hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > 7 روش تهیه سیب زمینی سرخ کرده همراه با آموزش تصویری مرحله ای

7 روش تهیه سیب زمینی سرخ کرده همراه با آموزش تصویری مرحله ای

طرز تهیه انواع سیب زمینی سرخ کرده خانگی، تنوری،پفکی، رستورانی ، رژیمی در فر، سرخ کرده با آرد و پنیری را با آموزش تصویری مرحله به مرحله برای شما عزیزان آورده ایم.

سیب زمینی سرخ کرده یکی از محبوب ترین و پر مصرف ترین غذا ها است که علاقه مندان زیادی در سراسر دنیا دارد پس اگر می‌خواهید یک طعم فوق‌العاده برای سیب زمینی سرخ کرده خود ایجاد کنید،با ما همراه باشید تا طرز تهیه انواع سیب زمینی سرخ کرده خانگی ، تنوری، رژیمی و ... را آموزش دهیم.

طرز تهیه انواع سیب زمینی سرخ کرده


مواد لازم برای سیب زمینی سرخ کرده

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی ۲ عدد درشت
فلفل سیاه نصف قاشق چایخوری
نمک نصف قاشق چایخوری
روغن مخصوص سرخ کردنی به مقدار لازم

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده خانگی در 7 مرحله

  1. برای درست کردن سیب زمینی سرخ کرده رستورانی اولین نکته ای که باید رعایت کنیم این است از سیب زمینی های درشت و با کیفیت استفاده کنیم. ابتدا سیب زمینی را به صورت خلالی با اندازه های یکسان خرد می کنیم.
  2. در این مرحله یک قابلمه آب جوش روی حرارت قرار می دهیم و یک قاشق چایخوری نمک داخل آب جوش می ریزیم. در ادامه سیب زمینی ها را داخل قابلمه آب جوش می ریزیم و به مدت ۵ دقیقه صبر می کنیم تا سیب زمینی ها نیم پز شوند.
  3. پس از ۵ دقیقه سیب زمینی ها را آبکشی می کنیم و برای اینکه سرعت کار بالا برود روی یک دستمال حوله ای تمیز می چینیم تا سریعتر خشک شوند. حالا سیب زمینی را داخل یک ظرف مناسب می ریزیم و مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم.
  4. در این مرحله داخل یک ظرف گود مقداری روغن مخصوص سرخ کردنی می ریزیم و صبر می کنیم تا کاملا داغ شود. زمانی که سیب زمینی ها را داخل روغن می ریزیم باید روغن اطراف سیب زمینی ها قل بزند و کاملا داغ باشد.
  5. پس از پنج دقیقه سیب زمینی ها را از روغن خارج می کنیم و روی توری فلزی قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود، سپس باید یک بار دیگر سیب زمینی ها را داخل روغن با حرارت بسیار بالا سرخ کنیم تا خشک و طلایی شوند.

سیب زمینی سرخ کرده


طرز تهیه سیب زمینی تنوری

سیب زمینی تنوری یکی از پیش غذاهای بسیار خوشمزه و سالم است که به عنوان یک پیش غذا بین المللی در سراسر دنیا شناخته می شود. یکی از دلایلی که امروزه سیب زمینی تنوری را با دستورها و مواد متنوعی درست می کنند این است که این پیش غذا علاوه بر اینکه دارای محبوبیت زیادی می باشد، نسبت به پیش غذاهای سوخاری نیز سالم تر است.

مواد لازم برای طرز تهیه سیب زمینی تنوری

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی ۴ عدد درشت
آویشن ۱ قاشق چایخوری
روغن مایع ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
پاپریکا و فلفل قرمز به مقدار کافی
پنیر پارمزان ۲ قاشق غذاخوری

آموزش دستور پخت سیب زمینی تنوری در 6 مرحله

  1. ابتدا پوست سیب زمینی ها را می گیریم و به صورت خلال بزرگ خرد می کنیم. اندازه برش های سیب زمینی به خودتان بستگی دارد ولی برای اینکه در پایان سیب زمین تنوری زیباتری داشته باشید حتما از خلال های بزرگ استفاده کنید.
  2. یک قابلمه مناسب را پر از آب می کنیم ور وی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید سپس ۱ قاشق چایخوری نمک به آب جوش اضافه می کنیم، در ادامه سیب زمینی های خلال شده را به آب جوش اضافه می کنیم و ۱۰ دقیقه صبر می کنیم تا نیمپز شوند.
  3. پس از ۱۰ دقیقه قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و سیب زمینی های را با آب سرد آبکشی می کنیم و داخل آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود یا اینکه با یک دستمال تمیز سیب زمینی ها را خشک می کنیم.
  4. پس از اینکه سیب زمینی ها را خشک کردیم، آنها را داخل یک کاسه جادار می ریزیم و روغن مایع را اضافه می کنیم و با دست سیب زمینی ها را زیر و رو می کنیم تا تمام قسمت های سیب زمینی ها آغشته به روغن شود.
  5. در این مرحله تمام ادویه ها را با هم مخلوط می کنیم سپس روی سیب زمینی ها می ریزیم و مجددا با دست زیر و رو می کنیم تا تمام سیب زمینی ها طعم دار شوند. حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود.
  6. پس از اینکه فر گرم شد سیب زمینی ها به مدت حدودا ۳۰ دقیقه در فر قرار می دهیم تا طلایی و برشته شوند، سپس سیب زمینی ها از فر خارج کرده و پنیر را روی آنها می پاشیم و ۵ دقیقه دیگر در فر قرار می دهیم تا پنیر آب شود.

سیب زمینی سرخ کرده 

 سیب زمینی سرخ کرده پفکی

مواد لازم طرز تهیه سیب زمینی پفکی

  • سیب‌ زمینی: ۴ عدد بزرگ (بسته به تعداد نفرات می‌توانید مقدار بیشتر یا کمتری سیب‌زمینی در نظر بگیرید)
  • نمک و فلفل: به مقدار دلخواه
  • آب: به مقدار لازم
  • روغن مایع: به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه سیب زمینی سرخ شده پفکی مخصوص

  1. بلانچ کردن سیب زمینی/ برای این‌که سیب‌زمینی ترد و پفکی و خوشمزه رستورانی درست کنید باید ابتدا سیب‌زمینی‌ها «بلانچ» کنید. برای بلانچ کردن ابتدا سیب‌زمینی‌ها را به اندازه بزرگ و به قول عامه مردم «دراز» خلال کنید و سپس بلانچ کنید. بهتر است قطر سیب‌زمینی‌ها کم نباشد و کمی ضخیم باشند (قطرشان کمتر از یک سانتی‌متر نباشد).روش بلانچ کردن به این ترتیب است که در یک قابلمه مناسب آب را جوش بیاورید و سپس به مدت یک دقیقه سیب‌زمینی‌ها را در آب جوش بیندازید. بعد از یک دقیقه بلافاصله سیب‌زمینی‌ها را در آب سرد بریزید و آبکش کنید.
  2. اضافه کردن ادویه به سیب‌ زمینی‌ها/ بعد از آبکش کردن سیب‌زمینی‌ها را با نمک و فلفل‌های مورد علاقه‌تان مزه‌دار کنید. در واقع ادویه سیب زمینی سرخ کرده رستورانی همان نمک و کمی هم فلفل قرمز یا سیاه است که می‌توانید فلفل را هم حذف کنید.
  3. سرخ کردن سیب زمینی/حالا در دستگاه سرخ‌کن یا در یک ماهیتابه گود یا قابلمه با روغن داغ فراوان سیب‌زمینی‌ها را سرخ کنید. سیب‌زمینی به این سبک بسیار ترد و خوشمره و طلایی و البته مغز‌پخت می‌شود.
  4. سرو کردن سیب زمینی مخصوص با انواع سس‌ها/ سیب‌زمینی‌های سرخ شده را روی یک حوله تمیز یا کاغذ روغنی بگذارید تا روغن اضافی‌شان گرفته شود. این پیش‌غذای لذیذ را با سس محبوب‌تان نوش جان کنید.

این مدل سیب‌زمینی سرخ کرده رستورانی با سس قارچ و پنیر و نیز سس کچاپ بسیار دلچسب و لذیذ می‌شود. سیب زمینی سرخ کرده رستورانی پفکی به سبک مک دونالد به همین ترتیب درست می‌شود و نیاز به پودر سوخاری و هیچ چیز دیگری ندارد.

سیب زمینی سرخ کرده 

سیب‌زمینی رستورانی پفکی؛ رژیمی در فر

اگر به دنبال غذای رژیمی هستید و در عین حال عاشق سیب‌زمینی سرخ کرده رستورانی هستید یک روش خوب و سالم و با کمترین روغن را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم تهیه سیب زمینی رژیمی

  • سیب‌زمینی بزرگ: ۴ عدد ( بسته به تعداد نفرات می‌توانید مقدار بیشتر یا کمتری سیب‌زمینی در نظر بگیرید)
  • نمک، فلفل چیلی، فلفل سیاه و آویشن: به مقدار لازم
  • روغن زیتون: به میزان دلخواه در صورت تمایل
  • پنیر پارمزان: در صورت دلخواه

آموزش طرز تهیه سیب‌زمینی رستورانی پفکی؛ رژیمی در فر


  1. قاچ کردن سیب زمینی‌ها /طرز تهیه این سیب‌زمینی رژیمی که اتفاقا بسیار لذیذ و مقوی خیلی ساده است. برای تهیه سیب‌زمینی تنوری ابتدا سیب‌زمینی‌ها را در اندازه‌های بزرگ و شکل دلخواه قاچ کنید، سیب‌زمینی‌ها نباید نازک و با قطر کم باشند، بهتر است آن‌ها را ضخیم‌تر از حد معمول برش بزنید. در صورت تمایل می‌توانید پوست سیب‌زمینی‌ها را نگیرید. حالا سیب‌زمینی‌ها را «بلانچ» کنید.
  2. قرار دادن سیب زمینی‌ها در آب جوش و آب سرد /در یک قابلمه آب را جوش بیاورید و به مدت یک دقیقه سیب‌زمینی‌ها را در آن بریزید. سپس سیب‌زمینی‌ها را در آب سرد بریزید و آبکش کنید.
  3. مزه دار کردن سیب زمینی‌ها /در یک طرف مناسب سیب‌زمینی‌ها را بریزید و با مقداری روغن‌زیتون، فلفل و نمک و در صورت تمایل کمی پودر آویشن مزه‌دار کنید.
  4. قرار دان سیب زمینی‌ها در فر/فر را روی ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و وقتی که گرم شد، سینی سیب‌زمینی‌ها را در قسمت وسط فر بگذارید. ۴۰ تا ۴۵ دقیقه برای پختن و گریل شدن سیب‌زمینی‌ها کافی است.در ده دقیقه پایانی پخت، گریل فر را روشن کنید تا روی سیب‌زمینی‌ها حسابی طلایی شود. در اواسط پخت با چنگال میزان پخت سیب‌زمینی را امتحان کنید و اگر باب میل‌تان بود آن‌ها را از فر خارج کنید.
  5. بعد از پایان پخت روی سیب‌زمینی‌ها پودر پنیر پارمزان بپاشید و با سس دلخواه‌تان نوش جان کنید.

سیب زمینی سرخ کرده 

طرز تهیه سیب زمینی رستورانی

مواد لازم در طرز تهیه سیب زمینی

  • سیب‌زمینی ۱ عدد بزرگ
  • روغن کانولا ۴ پیمانه
  • نمک به‌میزان لازم

بیشتر مردم نمی‌دانند که یک سیب زمینی سرخ کرده خوش‌طعم و ترد، باید دو بار سرخ شود. مرحله اول سرخ‌کردن در دمای پایین‌تر انجام می‌شود، که باعث نرم‌شدن سیب‌زمینی‌ها می‌شود و سطح نشاسته‌ای آن را برای مرحله دوم سرخ‌کردن آماده می‌کند.

آموزش طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده رستورانی در ۴۰ دقیقه

  1. در این طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده، سیب‌زمینی‌ها را حدود ۳۰ دقیقه در یک کاسه بزرگ آب، خیس و سپس آن‌ها را با حوله‌های کاغذی کاملا خشک کنید.
  2. روغن را در یک تابه با عمق مناسب یا یک قابلمه بزرگ، تا ۲۷۵ درجه فارنهایت (۱۳۵ درجه سانتی‌گراد) داغ کنید و پس ‌از ‌آن، سیب‌زمینی‌ها را به‌مدت ۵ دقیقه درون آن قرار دهید و مرتبا هم بزنید.
  3. در مرحله بعد سیب‌زمینی‌ها را با یک کف‌گیر یا انبر از روغن بیرون آورید و روی حوله کاغذی بگذارید تا روغنشان به‌طور کامل خارج شود.
  4. برای آغاز مرحله دوم این طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده، روغن را در یک تابه با عمق مناسب یا یک قابلمه بزرگ تا ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۵ درجه سانتی‌گراد) داغ و سیب‌زمینی‌ها را مجددا به مدت ۵ تا ۶ دقیقه در آن سرخ کنید تا قهوه‌ای-‌طلایی شوند.
  5. در پایان، سیب‌زمینی‌ها را از روغن خارج کنید و روی حوله کاغذی بگذارید. در این مرحله سیب‌زمینی‌های ترد شما آماده شده‌اند که هنگام سرو باتوجه به طبع و رژیمتان، می‌توانید کمی نمک روی آن‌ها بپاشید.

سیب زمینی سرخ کرده 

 سیب زمینی سرخ کرده با آرد

مواد لازم

  • سیب‌زمینی ۹۰۰ گرم (یک عدد)
  • آرد ۱ پیمانه
  • پودر سیر ۱ قاشق چای‌خوری
  • پودرپیاز ۱ قاشق چای‌خوری
  • نمک ۱ قاشق چای‌خوری
  • پاپریکا ۱ قاشق چای‌خوری
  • آب ½ پیمانه
  • روغن گیاهی ۱ پیمانه

برای تهیه این نوع از سیب زمینی سرخ کرده، معمولا از آردی که برای تهیه مرغ، میگو و پیاز سوخاری استفاده می‌کنند، استفاده می‌شود. غلتاندن سیب‌زمینی‌ها در آرد و سرخ‌کردن آن‌ها داخل روغن، حالتی ترد و سوخاری را برای سیب‌ زمینی سرخ کرده شما خلق خواهد کرد.

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده با آرد در 4 مرحله

  1. در این طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده، سیب‌زمینی‌ها را به‌شکل نوارهای یکسان برش بزنید و داخل آب سرد قرار دهید تا هنگام سرخ‌کردن داخل روغن، قهوه‌ای‌رنگ نشوند.
  2. روغن را در یک قابلمه بزرگ بریزید و روی شعله متوسط قرار دهید. درحالی‌که روغن در حال داغ‌شدن است، آرد، پودر سیر، پودر پیاز، نمک و پاپریکا را درون یک کاسه بزرگ بریزید و آب را به‌تدریج به آن‌ها اضافه کنید و هم بزنید.
  3. برش‌های سیب‌زمینی را داخل ترکیبات فوق قرار دهید و سپس داخل روغن داغ بریزید. سرخ‌کردن سیب‌زمینی‌ها را ادامه دهید تا رنگ آن‌ها قهوه‌ای-‌طلایی و ترد شود.
  4. در مرحله بعد آن‌ها را با کف‌گیر یا انبر بیرون آورید و روی حوله‌های کاغذی بگذارید تا روغن اضافی‌شان تخلیه شود.

سیب زمینی سرخ کرده 

سیب زمینی سرخ کرده پنیری

مواد لازم برای سیب زمینی سرخ کرده پنیری

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی بزرگ ۲ عدد
قارچ ۲۰۰ گرم
کالباس ۱۰۰ گرم
کره ۲۰ گرم
پودر پاپریکا ۱ قاشق چایخوری
پودر آویشن ½ قاشق چایخوری
پنیر پیتزا به مقدار کافی
نمک و زرچوبه به مقدار کافی

آموزش سیب زمینی سرخ کرده با پنیر پیتزا در 10 مرحله

  1. برای تهیه سیب زمینی تنوری خوشمزه ابتدا قارچ را می شوییم، سپس به صورت ورقه ای خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب انتخاب می کنیم، سپس کره را درون تابه قرار می دهیم و تابه را روی حرارت ملایم می گذاریم تا کره ذوب شود.
  2. حالا اسلایس های قارچ را درون تابه می ریزیم، سپس مقداری نمک به قارچ اضافه می کنیم و با حرارت ملایم در کره تفت می دهیم تا قارچ پخته شده و آب نیندازد. در ادامه حرارت تابه را زیاد می کنیم تا آب اضافی قارچ ها تبخیر شود.
  3. در این مرحله زمانی که آب اضافی قارچ کشیده شد، آن را از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی خرد می کنیم و درون یک کاسه آب سرد می ریزیم.
  4. حالا اجازه می دهیم نشاسته سیب زمینی ها گرفته شود تا هنگام سرخ شدن به هم نچسبند. در ادامه سیب زمینی ها را درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم کاملا آب اضافی شان خارج شود. حالا سیب زمینی ها را سرخ می کنیم.
  5. در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم، سپس مقداری زردچوبه برای خوشرنگ شدن سیب زمینی ها اضافه می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم روغن کاملا داغ شود.
  6. حالا سیب زمینی ها را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا کاملا سرخ و طلایی شوند. زمانی که سیب زمینی ها کاملا سرخ شدند آن ها را از تابه خارج می کنیم، سپس روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان کشیده شود.
  7. حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه پودر پاپریکا را به همراه پودر آویشن روی کالباس ها می پاشیم، سپس قارچ های سرخ شده را به صورت پخش روی کالباس می ریزیم.
  8. در این مرحله روی کل مواد را با پنیر پیتزا می پوشانیم، سپس ظرف را درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بماند تا پنیر پیتزا آب شود. ۳ دقیقه آخر پخته گریل را روشن می کنیم و اجازه می دهیم پنیر پیتزا طلایی و خوشرنگ شود.
  9. در نهایت پس از اینکه پنیر پیتزا رنگ گرفت و روی آن طلایی شد، سیب زمینی پنیری را از فر خارج می کنیم، سپس آنرا درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه سس دلخواه به صورت گرم سرو می کنیم. نوش جان.



امتیاز: 1 (از 1 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد