hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اجرای طرح جامع 9 در 99 در قم

اجرای طرح جامع 9 در 99 در قم


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: طرح جامع «۹ در ۹۹» در قالب ۶ محور در قم اجرا می‌شود.

  

به گزارش رویداد امروز، سید محمد تقی سجادی در کنفرانس خبری از اجرای«طرح جامع 9 در 99» در قم خبر داد و اظهار کرد: این برنامه سازمان منابع طبیعی کشور است که در سال 1399 برای مدیریت استان‌ها تدوین شده و دارای  9 محور کلیدی برای حفظ، توسعه و بهره‌برداری است.

وی برنامه های مدون این طرح را که در قم اجرایی می شود را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: کاداستر اراضی ملی با اولویت عرصههای جنگلی و سواحل، تعیین تکلیف مدیریت پارکهای جنگلی در قالب طرحهای مصوب،تشخیص و تعیین حدود و آگهی ذخیرهگاههای جنگلی، دریافت حقوق دولتی و تقویت منابع اعتباری و توسعه و تقویت صندوق‌های منابع طبیعی از جمله محورهای این برنامه است که با استفاده از ظرفیت‌های قانونی اجرایی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان قم افزود: ارتقاء پوشش حفاظتی تاکید بر بلوک‌بندی مناطق بحرانی و بهره‌گیری از همیاران طبیعت، مدیریت و بهره‌برداری از مراتع در قالب طرح‌های مصوب از دیگر مصوبات این طرح است که در قم به اجرا می رسد.

وی اضافه کرد: این برنامه با تکیه بر تولید گیاهان دارویی و توسعه دولت الکترونیک و با استفاده از فناوری‌های روز و سامانه‌های هوشمند اجرا می شود.

به توسعه زراعت چوب و ساماندهی بهره‌برداری محصولات فرعی جنگلی و مرتعی اشاره و اذعان کرد: این موضوع نیز از دیگر محورهای « طرح جامع 9 در 99» است که در قم به دلیل فقر فضای سبز و پوشش گیاهی اجرا نمی شود و اگر آب در اختیار باشد برای توسعه پوشش گیاهی و پارک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد