hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > قزاقستان در صدر مقصد صادرات کالا از گلستان

مدیرکل صمت گلستان عنوان کرد:

قزاقستان در صدر مقصد صادرات کالا از گلستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با بیان اینکه کشور قزاقستان در صدر مقصد صادرات کالاهای غیرنفتی از مقصد گلستان قرار گرفته، ادامه داد: ترکمنستان در رتبه دوم است.

درویشعلی حسن‌زاده صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه  استان گلستان اظهار کرد: در سال گذشته ۱۴۶ واحد تولیدی جدید با حجم سرمایه‌گذاری ۳۴ هزار و ۴۴۴ میلیارد ریال، با فرصت شتغال‌زایی ۳ هزار و ۵۵۱ نفر نیز محقق شده است.

وی با بیان اینکه احیای واحدهای راکد و غیرفعال در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: در دولت سیزدهم فقط در زیرمجموعه صمت ۹۰ واحد راکد و غیرفعال و در سال گذشته ۳۵ واحد راکد و غیرفعال در استان گلستان احیا شد که ۲۱ درصد رشد داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان تعهد اشتغال ایجاد شده توسط اداره کل صمت استان را در سال گذشته ۵ هزار و ۶۰۰ نفر برشمرد و تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته تا پایان اسفند ۱۴۰۲ برای حدود هفت‌هزار نفر شعل ایجاد شد که در سامانه اشتغال ثبت شده است.

وی صادرات غیرنفتی را از مهمترین رویکردهای توسعه‌ای با کشورهای همسایه برشمرد و افزود: در این میان افزایش مراودات اقتصادی و تجاری با کشور ترکمنستان یکی از مهمترین برنامه‌های استان گلستان است که در همین راستا نشست‌های دوجانبه و بازدید هیئت‌های تجاری را شاهد بودیم.

وی صادرات نفتی از استان گلستان به مقصد ۳۰ کشور هدف را ۳۲۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار عنوان کرد و گفت: محصولات پتروشیمی، صنایع غذایی، محصولات فلزی و معدنی و... عمده محصولات صادراتی به ۱۷ کشور آسیایی،۱۲ کشور اروپایی و یک کشور آفریقا بوده است.

حسن‌زاده از رشد صادرات کالا به کشور قزاقستان از مقصد استان گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: بررسی ارقام صادراتی نشان می‌دهد که صادرات به این کشور با رقم ۸۹ میلیون دلار در رتبه نخست قرار گرفته و ترکمنستان در رتبه دوم مقصد صادرات استان گلستان قرار گرفته است.

وی مبارزه با پدیده شوم قاچاق را از مهمترین دستورالعمل‌های وزارت صمت و به تبع آن اداره کل صنعت، معدن و تجارت دانست و اضافه کرد: در سال گذشته ۳۲۶ پرونده تخلفاتی برای قاچاق تشکیل شده است

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد