hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کرمانشاه| منطقه آزاد شدن قصر شیرین منتفی نیست

کرمانشاه| منطقه آزاد شدن قصر شیرین منتفی نیست

۱۳ خردادماه امسال هیئت‌وزیران در مصوبه‌ای که توسط معاون اول رئیس‌جمهوری ابلاغ شد، اعلام کرد که استانداران کردستان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان مکلفند ظرف مدت یک سال با همکاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی و در اجرای قانون ایجاد یک منطقه آزاد تجاری-صنعتی و ۲۳ منطقه ویژه اقتصادی و قانون ایجاد مناطق ویژه اقتصادی و قانون ایجاد مناطق ویژه اقتصادی سهند مراغه، آستارا و سهلان، نسبت به عملیاتی کردن و فعال‌سازی مناطق ویژه اقتصادی مصوب و دارای مجوز شامل مناطق ویژه اقتصادی بانه و مریوان در استان کردستان، قصر شیرین و اسلام‌آباد غرب در استان کرمانشاه و سیستان و میرجاوه-زاهدان در استان سیستان و بلوچستان اقدام کنند.


حالا مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی می‌گوید موضوع مصوبه هیئت دولت در ارتباط با عملیاتی کردن و فعال‌سازی مناطق ویژه اقتصادی مصوب و دارای مجوز شامل بانه و مریوان و قصر شیرین هیچ‌گونه تضادی با تبدیل این مناطق به منطقه آزاد تجاری ندارد.

جعفر آهنگران می‌افزاید: موضوع ایجاد مناطق آزاد جدید نظیر قصر شیرین، بانه و مریوان به‌هیچ‌وجه منتفی نشده است و هیچ ارتباطی بین مصوبه فعال‌سازی منطقه ویژه اقتصادی که توسط هیئت دولت به‌تازگی ابلاغ‌شده و لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری-اقتصادی جدید که هم‌اکنون در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است وجود ندارد. وی ادامه داد: قرار است تا تصویب لایحه ایجاد مناطق آزاد جدید، زیرساخت‌های مربوط به مناطق ویژه‌ای نظیر قصر شیرین در دستور کار قرار گیرد که این موضوع سبب تسهیل روند ایجاد مناطق آزاد نیز خواهد شد. به گفته آهنگران، دولت علاقه‌مند است مناطق ویژه‌ای که ایجادشده‌اند، فعال شوند و با توجه به مطالبات مردمی، در راستای بهره‌وری گام بردارند. مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری-اقتصادی در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است و این موضوع تنها مربوط به منطقه قصر شیرین نیست و دولت خواستار فعال‌سازی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در سه منطقه ویژه بانه و مریوان، قصر شیرین و میرجاوه شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد