hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > تسهیلات 12 درصدی به صنعت سوهان قم

تسهیلات 12 درصدی به صنعت سوهان قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: واحدهای تولید سوهان از رسته‌هایی بودند که با شیوع کرونا بسیار آسیب دید که  با بررسی مسئولان و استاندار قرار شد تسهیلات ۱۲ درصدی به آن‌ها تعلق گیرد.

 

به گزارش رویداد ایران_قم،محمود سیجانی در نشست خبری که در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم برگزار شد، اظهار کرد: تجارت خارجی در شرایط تحریم با مشکلاتی روبرو شده است و بحران کرونا نیز موجب شده است تا میزان صادرات از اسفندماه و در شرایط شیوع تراز ما صفر شود.

وی افزود: در تلاش هستیم تا برای تجارت خارجی بازارهای جدیدی را پیدا کرده و با برخی کشورهای دیگر پروتکل‌های بهداشتی مشترکی را در این شرایط داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در ارتباط با اقدامات استان برای بهره گیری از ظرفیت بازار تجاری کشورهای اوراسیا بیان کرد: بهره گیری از بازارهای تجاری اورآسیا و کشورهای مهم همسایه از برنامه‌های مهم و اصلی وزارت صمت است؛ در استان هم در این زمینه ورود خوبی داشتیم و نخستین استانی هستیم که ظرفیت‌های تجاری استان در قالب نشست‌های تخصصی معرفی شد.

وی برای حضور موفق در این بازار تجاری نیاز به افزایش کیفیت محصولات و بسته بندی متنوع و هم‌چنین افزایش سطح آگاهی تولیدکنندگان قمی در زمینه تجارت خارجی داریم.

وی افزود: تراز صادرات استان قم قبل از بحران کرونا ۲۵۰ میلیون دلار هدف گذاری شده بود ولی امسال با توجه به بحران کرونا و بسته شدن مرزهای بین المللی از اسفندماه به بعد تراز صادرات صفر شد و با بازگشایی‌هایی که بعد از بحران کرونا ایجاد خواهد شد صادرات و تجارت خارجی هم افزایش خواهد یافت زیرا قم ظرفیت صادرات مطلوبی دارد.

سیجانی با بیان اینکه  قم از استان‌هایی است که در زمینه تولید فرش دستبافت حرفی برای گفتن دارد اما با معضل کپی برداری و تقلب تولید کنندگان فرش ماشینی از لوگوی این فرش روبرو است ، تصریح کرد: برای این امر به کارخانه‌های ماشینی در کاشان، یزد و دیگر شهرهایی که در زمینه تولید فرش ماشینی فعالیت دارند ابلاغیه‌ای ارسال شده تا لوگوی خود را برای معرفی اینکه تولید آن‌ها فرش ماشینی است با سه زبان در فرش‌های تولیدی ذکر کنند.

وی پاسخ به خبرنگار رویداد ایران در ارتباط با اقدامات انجام شده برای سوهانی های قم که به دلیل شیوع ویروس کرونا آسیب دیدند، گفت: واحدهای تولید سوهان از رسته‌هایی بودند که در این شرایط بسیار آسیب دید و با توجه به پیگیری‌هایی که در ستاد بحران استان و ستاد ملی کرونا شد این رسته جزء رسته‌های آسیب پذیر کرونا قرار نگرفت ولی با بررسی مسئولان و استاندار قرار شد تسهیلات ۱۲ درصدی به آن‌ها تعلق گیرد ما از این رسته‌ها حمایت می‌کنیم زیرا که نماد استان قم محسوب می شوند.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد