hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > تولیدکنندگان پولک و نبات در انتظار تأمین شکر

تولیدکنندگان پولک و نبات در انتظار تأمین شکر

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پولک و نبات اصفهان منتقد واگذاری حواله شکر اصفهان به دیگر استان‌هاست، این در حالی است که تولیدکنندگان این صنف، با مشکل تامین مواد اولیه روبرو هستند.

پولک و نبات از سوغات خاص اصفهان است که از اقلام مورد نیاز مردم در شب عید و موردعلاقه گردشگرانی است که به اصفهان سفر می‌کنند اما تولید این کالا که فقط در اصفهان انجام می‌شود با مشکلاتی از قبیل تامین نشدن به موقع مواد اولیه روبه‌رو است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان قند و پولک و نبات اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با بیان اینکه اکنون کارگاه‌های تولید پولک و نبات نمی‌توانند با صد درصد ظرفیت خود کار کنند، اظهار داشت: شکر که مواد اولیه تولید پولک و نبات است موجود نیست و ما روز چهاردهم، درخواست شکر خود را برای تهران ارسال کردیم اما علی‌رغم اینکه هزینه آن هم پرداخت شده بود حواله ما را به استان خوزستان منتقل کردند و تا رسیدن شکر به اصفهان نزدیک به دوهفته دیگر طول می‌کشد.

علیرضا شیروانی استفاده نکردن از ظرفیت تولید شکر در اصفهان را بزرگترین مشکل تولید پولک و نبات دانست و عنوان کرد: مشکل بزرگ اصفهان این است که نمی‌تواند شکر مورد نیاز خود را تامین کند و علی‌رغم اینکه کارخانه در خود اصفهان 11تن شکر تولید می‌کند اما متاسفانه حواله ما به استان‌های دیگر مثل خوزستان و قم می‌رود و اگر هم اعتراضی بشود پاسخی نمی‌دهند و ما هم باید هزینه حمل‌ونقل پرداخت کنیم و هم واحدهای تولیدی ما باید منتظر مواد اولیه باشند.

وی با اشاره به تغییر روند در چگونگی تأمین شکر دولتی بیان کرد: قبلاً یک سهمیه به اصفهان تعلق می‌گرفت که در همین‌جا سهمیه بین اصناف، صنعت، خانوار و غیره تقسیم می‌شد اما الان کلیه سهمیه‌ها باید به تهران برود و انجمن شکر تهران تصمیم می‌گیرد شکر از کجا تامین شود و علی‌رغم وجود شکر در اصفهان حواله آن به شهرهای دیگر می‌رود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان قند و پولک و نبات اصفهان در ارتباط با وضعیت کنونی کارگاه‌های تولیدی پولک و نبات تصریح کرد: با توجه به اینکه پولک و نبات از محصولات سنتی اصفهان بوده و ثبت ملی شده و با توجه به گران شدن قیمت گز و سوهان و قیمت کم پولک و نبات، مردم به این محصول بیشتر روی آورده‌اند و نظر خاصی روی آن است اما با این وضعیت شکر فعلاً کارگاه‌های ما منتظر مواد اولیه هستند.

وی افزود: واحدهایی که شکرشان تأمین شود با صددرصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند و هیچگونه کمبودی در بازار احساس نمی‌شود.

شیروانی درباره معایب تامین شکر از بازار آزاد، گفت: اگر برای تامین شکر به بازار آزاد مراجعه کنیم با افزایش قیمت شدیدی روبرو می‌شویم و مشکلاتی خواهیم داشت که قابل وصف نیست.

وی ادامه داد: تنها اقدامی که ما می‌توانیم انجام دهیم درخواست شکر و پیگیری حواله است اما وقتی جواب درستی نمی‌دهند کاری از دست ما برنمی‌آید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد