hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > بوسه شفابخش پاپ فرانسیس؟

بوسه شفابخش پاپ فرانسیس؟

سه‌سال پیش، زمانی که در‌ سال ٢٠١٥، پاپ فرانسیس سر کودکی که تومور مغزی داشت را بوسید، برخی ادعا کردند که اتفاقات دلگرم‌کننده‌ای که برای بهبود این کودک افتاده، به خاطر همان بوسه پاپ بوده است.

سه‌سال پیش، زمانی که در‌ سال ٢٠١٥، پاپ فرانسیس سر کودکی که تومور مغزی داشت را بوسید، برخی ادعا کردند که اتفاقات دلگرم‌کننده‌ای که برای بهبود این کودک افتاده، به خاطر همان بوسه پاپ بوده است. حالا با گذشت ٣‌سال از آن واقعه، وضع بیماری این کودک، بهبود پیدا کرده است. خبرگزاری فاکس‌نیوز ٢٤ گزارش داده بود که پزشکان انتظار نداشتند که این کودک تولد یک‌سالگی‌اش را ببیند، اما تومور مغزی او شروع به کوچک‌شدن کرد و این کودک برخلاف انتظار پزشکان توانست بر بیماری‌اش غلبه کند.
نام این دختربچه کوچک، «گیانا مسانتونیو» است. به گزارش سی.بی.اس فیلادلفیا، گیانا مشکل «هیستیوسیتوسیس» دارد؛ شرایط نادری که امکان عمل جراحی برای درآوردن تومور را از او سلب می‌کند. این اختلال خونی باعث ایجاد ضایعاتی در مغز او می‌شود. گیانا تحت شیمی‌درمانی قرار گرفت و حالا سی.بی.اس فیلادلفیا گزارش داده که وضع سلامتی وی خوب است و امسال نیز به پیش‌دبستانی می‌رود.
جو و کریستن مسانتونیو، پدر و مادر گیانا برای یادبود بهبود او، ٥٠‌هزار دلار به بیمارستان کودکان فیلادلفیا که گیانا در آن‌جا تحت مداوا قرار گرفته بود، اهدا کردند. آنها موسسه‌ای را تأسیس کردند و نام آن را «به عشق گریس» نام نهادند و این پول را به نام آن موسسه اهدا کردند. گریس، بخشی از نام کامل گیانا است (گیانا گریس مسانتونیو). این موسسه به منظور کمک به کودکان دچار تومور مغزی و هیستیوسیتوسیس تأسیس شده است.
جو مسانتونیو، پدر گیانا در زمان اهدای این پول گفت: «این بیمارستان برای ما مکان بسیار خاصی است. هر آن‌چه که آنها برای گیانا انجام دادند، در واقع برای ما انجام دادند و هیچ پولی نمی‌تواند ارزش و قیمت این کار را پاسخ بگوید.»
دکتر فیلیپ استورم، رئیس بیمارستان جراحی کودکان به سی.بی.اس گفته است: «از زمانی که گیانا ٤ماهه بود، من شروع کردم به عمل او. اگر آن زمان شما به من می‌گفتی که گیانا روزی برای پیش‌دبستانی آماده می‌شود، من به شما می‌گفتم که قطعا شما دیوانه‌اید. اما حقیقتا این اتفاق افتاد و گیانا اکنون برای رفتن به پیش‌دبستانی آماده می‌شود.»
مادر گیانا می‌گوید: «حال گیانا خیلی خوب شده است. پاییز امسال، او به پیش‌دبستانی می‌رود و از این بابت بسیار هیجان‌زده است.»
پدر گیانا می‌گوید: «دیدن فرزندت درحالی‌ که به این طرف و آن‌طرف می‌دود و بازی می‌کند، بسیار شگفت‌انگیز است.»
دکتر «شاه»، یکی دیگر از پزشکان درمان گیانا بوده که می‌گوید:   «او همه پیش‌بینی‌ها و انتظارات ما را به هم ریخت. او دختر بسیار مقاوم و بااستقامتی است.»
دکتر استورم، اشتباه می‌کرد و حالا گیانا، آینده روشنی را جلوی چشم خود می‌بیند. برخی می‌خواهند این بهبودی را به پاپ فرانسیس مرتبط کنند و برخی دیگر، نه.
ژدر گیانا می‌گوید: «سال گذشته ما داشتیم خودمان را آماده می‌کردیم که با یاد و خاطره فرزندمان زندگی کنیم، اما حالا می‌توانیم با خود او زندگی کنیم. من معتقدم که هر معجزه‌ای که برای گیانا افتاد، به خاطر خدا و از طرف او بوده است و پاپ، صرفا یک پیام‌آور است.»
در هرحال، اینکه بهبود بیماری گیانا آن‌طور که برخی ادعا می‌کنند به خاطر بوسه پاپ فرانسیس بوده یا هرچیز دیگری، مهم نیست؛ اکنون حال گیانا بسیار خوب است و تیم پزشکی بسیار از این بابت خوشحال و شگفت‌زده هستند. براساس گزارش سی.بی.اس فیلادلفیا، زمانی که پاپ فرانسیس به فیلادلفیا آمده بود و سر گیانا را بوسید، چیزی در مورد این کودک و تومور مغزی او نمی‌دانست. اما حالا او که در جریان این موضوع قرار گرفته، اخبار سلامتی گیانا را دنبال می‌کند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد