hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > سوت بزن پسر بهت افتخار می کنیم

سوت بزن پسر بهت افتخار می کنیم

سومین قضاوت علیرضا فغانی و تیم داوری ایرانی‌اش در جام جهانی هم فوق‌العاده بود و تمجید  کارشناسان  و رسانه‌های معتبر فوتبال جهان را به‌دنبال داشت.

 فغانی دو روز بعد از قضاوت بازی بزرگ برزیل مقابل صربستان با تصمیم فیفا برای داوری بازی حساس و پربرخورد فرانسه و آرژانتین انتخاب شد تا مشخص شود فیفا چه حسابی روی این داور ایرانی باز می‌کند. در این مسابقه مدیریت بازی به‌قدری خوب بود که فغانی سرعت بازی را با سوت‌زدن‌ها از بین نبرد و بارها و بارها جلوی ایجاد درگیری را گرفت و در چندین صحنه‌ هم گول بازیکنان دو تیم برای گرفتن خطا و پنالتی را نخورد. او بدون توجه به بزرگی دو تیم به بهترین شکل ممکن مسابقه را سوت زد و اگر دو اشتباه کوچک محمدرضا منصوری، کمک دوم او را نادیده بگیریم، در جریان مسابقه اشتباه دیگری رخ نداد.
بعد از قضاوت این مسابقه، فغانی و تیم داوری‌اش به مسکو بازگشتند و حالا منتظر تصمیم فیفا برای سوت زدن ادامه مسابقات هستند. این داور ایرانی  در ٣ مسابقه مهم آلمان-مکزیک ،‌ برزیل- صربستان و فرانسه- آرژانتین حتی یک‌بار هم از فناوری VAR استفاده نکرد و تمام تصمیمات مهم او مورد تایید کارشناسان قرار گرفت.
با وجود این، بعد از بازی اخیر هم قضاوت فغانی بازتاب زیادی در محافل ورزشی جهان داشت و خیلی‌ها او را بهترین داور مسابقات و گزینه اصلی سوت‌زدن فینال می‌دانند؛ به‌طور مثال مارک هالسی، داور بین‌المللی سابق فیفا و لیگ برتر انگلیس در ستایش از عملکرد فغانی گفت: «داوری او در بازی فرانسه و آرژانتین باید در کلاس‌های آموزشی فیفا و تمام کشورها استفاده شود.»
همچنین نیل هارمن، سردبیر سابق دیلی‌میل و روزنامه تایمز با این جمله عملکرد فغانی را مورد ستایش قرار داد: «تنها با یک کلمه می‌توان درباره این داور ایرانی صحبت کرد: کلاس بالا.» جالب‌ترین اظهارنظر را اما برنتون اسپید، گزارشگر فاکس اسپورت داشت که تاکید کرد: «نخستین فینالیست جام جهانی مشخص شد، شما را در آنجا خواهیم دید آقای فغانی!»

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد