استانداری کرمان ابلاغ شد و جواب استانداری با توجه به کمبود خودرو مینی‌بوس، اکتفا به معاینه فنی برای خودروهای فرسوده بود. او با اشاره به اینکه 18 شرکت حمل‌ونقل دانش‌آموزی از سوی شهرداری به آموزش‌وپرورش معرفی‌شده، اظهار داشت: دفاتر این شرکت‌ها مورد بازرسی پلیس راهور؛ آموزش‌وپرورش و شهرداری قرارگرفته است.

ثبت‌نام از اول شهریور آغازشده ست

او افزود: ثبت‌نام دانش‌آموزان برای استفاده از سرویس مدارس از اول شهریور سال جاری آغازشده است. رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش‌وپرورش استان کرمان با بیان اینکه 21 هزار و 700 هزار دانش‌آموز طی سال گذشته در شهر کرمان از سرویس‌های مورد تائید آموزش‌وپرورش و شهرداری استفاده می‌کردند تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال این تعداد به 30 هزار مورد افزایش یابد. او گفت: برخی والدین اول مهر برای استفاده فرزندنشان از سرویس مراجعه می‌کنند و این امر ترافیک ایجاد می‌کند. روحی، تعداد رانندگان سرویس مدارس شهر کرمان در سال قبل را سه هزار و 700 راننده اعلام کرد و ادامه داد: هزار و 300 مورد از این تعداد زن و 2 هزار و 400 مورد مرد بودند. به گفته رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش‌وپرورش استان کرمان، 400 مینی‌بوس و 2 هزار سواری و ون در کنار خودروهای سواری کار سرویس‌دهی به دانش‌آموزان شهر کرمان را بر عهده داشتند. رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش‌وپرورش استان کرمان تأکید کرد: ناوگان مینی‌بوس‌ها در استان قدمت بالایی دارد و عمدتا مسن و فرسوده هستند و ممکن است موجب بروز مشکلاتی باشیم که باید مسئولان به رفع این معضل توجه ویژه داشته باشند.

تأمین سرویس مدارس به آموزش‌وپرورش تحمیل‌شده

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان نیز گفت: تأمین سرویس مدارس به آموزش‌وپرورش تحمیل‌شده درحالی‌که این مهم در حیطه وظایف این نهاد نیست. احمد اسکندری نسب افزود: باید نسبت به تأمین خودروهای سالم به‌منظور جابه‌جایی دانش‌آموزان تلاش کرد. سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان نیز گفت: آموزش‌وپرورش مکلف به تأمین سرویس مدارس نیست اما موظف به نظارت بر چگونگی سرویس‌دهی است. حمید ملانوری افزود: باید تلاش کرد ناوگان سالم و نوپایی در زمینه تأمین سرویس مدارس در استان کرمان ایجاد شود. او با بیان اینکه ما در طول سال برای تأمین خودروهای نو در زمینه حمل‌ونقل تلاش نمی‌کنیم تأکید کرد: این در حالی است که هرساله زمان بازگشایی مدارس این مشکل را مطرح می‌کنیم. سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: می‌توان از خودروهای سواری سبک به‌جای مینی‌بوس‌ها در سرویس‌دهی به دانش‌آموزان استفاده کرد. او کرایه بالا را یکی از دلایل بی‌رغبتی والدین در زمینه استفاده از خودروهای سواری سبک عنوان و تصریح کرد: معمولا از ناوگان سواری سبک در این بخش استفاده نمی‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد