hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > صدرنشینی آبی ها بدون سرمربی

صدرنشینی آبی ها بدون سرمربی

هفته پانزدهم لیگ برتر دیروز با انجام 5 مسابقه به پایان رسید.
سایپا و پرسپولیس از ساعت ۱۵ در ورزشگاه شهدای شهرقدس به مصاف هم رفتند. گابریل کالدرون در این مسابقه بازهم تغییرات عمده‌ای در ترکیب تیمش ایجاد کرد. بوژیدار رادوشوویچ یکبار دیگر جانشین علیرضا بیرانوند درون دروازه شد. در خط دفاع هم سیدجلال حسینی جایگزین محمدحسین کنعانی زادگان شد و محمد نادری هم جای محمد انصاری را در دفاع چپ گرفت. بازی در نیمه اول متعادل شروع شد و دو تیم سعی کردند میانه زمین را در کنترل خود داشته باشند. اولین موقعیت جدی را سایپایی‌ها خلق کردند؛ محمدرضا سلیمانی مهاجم سایپا می‌توانست دقیقه 9 با یک ضربه سر، دروازه پرسپولیس را باز کند اما رادو ضربه او را مهار کرد. پرسپولیسی‌ها که در این مسابقه لباس سفید به تن کرده بودند، دقیقه ۱۸ روی یک اتفاق عجیب به گل رسیدند. ارسال دقیق مهدی شیری از جناح راست با ضربه قیچی برگردان وحید امیری درون محوطه جریمه سایپا همراه شد. ضربه امیری شدت لازم را نداشت و به نظر می‌رسید به سادگی توسط فلاح زاده مهار شود اما توپ بعد از برخورد به زمین با اشتباه ویرانگر دروازه‌بان سایپا همراه شد و گل نخست بازی به ثبت رسید. در ادامه بازهم بازی متعادل دنبال شد. گرچه شاگردان کالدرون بیشتر از سایپا مسلط بر بازی بودند و موقعیت‌هایی هم ایجاد کردند. آنها دقیقه 45 با حرکت سریع شیری از سمت راست زمین و پاس در عرض او برای علی علیپور می‌توانستند خطرساز شوند اما توپ از زیر پای مهاجم پرسپولیس عبور کرد و مدافعان سایپا هم بلافاصله توپ  را دفع کردند تا نیمه اول با همان یک گل به سود پرسپولیس به پایان برسد.
پرسپولیس نیمه دوم را با یک تغییر آغاز کرد و انصاری به جای نادری وارد زمین شد. در ادامه ابراهیم صادقی تعویض‌هایی برای نارنجی‌پوشان انجام داد تا تیمش بتواند بازی را به تساوی بکشاند. با این حال، بازی در میانه میدان در جریان بود و اتفاق خاصی نیفتاد. کالدرون دومین تعویض خود را دقیقه 77 انجام داد و فرشاد احمدزاده را به جای امیری به میدان فرستاد. یک دقیقه بعد سایپا به سمت دروازه پرسپولیس حمله‌ور شد و ارسال بلند سعید محمدفر از جناح راست با ضربه سر سلیمانی همراه شد ولی رادوشوویچ با واکنشی دیدنی، توپ را از کنج دروازه بیرون کشید و به کرنر فرستاد تا همانند بازی دو هفته پیش مقابل ذوب آهن، ناجی پرسپولیس لقب بگیرد. رادوشوویچ پرسپولیس را در بازی نگه داشت و در ادامه شاگردان کالدرون موفق شدند به گل دوم هم برسند. ارسال احمدزاده از سمت چپ در داخل محوطه جریمه سایپا به احمد نوراللهی رسید و او هم با یک چرخش و شوت دقیق، گل دوم پرسپولیس را در دقیقه 85 به ثمر رساند. بلافاصله پس از این گل، کالدرون سومین تعویض را انجام داد و محمدحسین کنعانی‌زادگان را به جای رسن روانه زمین کرد تا از هر 3 مدافع میانی خود به صورت همزمان بهره ببرد و بتواند نتیجه را حفظ کند. دراین بین دقیقه 88 مهیار جباری بازیکن سایپا با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد. دقایق پایانی اتفاق خاصی نیفتاد و پرسپولیس 3 امتیاز دیگر به اندوخته‌هایش اضافه کرد. کالدرون و شاگردانش ضمن کسب نهمین برد فصل جاری، 28 امتیازی شدند. دیروز نوزدهمین برد پرسپولیس در مجموع 37 تقابل دو تیم در لیگ برتر به ثبت رسید.

جشنواره گل استقلال برابر شاهین

استقلال و شاهین از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی تهران در حالی به مصاف هم رفتند که حدود ۱۲ هزار تماشاگر به استادیوم آمده بودند. پیش از شروع این بازی، بازیکنان استقلال یاد مرحوم ناصر حجازی را گرامی داشتند که دیروز (۲۳ آذر) تولدش بود. آبی پوشان در شرایطی در این مسابقه به میدان رفتند که فردی به عنوان سرمربی روی نیمکت خود نداشتند. این در حالی بود که آندره‌آ استراماچونی ساعتی قبل از بازی استقلال اعلام کرد که کارش با آبی‌پوشان به پایان رسیده و دیگر به این تیم باز نخواهد گشت. در این شرایط، فقط در دقایقی از بازی صالح مصطفوی آنالیزور استقلال با حضور در کنار خط زمین نکات لازم را به بازیکنان گوشزد می‌کرد. استقلالی ها در این بازی در حالی به میدان رفتند که با توجه به مصدومیت فرشید اسماعیلی، او در این مسابقه غایب بود و شیخ دیاباته که در بازی قبل استقلال برابر پیکان محروم بود، به ترکیب این تیم اضافه شد. استقلال بازی را هجومی آغاز کرد و تا دقیقه ۱۵ فشار زیادی روی دروازه تیم شاهین ایجاد کرد. بعد از آن، بازی کمی از آب و تاب افتاد تا دوباره از دقیقه ۲۵ این آبی‌های پایتخت بودند که فشار خود به روی دروازه شاهین را از سر گرفتند. سرانجام این حملات در دقیقه ۲۹ جواب داد و استقلال به گل رسید. اوت دستی وریا غفوری به مسعود ریگی رسید و این بازیکن با حرکتی عرضی توپ را به روی دروازه ارسال کرد که ضربه سر ضرب آرش رضاوند با عکس‌العمل دیدنی ماکسیما کویلیتایا دروازه‌بان شاهین به تیر دروازه خورد ولی در برگشت خود رضاوند دوباره با ضربه‌ای دروازه بوشهری‌ها را باز کرد. پس از این باز هم استقلال فرصت داشت که دقیقه 33 توسط غفوری به گل برسد که ضربه کاپیتان آبی‌ها به بیرون رفت. دقیقه 35 شوت بهمن سالاری بازیکن شاهین به اعتقاد بوشهری ها به دست بازیکن استقلال برخورد کرد اما علی بای داور بازی چنین اعتقادی نداشت که اعتراض شدید بوشهری‌ها را در پی داشت. در دقیقه ۴۰ غفوری باز هم فرصت باز کردن دروازه شاهین را داشت که شوت زیبای این بازیکن با واکنش دروازه‌بان شاهین، به کرنر رفت تا نیمه اول این بازی با همان تک گل رضاوند به پایان برسد.
استقلال نیمه دوم را هم هجومی آغاز کرد و دقیقه 52 به گل دوم دست یافت. تعلل سلمان بحرانی بازیکن شاهین باعث شد تا توپ در اختیار علی کریمی قرار بگیرد و پاس این بازیکن هم به مهدی قائدی رسید و او هم با یک ضربه دیدنی دروازه تیم شاهین را باز کرد. قائدی که 8 گله شد و درصدر جدول گلزنان قرار گرفت، بوشهری است و به احترام مردم این شهر شادی نکرد. حرکت محمد دانشگر از سمت راست در دقیقه 58 زمینه‌ساز گل سوم آبی‌ها شد. این مدافع استقلال خودش با توپ پیشروی کرد و با ضربه ناگهانی از راه دور دروازه شاهین را گشود. استقلال که توپ و میدان را در اختیار داشت، دقیقه 63 اولین تعویض خود را انجام داد و فرشید باقری جانشین ریگی شد. دقیقه 69 پاس عالی مهدی قائدی از سمت چپ درون محوطه جریمه به شیخ دیاباته رسید و این بازیکن پس از استپ سینه و ضربه‌ای دقیق، چهارمین گل استقلال در این بازی و هفتمین گل خود در فصل جاری را به ثمر رساند. دقیقه 73 هم دومین تعویض آبی‌ها انجام شد و مرتضی تبریزی جای قائدی را گرفت.
دقیقه 85 تعویض سوم استقلال انجام شد و ذکریا مرادی به جای هروویه میلیچ به میدان رفت. دقیقه 87 شاهین یکی از گل‌های خورده‌اش را جبران کرد و پاس ابوذر صفرزاده در سمت راست به حسین مالکی رسید و ضربه این بازیکن پس از برخورد به روزبه چشمی مدافع استقلال تغییر جهت داد و وارد دروازه شد تا این بازی در نهایت 4-1 به سود استقلال به پایان برسد. با این نتیجه، آبی‌ها 29 امتیازی شده و به صدر جدول بازگشتند و سپاهان و پرسپولیس هم با 28 امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.
نفت مسجد سلیمان همچنان شکست ناپذیر
پارس جنوبی در ورزشگاه تختی جم میزبان نفت مسجدسلیمان بود که این مسابقه با تساوی 1-1 به پایان رسید. پوریا آریاکیا (۵) پارس جنوبی را پیش انداخت اما در حالی که بازی ثانیه‌های پایانی خود را سپری می‌کرد، عماد میرجوان (۹۳) بازی را به تساوی کشاند تا شاگردان مهدی تارتار به شکست ناپذیری خود ادامه دهند و به رکورد شگفت انگیز 15 بازی بدون باخت در نیم فصل اول برسند. همچنین تقابل گل گهر و ذوب‌ آهن در ورزشگاه امام علی (ع) سیرجان با تساوی بدون گل به پایان رسید تا به این ترتیب شاگردان مجید جلالی در گل گهر همچنان بدون برد باقی بمانند.
تیم‌های صنعت نفت آبادان و ماشین‌سازی هم در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف هم رفتند که نفت موفق شد 1-0 و با گلی که میلاد جهانی (۹۳) وارد دروازه شاگردان رسول خطیبی کرد پیروز شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد