hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کرمان| آخرین وضعیت تب کریمه کنگو در استان کرمان

کرمان| آخرین وضعیت تب کریمه کنگو در استان کرمان

از ابتدای سال جاری، از 35 مورد مشکوک به بیماری تب کنگو، 7 نفر مبتلا و یک مورد نیز کشته شدند


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بابیان اینکه پیک بیماری کریمه کنگو در سال‌های 91 و 96 را در استان کرمان داشتیم که در بین این سال‌ها با روند نزولی مبتلایان به این بیماری شاهد بودیم تصریح کرد: در سال 96 تنها 9 نفر مبتلایان به تب کریمه کنگو در سطح استان گزارش شد اما متأسفانه امسال این روند افزایش یافت. دکتر علی رشیدی نژاد بابیان اینکه این بیماری از طریق گزش کنه و ترشحات دام و گوشت آلوده به انسان منتقل می‌شود اظهار کرد: این بیماری از اواخر فروردین‌ماه تا شهریورماه شیوع پیدا می‌کند که در شهرستان‌های بافت، سیرجان، شهربابک و اروزئیه بیشترین گزارش از این بیماری را داشته‌ایم. رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تأکید بر اینکه این بیماری، یک بیماری بومی استان است اظهار کرد: علت اصلی این بیماری از سال 88 و با گزش کنه‌ها همراه با ورود دام‌های قاچاق به استان کرمان شیوع پیدا کرد که راه‌های مبارزه با این بیماری از طریق سم‌پاشی، پیش سردکننده‌ها و جلوگیری از ورود دام قاچاق است.

مدیرکل دامپزشکی شمال استان کرمان نیز بابیان اینکه کنه، ناقل و مخزن این بیماری است اظهار کرد: در دام این بیماری علامتی ندارد و دام آلوده را نمی‌توان در این بیماری تشخیص دهیم به همین منظور مبارزه با انگل‌ها و مراقبت‌های کشتارگاهی دو بحث در مبارزه با این بیماری است.

حسن رشیدی با تأکید بر اینکه گوشت‌های ذبح‌شده باید 24 ساعت در سردخانه‌های کشتارگاه‌ها نگهداری شود که ضرورت راه‌اندازی این پیش سردکن‌ها در کشتارگاه‌های بهداشتی را نشان می‌دهد تصریح کرد: در راستای مبارزه با کنه نیز 12 هزار لیتر سم‌پاشی به‌صورت رایگان از محل اعتبارت این اداره کل در سال گذشته صورت گرفت که در این راستا 300 میلیون تومان هزینه شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد