hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > شهرداری سمنان سالانه حدود ۴۵ میلیارد ریال برای نگهداری فضای سبز هزینه می کند

شهرداری سمنان سالانه حدود ۴۵ میلیارد ریال برای نگهداری فضای سبز هزینه می کند

سید محمد قاسمی مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان با اعلام این خبر گفت : فضای سبز شهری عامل آرامش به شهروندان و  عنصر اساسی زیبایی شهر است و علاوه بر آن در تقویت روحیه ی شهروندان  تاثیر گذار است بنابراین لزوم نگهداری، زیباسازی و توسعه فضای سبز بیش از پیش احساس می گردد.
هزینه نگهداری فضای سبز شهر سمنان با هزینه  تامین آب، نیروی انسانی و کلیه نهاده ها سالانه حدود ۴۵ میلیارد ریال است.
 به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سمنان ، سید محمد قاسمی مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان با اعلام این خبر گفت : فضای سبز شهری عامل آرامش به شهروندان و  عنصر اساسی زیبایی شهر است و علاوه بر آن در تقویت روحیه ی شهروندان  تاثیر گذار است بنابراین لزوم نگهداری، زیباسازی و توسعه فضای سبز بیش از پیش احساس می گردد.
قاسمی با بیان اینکه بر اساس ماده ۲ قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مسئولیت آبیاری درختان در معابر و خیابان‌ها بر عهده شهرداری است گفت: آبیاری بیش از ۸۵  درصد فضای سبز شهری سمنان با سیستم مکانیزه بوده و شهرداری می کوشد با روش های مختلف، از آب مصرفی بیشترین بهره برداری را داشته باشد.
 وی با اشاره به وجود  ۱۶۵ بوستان بزرگ و محلی در سمنان  گفت: هزینه نگهداری بوستان‌های شهر به تناسب امکانات آنها متفاوت بوده و توسعه، نگهداری و حفظ شادابی آنها مشمول هزینه های زیادی می شود.
 مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان به استفاده از مشاركت مردمي به عنوان يك نياز و ضرورت در نگهداری فضای سبز شهری اشاره کرد و اظهار داشت : طرح همیاران فضای سبز  با استفاده از ظرفیت دانش آموزان و در راستای شهر دوستدار کودک مطرح است که از اهداف مهم آن افزایش مشارکت شهروندان در نگهداری فضای سبز  و ارتقای فرهنگ شهروندی است .
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد