hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فعالیت بیش از چهار هزار پزشک در استان اصفهان برای درمان کرونا

فعالیت بیش از چهار هزار پزشک در استان اصفهان برای درمان کرونا

رئیس نظام پزشکی استان اصفهان گفت: درحال حاضر چهار هزار و ۸۴۲ نفر پزشک متخصص دراستان اصفهان برای درمان کرونا وجود دارد.
عباسعلی خادمی رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه بیش از ۱۸ هزار پزشک در استان و بیش از ۱۲ هزار پزشک نیز در شهر اصفهان زیر نظر سازمان نظام پزشکی فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: برای مقابله با کرونا ویروس نه تنها پزشکان بلکه تمام کادر درمان درگیر هستند که پزشکان عمومی و متخصصان مرتبط مانند پزشکان داخلی، عفونی، اطفال، ریه و.. نیز جزئی از این افراد محسوب می‌شوند.

او افزود: در حال حاضر در استان اصفهان ظرفیت چهار هزار و ۸۴۲ نفری از متخصصان شامل سه هزار و ۷۰۰ پزشک عمومی، ۲۲۲ متخصص بیهوشی، ۷۲ پزشک عفونی، ۲۰۵ پزشک داخلی، ۲۲۳ رادیولوژیست، ۱۲ متخصص ریه و ۴۰۸ متخصص اطفال برای درمان کرونا وجود دارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان افزود: علاوه بر بیمارستان‌هایی که در استان برای پذیرش بیماران مبتلاء به کرونا ویروس مشخص شده، سایر مطب‌های خصوصی، کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها همه موظف هستند در کنترل همه‌گیری بیماری کمک کنند و از دانشگاه علوم پزشکی نیز خواسته‌ایم که اگر کمبودی وجود داشت به نظام پزشکی اعلام کند تا این نیاز توسط جامعه پزشکی جبران شود.

او با اشاره به اینکه قرارگاهی در نظام پزشکی وجود دارد که به‌طور روزانه نیاز دانشگاه علوم پزشکی را کنترل می‌کند، تصریح کرد: از ظرفیت انجمن‌های پزشکی درگیر با بیماری نیز می‌توان به‌صورت مشاوره تلفنی یا ویزیت حضوری استفاده کرد که این امر با هماهنگی معاونت درمانی دانشگاه انجام می‌شود.

خادمی با بیان اینکه مراکز خیریه و خصوصی و حتی رادیولوژی‌هایی که بتوانند از بیماران سی تی اسکن بگیرند، آماده کمک‌رسانی به بیماران هستند، ادامه داد: لازم است بدانیم که بستری در بیمارستان تنها در موارد ضروری باید انجام شود و بالای ۸۵ درصد از مراجعت‌ها به مراکز درمانی نیاز به بستری شدن ندارند و می‌توانند در منزل قرنطینه و درمان آن‌ها پیگیری شود

او خاطرنشان کرد: هرچه بیمار در بیمارستان نباشد، شرایط مناسب‌تر است بنابراین ویزیت بیمار در منزل نیز پیش‌بینی شده تا افراد طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت درمان شوند

رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان اضافه کرد: در این مدت ۳۱ هزار تماس با نطام پزشکی اصفهان گرفته شده که ۲۵ هزار تماس آن موفق بوده است؛ در صورت نیاز شماره ۳۱۱۳ با ۳۰ خط تلفنی آماده پاسخگویی به مردم در استان اصفهان خواهد بود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد