hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > کاهش فضای سبز ادارات سمنان

کاهش فضای سبز ادارات سمنان


معاون فنی و اجرایی سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان گفت: اعمال محدودیت برای ادارات و ارگان‌ها در استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز، باعث کاهش مساحت این بخش از فضای سبز شهری شده است در حالی که فضای سبز بخش خصوصی رو به افزایش است.

عباس رستمی در گفت و گو با پایگاه خبری رویداد ایران، اظهار کرد: فضای سبز شهری شامل فضای سبز عمومی، نیمه عمومی و اختصاصی و فضای سبز عمومی شامل، بوستان‌ها، پارک‌ها، میادین، بلوارها و فضای سبز حاشیه خیابان‌ها است که عموم شهروندان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند و عمدتاً کاربرد اینگونه از فضاها، تفریحی، اکولوژیکی و فرهنگی است. فضای سبز خصوصی شامل فضای سبز حیاط منازل شهروندان و باغات اختصاصی شهروندان و فضای سبز ارگان‌ها و مجتمع‌های ورزشی است.
معاون فنی و اجرایی سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان گفت: استفاده کنندگان از فضای سبز نیمه عمومی محدود است و قشر خاصی را شامل نمی‌شود. مهم‌ترین کاربردی که فضای سبز نیمه عمومی برای شهروندان دارد، کاربرد اکولوژیکی آن است که باعث کاهش آلودگی صوتی، تعدیل دما، افزایش رطوبت و زیباسازی می‌شود و برای حفظ روحیه کارکنان، شهروندان و ارباب رجوع نیز بسیار تأثیرگذار است.
رستمی افزود: اعمال محدودیت برای ادارات و ارگان‌ها در استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز باعث کاهش مساحت این بخش از فضای سبز شهری شده است در حالی که فضای سبز بخش خصوصی رو به افزایش است.
وی گفت: فضای سبز جزئی از بیت‌المال است و از شهروندان انتظار داریم تا در نگهداری آن کوشا باشند زیرا اگر مشارکت آنان در نگهداری، حفظ و توسعه از فضای سبز شهری نباشد بالغ بر ۵۰ درصد از بسترهای موجود از بین خواهد رفت.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد