hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > جعفرزاده: گیلان ما ناخوش است

جعفرزاده: گیلان ما ناخوش است

غلامعلي جعفرزاده؛ نماینده رشت در مجلس در روزنامه اعتماد نوشت: ما بايد صادقانه و جدي‌تر برخورد مي‌كرديم كه نكرديم و حالا بايد از ديروز صداقت بيشتري پيشه كنيم. امكانات ما در استان گيلان كم است، ضعف زيرساخت‌هاي پزشكي و درماني بالاست و انبوه مسافران طي روزهاي گذشته شيوع كرونا را در اين استان بيشتر كرده و از آن دردناك‌تر، درگيرشدن كادر پزشكي و پرستاري اين استان با ويروس كروناست.
بايد بپذيريم كه دير كرديم، بايد بپذيريم از همان روزهاي اول، لازم بود قم قرنطينه شود، نه حالا كه قرار است از يازدهم اسفند نوشدارويي پس از مرگ سهراب فراهم كنيم. بايد بپذيريم كه ستاد بحران مي‌توانست قاطعانه‌تر تصميم بگيرد و قاطعانه‌تر اجرا كند. استخاره‌كردن ما، قاطع‌نبودن، ضعف‌هاي زيرساختي و تعدد مراكز تصميم‌گيري در دامن‌زدن به اين بحران بي‌تاثير نبودند. درحال حاضر پيشنهاد داده‌ايم كه با توجه به اشغال صد در صدي تخت‌هاي بيمارستان‌هاي رشت، از ظرفيت سالن‌هاي ورزشي و تالارها براي بستري بيماران استفاده شود، اين كاري است كه ناچار به انجام آن هستيم زيرا ما دير كرديم و بايد بپذيريم كه در برخي از تصميم‌گيري‌ها مي‌توانستيم سريع‌تر عمل كنيم.
شايد اگر اختيارات استاندار هم‌رديف اختيارات رييس‌ دولت بود، اگر براي تصميم‌گيري‌ها نياز به بوروكراسي‌هاي اداري نبود، استاندار گيلان مي‌توانست سريع‌تر راه‌هاي ورودي به گيلان را ببندد و از شيوع گسترده آن جلوگيري كند. در اين ميان اما شايعات و اخبار غيرموثق دست به دست مي‌چرخند، حاميان پشت اين اخبار بايد بدانند كه مردم ديگر حوصله شنيدن اين اخبار را ندارند و اگر اطلاعات از مجراي صحيح منتشر شود، متوليان خدمات‌رساني نيز با آرامش بيشتري به كار مشغول خواهند بود.
فعلا پيشنهاد كرده‌ايم كه كادر پرستاراني كه در راه مبارزه با كرونا فوت مي‌كنند، شهيد راه خدمت شناخته شوند، علاوه بر آن يارانه‌اي را به عنوان يارانه كرونايي مطرح كرده‌ايم كه طبق آن كارگران روزمزد بتوانند مبلغ بيشتري دريافت كنند. خاطرمان باشد روزي بالاخره كرونا ريشه‌كن خواهد شد، اما ما خواهيم ماند و تصميم‌هايي كه گرفتيم يا نگرفتيم. حال گيلان ما خوش نيست و در اين ميان چاره‌اي جز تصميم‌هاي قاطعانه و عمل قاطعانه‌تر نداريم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد