hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > زنگ خطر افزایش بستری‌شدگان کرونا در استان ایلام به صدا درآمد

زنگ خطر افزایش بستری‌شدگان کرونا در استان ایلام به صدا درآمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را امری اجتناب ناپذیر و الزامی دانست و گفت: افزایش بستری‌شدگان در مراکز درمانی استان حاکی از عدم جدیت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
محمد کریمیان، افزایش مبتلایان به کروناویروس در استان ایلام را خطری جدی برای مردم و افزایش مراجعان به مراکز درمانی دانست و اظهار داشت: ادامه این روند، توان کادر درمانی و بهداشتی را با مشکل مواجه خواهد کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: بالارفتن میزان بستری در بیمارستان‌های استان به رغم افزایش تخت‌های بیمارستانی، حکایت از کم توجهی مردم و رشد شدید ابتلا به کرونا در ایلام دارد.
 
وی با اشاره به گروهای سنی مبتلا به کرونا ویروس یادآورشد: متاسفانه در استان ایلام از تمام گروهای سنی درگیر این بیماری بوده و از نوزادان تا سالمندان را در بر‌گرفته است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، یادآورشد: تنها راه مبارزه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است و این مهم باید  مورد اهتمام مردم ایلام قرار گیرد.
 
وی گفت: روند افزایشی گواهی بر کم‌توجهی و نادیده گرفتن پروتکل‌ها توسط بسیاری از شهروندان است که این مهم زنگ خطری برای ایجاد بحران در ایلام خواهد بود.
 
کریمیان ادامه روند را فرسودگی در کادر درمانی و بهداشتی عنوان کرد و افزود: مردم با همراهی خود اجازه فرسودگی در کادر درمانی و بهداشتی را به مراکز بیمارستانی ندهند. چراکه؟ فرسودگی کادر درمانی، بهداشتی خطر جدی‌تری در ارائه خدمات درمانی به مبتلایان خواهدبود.
 
توجه به محدودیت‌ها، اعمال تشدید نظارت‌ها و برخورد قانونی با متخلفان از پروتکل‌ها، عمل و احساس مسئولیت اجتماعی و پرهیز از پنهان‌انگاری بیماری در زمره توصیه‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام است. وی تصریح کرد: مردم به خودشان رحم کنند چراکه کرونا درصد ابتلای بالایی دارد و بی‌رحم است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد