hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > ضرورت رعایت سرانه مصرف آب در قم

ضرورت رعایت سرانه مصرف آب در قم

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم گفت: رعایت سرانه مصرف آب درقم برای تامین آب در آینده ضروری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم گفت: رعایت سرانه مصرف آب درقم برای تامین آب در آینده ضروری است.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران_ قم،احمد حاجی حسینی مسگر با بیان اینکه در حدود یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و حجم زیادی از آب موردنیاز همشهریان از طریق دو سدکوچری و ۱۵ خرداد که درخارج محدوده استان قراردارند، با هزینه زیاد تامین می‌شود.
وی افزود: با توجه به میزان ذخیره آب موجود در این سدها و سایر منابع تخصیص‌ یافته به استان، اگر سرانه مصرف توسط شهروندان رعایت نشود،‌ قم دردهه آینده برای تامین آب موردنیاز ساکنان خود با مشکل مواجه خواهد شد.
 وی ادامه داد: درصورت مصرف بیش‌از اندازه آب درقم،‌ چاره‌ای جز استفاده از منابع آبی زیرزمینی و چاه‌ها نیست که این مساله علاوه بر کاهش کیفیت آب مصرفی، موجب افت سطح سفره‌ها نیز می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم گفت:‌ افزایش جمعیت در قم به دلیل محدودیت‌های موجود در مساله تامین آب موردنیاز ساکنان،‌ به صلاح نیست و باید این روند مدیریت گردد.
 وی بیان کرد: همچنین لازم است تا مصارف غیر شرب مانند آبیاری فضای سبز از سایر منابع مثل آب فاضلاب تامین شود تا از این طریق نیز میزان مصرف آب در قم مطابق استانداردهای تعیین‌شده پیش رود.
حاجی مسگر با اشاره به این که بهترین راه برای حفظ منابع آبی استان رعایت الگوی مصرف است،‌ ادامه داد: انتقال آب از سایر استان‌ها به قم بسیار پرهزینه و با چالش‌های بسیاری همراه است و نباید به این فکر بود که همچون زمان حاضر در آینده نیز آب مناطق دیگر را به این استان انتقال می‌دهیم.
 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم گفت: رعایت سرانه مصرف آب درقم که برای هر تن درطول شبانه‌روز به میزان ۸۰ لیتر تعیین‌ شده، امری ضروری برای تامین آب شرب موردنیاز مردم این استان درآینده نزدیک است.            
       
                                                
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد