hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم | راهکارهای موفقیت در تجارت بررسی شد

قم | راهکارهای موفقیت در تجارت بررسی شد

یکی از کارآفرینان برتر کشور گفت: برای رسیدن به موفقیت در تجارت باید از مشاره روان شناس، حقوقدان و کسی که از بیرون عملکرد تاجر را نظارت کند بهره برد تا به موفقیت برسیم.



به گزارش خبرگزاری فارس از قم،مهدی صفایی کارآفرین برتر کشور در نخستین همایش تخصصی امنیت کسب و کار، پیشگیری حقوقی که در تالار مرکزی شهر برگزار شد، با بیان اینکه باید بدانیم تا چه میزان یک موضوع حقوقی در تجارت مهم و تاثیر گذار است،اظهار کرد: در صورتی که به مسائل حقوقی در تجارت آگاهی نداشته باشیم نمی توانیم در این زمینه گام موثری برداریم و با شکست مواجه می شویم.

این مدرس دانشگاه تهران، با بیان اینکه در انجام یک تجارت موفق باید در ابتدا خودمان را بشناسیم، تصریح کرد: اگر خودشناسی وجود نداشته باشد نمی توانیم به موفقیت دست یابیم.

وی با عنوان اینکه ازدواج نیز نوعی تجارت است، افزود: 63 درصد ازدواج ها به دلیل عدم شناخت از خود و انتظارها با شکست مواجه شده و به طلاق منجر می شود.

صفایی با تاکید براینکه 90 درصد مردم نسبت به شناخت خود آگاهی ندارند، گفت: همین عامل موجب می شود دچار اشتباهات متعدد و عوض کردن شغل های مختلف بشویم.

وی با بیان اینکه یک تاجر باید در گام نخست مسئولیت پذیر باشد، افزود: در ایران حتی مسئولان نیز مسئولیت کارهای خویش را نمی پذیرند.

این کارآفرین برترکشور با تاکید براینکه یکی از اصول مهم تجارت تفکرجغرافیای منطقه مورد تجارت است، عنوان کرد: در تمام دنیا بخش های مختلفی در یک شهر وجود دارد که نسبت به تفکر این افراد تجارت متفاوت می شود.

صفایی، جسارت را یکی از مهمترین اصول تجارت دانست و گفت: در کشورهای اروپایی سیم کارت تلفن همراه که می فروشند روی آن یک دستگاه گوشی موبایل نیز هدیه داده می شود که نشان از جسارت آن بازرگانان است و همین مسئله موجب فروش صدبرابری آنان می شود.

وی بر ضرورت توجه به تکنولوژی روز دنیاو همراه شدن با آن تاکید کرد و گفت: تکنولوژی روز دنیا  هر 26 روز یکبار تغییر می کند و به روز می شود.

این کارآفرین برتر ملی با بیان اینکه هرتاجر موفق باید از مشاوره سه نفر در کنار خود بهره ببرد تا موفقیت خود را تضمین کند، گفت: کسی که عملکرد ما را از بیرون نظاره کند همراه با مشاور روان شناس و یک حقوقدان سه شخصی هستند که باید در کنار یک تاجر و بازرگان حضور داشته باشند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد