hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > سایه سنگین کرونا بر بازار مسکن استان اصفهان

سایه سنگین کرونا بر بازار مسکن استان اصفهان

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان اصفهان از حاکم شدن رکود تورمی شدید بر بازار مسکن استان اصفهان طی نیمه نخست سال جاری خبرداد.
رسول جهانگیری رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان اصفهان ،  اظهارداشت:از نیمه نخست بهمن ماه سال گذشته بازار مسکن از رکود غیر تورمی ایجاد شده وارد رکور تورمی افزایش نرخ مسکن در بازار اصفهان شد که این وضعیت تا هفته اول اسفند ماه ادامه دار بود و از هفته اول اسفند ماه با جدی شدن اوضاع شیوع ویروس کرونا حجم معاملات بازار مسکن به شدت کاهش یافت.

او افزود:البته باید درنظرداشت که معاملات مسکن در بازار استان اصفهان در مقایسه با سال گذشته 24درصد کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان اصفهان تاکید کرد:درحال حاضر شاهد کاهش معاملات خرید و فروش مسکن در بازاراستان اصفهان هستیم که این موضوع باعث ایجاد یک رکود و تورم شدید در این بازار شده است و پیش بینی می شود این رکود مدت دار خواهد بود.

جهانگیری ادامه داد:ایجاد این تورم و رکور شدید در بازار مسکن یکی از خسارات سنگین ویروس کرونا به حوزه مسکن استان اصفهان است که می توان با حمایت های لازم از سوی دستگاه های اجرایی استان کمی از مشکلات این حوزه را برطرف ساخت.

او گفت:اصلی ترین راه کاهش یافتن قیمت مسکن در بازار استان اصفهان رشد قدرت خرید و معاملات خرید و فروش است که در تلاش هستیم تا بتوانیم با ارائه تسهیلات لازم دوباره اوضاع بازار مسکن استان را به اوج خود برگردانیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان اصفهان یادآور شد:منطقی شدن و متعارف شدن قیمت ها در بازار مسکن از مهم ترین راه های موثر کمک به شکوفایی این بازار است.

جهانگیری اضافه کرد:ازانجایی که شاهد شیوع ویروس خطرناو کرونا در جامعه هستیم با ارائه دستور العمل لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان در حال حاضر کلیه واحد های صنفی با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مشغول فعالیت هستند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد