hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > فغانی؛ بهترین داور جام جهانی

فغانی؛ بهترین داور جام جهانی

آلمان و مکزیک در حالی از ساعت 19:30 دقیقه یکشنبه به وقت تهران در ورزشگاه لوژنیکی مسکو به مصاف هم رفتند که  قضاوت این دیدار را علیرضا فغانی داور بین‌المللی و مطرح ایران به همراه دو کمک خود یعنی رضا سخندان و محمدرضا منصوری برعهده داشت.
آلمان و مکزیک در حالی از ساعت 19:30 دقیقه یکشنبه به وقت تهران در ورزشگاه لوژنیکی مسکو به مصاف هم رفتند که  قضاوت این دیدار را علیرضا فغانی داور بین‌المللی و مطرح ایران به همراه دو کمک خود یعنی رضا سخندان و محمدرضا منصوری برعهده داشت. دیداری که در آن مکزیک شگفتی‌ خلق کرد و با گل دقیقه 35 لوزانو، یک بر صفر قهرمان دوره قبل را شکست داد. اما به غیر از باخت غیرمنتظره آلمان، قضاوت بسیار خوب فغانی، بازتاب زیادی در رسانه‌های مختلف جهان داشته است.
فغانی جزو بهترین‌های جام جهانی
روزنامه بین‌المللی فوتبال هلند پس از گذشت 5 روز از مسابقات جام جهانی 2018 روسیه به معرفی بدترین و بهترین داوران این تورنمنت پرداخت. این روزنامه مشهور هلندی، فغانی، را جزو بهترین داوران  تا اینجای رقابت‌ها معرفی کرد که کمترین اشتباه را در قضاوت خود در دیدار آلمان با مکزیک داشته است.
نمره خوب کیکر به فغانی
هفته‌نامه کیکر، معتبرترین نشریه ورزشی آلمان در جدید‌ترین شماره خود که روز گذشته منتشرشد، به فغانی نمره خوب 2 داد. این نشریه از او  به عنوان یک قاضی با تصمیمات صحیح در زمین نام برد.
رفعتی: فغانی قضاوت خوبی داشت
بابک رفعتی، داور ایرانی- آلمانی که سابقه زیادی در قضاوت رقابت‌های بوندس‌لیگا دارد، درباره عملکرد فغانی به اسپورت بوزر گفته است: «فغانی دوندگی زیادی در این بازی با ریتم تند داشت. قضاوت او باعث شکست آلمان نشده است. فغانی در مجموع قضاوت خوبی داشت اما تنها در برخی از جزئیات کوچک عملکردش مناسب نبود. در ‌دقیقه ۱۳ بازی داور یک خطا علیه تونی کروس اعلام کرد. ‌هافبک آلمانی بر زمین افتاد و توپ را با دستانش گرفت. به همین خاطر داور خطا اعلام کرد. او در این صحنه مجبور شد با دستانش کروس معترض را متوقف کند. در صحنه دیگری از بازی خطای بواتنگ را اعلام کرد که اشتباه بود. همچنین در رابطه با مورنو، بازیکن مکزیک کمی سختگیرانه عمل کرد و می‌توانست در ‌دقیقه ۴۰ به او کارت زرد ندهد.»
فغانی؛ بهترین داور جام جهانی در نظرسنجی
همچنین ‌در نظرسنجی سایت  Ratetheref، علیرضا فغانی از سوی مخاطبان هزار و 926 رأی مثبت دریافت کرده است و با 4 ستاره در صدر این نظرسنجی قرار دارد. بدین شکل مخاطبان این سایت عملکرد فغانی را نسبت به دیگر داورانی که تاکنون بازی‌ها را سوت زده‌اند بسیار خوب ارزیابی کردند. در رتبه دوم این جدول، بیورن کوئیپرس هلندی و در رتبه سوم نستور پیتانا آرژانتینی قرار دارند.
فغانی به کروس: به من نزدیک نشو تونی!
در چهارمین روز از بازی‌های جام جهانی، اتفاقات عجیب و بعضاً جالبی افتاد که سایت انگلیسی میرر 8 اتفاق حاشیه‌ای آن را منتشر کرده است که یکی از آنها مربوط به قضاوت فغانی است. در قسمت چهارم این 8 اتفاق حاشیه‌ای آمده: «در بازی آلمان مقابل مکزیک، فغانی که خطای هند تونی کروس را اعلام کرده بود، به نزدیک شدن این بازیکن به خودش با دست اعتراض کرد و او را کمی به سمت عقب راند. این حرکت با اعتراض تونی کروس همراه بود که با جمله چکار می‌کنی؟ واکنش نشان داد. سایت میرر با انتشار دو عکس از این برخورد نوشته: برو عقب. به من نزدیک نشو تونی!»
تمجید شفر از فغانی
وینفرد شفر، سرمربی آلمانی استقلال پس از شکست تیم ‌ملی کشورش برابر مکزیک، ترجیح داد به تمجید از فغانی بپردازد. او در صفحه اینستاگرامش عکس علیرضا فغانی را گذاشت و زیر آن نوشت: «کارت خوب بود.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد