hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > تندرستی > خواص و طبع میوه گرمک چیست ؟

خواص و طبع میوه گرمک چیست ؟

گرمک یکی از میوه های پر طرفدار در روزهای گرم ؛ میوه ای شیرین و پر آب از خانواده ی صیفی جات است که فواید و خواص فراوانی برای سلامتی دارد.در این مطلب همه آنچه درباره خواص و مضرات گرمک ، ارزش غذایی و طبع این میوه پر فایده را باید بدانید گردآوری کرده‌ایم .

گرمک چیست؟

گرمک (نام علمی: cucumis melo) میوه‌ای است که آن را در جنوب آمریکا و در تجارت غالباً به نام کانتالوپ می‌شناسند و عقیده بر این است که مبدأ آن هندوستان بوده ‌است.

گرمک ( به انگلیسی cantaloupe)، میوه ای شیرین و پر آب از خانواده ی صیفی جات است که دارای پوسته ای کرم رنگ و گوشتی زرد رنگ می باشد. میوه گرمک یکی از میوه های خانواده طالبی است که در فصل تابستان به بازار می آید و مزه شیرین و آبداری درد و قسمت هایی نظیر میوه و تخم میوه آن مورد استفاده قرار می گیرد.گرمک سرشار از ویتامین A و بتا کاروتن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود.

گرمک

جدول ارزش غذایی گرمک


جدول ارزش غذایی گرمک در هر ۱۰۰ گرم
مواد غذاییمقدارواحد
انرژی۳۴کیلو کالری
کربوهیدرات۸٫۱۶گرم
قند۷٫۸۶گرم
فیبر۰٫۹گرم
چربی۰٫۱۹گرم
پروتئین۰٫۸۴گرم
بتاکارتن۱۶۹میکروگرم
کلسیم۹میلی گرم
آهن۰٫۲۱میلی گرم
منیزیم۱۲میلی گرم
منگنز۰٫۰۴۱میلی گرم
فسفر۱۵میلی گرم
سدیم۱۶میلی گرم
پتاسیم۲۶۷میلی گرم
ویتامین B1۰٫۰۴۱میلی گرم
ویتامین B2۰٫۰۱۹میلی گرم
ویتامین B3۰٫۷۳۴میلی گرم
ویتامین C۳۶میلی گرم


گرمک

خواص گرمک برای سلامتی بدن

گرمک نه تنها خوشمزه است، بلکه فوایدی زیادی برای بدن دارد. در ادامه به خواص گرمک اشاره می‌کنیم.

۱. سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

تقویت سیستم ایمنی بدن از جمله خواص گرمک محسوب می‌شود. مصرف منظم گرمک می‌تواند به بهبود و تقویت سیستم ایمنی کمک کرده و مبارزه با بیماری‌ها را برای بدن آسان‌تر کند. این میوه‌ی تابستانی پرطرفدار سرشار از ویتامین‌های C و A است که از طریق تحریک گلبول‌های سفید در بدن، سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند.

۲. سلامت قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد

گرمک غنی از پتاسیم است که فشار خون را کنترل می‌کند و از این طریق قلب را سالم نگه می‌دارد. این ماده‌ی معدنی همچنین از فشار خون بالا پیشگیری می‌کند و اجازه نمی‌دهد سدیم به بدن آسیب بیشتری وارد کند.گرمک همچنین غنی از ترکیباتی به نام آدنوزین است که به دلیل اینکه خواص رقیق‌کننده‌ی خون دارد، برای قلب مفید است. این موضوع از انعقاد خون در سیستم قلبی و عروقی جلوگیری می‌کند. ویتامین C از سفت شدن عروق (آرتریواسکلروز) پیشگیری می‌کند و فولات هم در جلوگیری از ابتلا به حمله‌ی قلبی مفید است.

۳. از سرطان پیشگیری می‌کند

می‌توانید با خوردن بعضی از مواد غذایی مثل گرمک از ابتلا به سرطان جلوگیری کنید. این میوه ویتامین C و بتاکاروتن زیادی دارد که می‌توانند به‌طرز مؤثری با رادیکال‌های آزاد بدن مبارزه کنند و آن‌ها را از بین ببرند. این رادیکال‌های آزاد برای بدن مضر هستند، چون به سلول‌های بدن حمله می‌کنند و منجر به بروز تومورهای سرطانی می‌شوند.

۴‌. با استرس مبارزه می‌کند

کانتالوپ سرشار از پتاسیم است که ضربان قلب را تنظیم می‌کند و به فرآیند ارسال اکسیژن به مغز بهبود می‌بخشد و به همین دلیل باعث می‌شود تمرکز و آرامشتان بیشتر شود. یکی از ترکیبات موجود در گرمک به نام «سوپراکسید دیسموتاز» از طریق کاهش فشار خون و ریلکس کردن اعصاب، با استرس مبارزه می‌کند.

۵. به حفظ سلامت چشم‌ها کمک می‌کند

این میوه‌ی تابستانی سرشار از بتاکاروتن‌هایی است که به حفظ سلامت بینایی کمک می‌کنند.بتاکاروتن‌ها زمانی که توسط بدن جذب شوند، به ویتامین A تبدیل می‌شوند. این ویتامین در پیشگیری از ابتلا به آب‌مروارید و تقویت بینایی اثرگذار است. مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف منظم مواد غذایی حاوی ویتامین A بالا می‌تواند احتمال ابتلا به آب‌مروارید را تا ۴۰ درصد کاهش دهد.

۶. در پیشگیری از دیابت نوروپاتی مفید است

دیابت نوروپاتی یک اختلال کلیوی است که در آن سلول‌های کلیه به‌طرز خطرناکی آسیب می‌بینند. عصاره‌ی گرمک می‌تواند به پیشگیری از این عارضه کمک کند. علاوه بر این گرمک شاخص گلیسمی پایینی دارد که این یعنی فروکتور و گلوکز موجود در آن قند ساده هستند. نتیجه می‌گیریم که مصرف این میوه برای بیماران دیابتی و افراد مبتلا به اضافه وزن ایمن است.

۷. برای ریه‌ها فوایدی دارد

مصرف منظم این نوع ملون ویتامین A از دست رفته‌ی بدن به دلیل استعمال مداوم دخانیات یا قرار گرفتن در معرض دود سیگار را دوباره تأمین می‌کند.این موضوع به جوانسازی ریه‌ها کمک می‌کند و به‌طور ویژه برای افراد سیگاری مفید است که ریه‌هایشان در اثر سیگار کشیدن به‌شدت آسیب دیده است.

۸. بی‌خوابی را درمان می‌کند

گرمک یک ملین قوی است و اعصاب را تسکین می‌دهد و اضطراب را برطرف می‌کند. این میوه از طریق تسکین سیستم عصبی به افراد مبتلا به بی‌خوابی کمک می‌کند از شر اختلالات خواب خود خلاص شوند.

گرمک



۹. به درمان مشکلات قاعدگی کمک می‌کند

اگر در دوران قاعدگی دچار دردهای شدید می‌شوید، از خوردن گرمک غفلت نکنید. ویتامین C موجود در این میوه در تنظیم چرخه‌ی قاعدگی و تسکین درد قاعدگی اثربخش است. مصرف منظم گرمک طی دوران پریودی می‌تواند جریان خون و لخته شدن خون را به‌طرز قابل‌توجهی کاهش دهد و سایر مشکلات قاعدگی را بهبود ببخشد.

۱۰. به کاهش وزن کمک می‌کند

گرمک بخورید و لاغر شوید! این میوه به دلیل اینکه حاوی کالری کم و فیبر زیاد است، یک گزینه‌ی عالی برای کاهش وزن به شمار می‌رود. حتی اگر گرمک زیادی بخورید، کالری زیادی دریافت نمی‌کنید. فیبر برای کاهش وزن مفید است، چون باعث می‌شود برای مدت زمان طولانی‌تری احساس سیری کنید.

۱۱. به ترک سیگار کمک می‌کند

گرمک برای افرادی که قصد ترک سیگار کشیدن دارند، اثرگذار است.علت این موضوع این است که مواد معدنی و مغذی موجود در آن به افراد سیگاری در مدیریت مؤثر علائم محرومیت از نیکوتین کمک می‌کند. علاوه بر این گرمک از طریق تأمین ویتامین A از دست رفته‌ی بدن در اثر سیگار کشیدن دائم، به بدن در ریکاوری سریع‌تر کمک می‌کند‌.

۱۲. برای زنان باردار مفید است

به زنان باردار و زنانی که قصد باردار شدن دارند توصیه می‌شود اسید فولیک مصرف کنند.فولات زیاد موجود در کانتالوپ به تولید و حفظ سلول‌های جدید، به‌ویژه در بدن زنان باردار کمک کرده و همچنین از نقص لوله‌ی عصبی جنین جلوگیری می‌کند. این میوه از طریق از بین بردن سدیم اضافی بدن، از احتباس آب در بدن پیشگیری می‌کند.

۱۳. هسته‌های آن خواص درمانی دارد

خوردن هسته‌ی له‌ شده‌ی گرمک می‌تواند به از بین بردن کرم‌های روده کمک کند. علاوه بر این سرفه، تب و سوءهاضمه را هم درمان می‌کند.

۱۴. دندان‌درد را تسکین می‌دهد

تسکین دندان‌درد یکی دیگر از خواص گرمک به شمار می‌رود. ۶ گرم پوست گرمک را به همراه آب داخل قابلمه بریزید و قابلمه را روی اجاق قرار دهید تا آب بجوشد. زیر حرارت را خاموش کنید و زمانی که مخلوط خنک شد، آن را از صافی رد کنید. از ترکیب به دست آمده به‌عنوان شوینده‌ی دهان استفاده کنید تا دندان‌دردتان تسکین پیدا کند.

۱۵‌. به درمان آرتریت کمک می‌کند

جای دادن مقدار مناسبی از گرمک در رژیم غذایی می‌تواند به رفع درد و ناراحتی ناشی از آرتریت کمک کند. این میوه‌ی خوشمزه خواص آنتی‌اکسیدانی دارد و می‌تواند از استرس اکسیداتیو در مفصل و استخوان‌ها پیشگیری کند و در نتیجه التهاب را کاهش دهد.

۱۶. به هضم کمک می‌کند

کانتالوپ برای معده عالی است. این میوه حرکت روده را تنظیم می‌کند و در سالم نگه داشتن دستگاه گوارش مفید است. این میوه‌ی معجزه‌آسا سرشار از فیبر غذایی ضروری است که به تنظیم حرکت روده کمک می‌کند. همچنین تضمین می‌کند که غذا به‌خوبی در دستگاه گوارش حرکت کند که این موضوع در کاهش خطر ابتلا به سرطان روده‌ی بزرگ اثرگذار است.

گرمک

خواص گرمک برای پوست

تمام انواع ملون‌ها برای پوست عالی هستند‌. گرمک هم بسیار مغذی است و برای پوست فوایدی دارد. در ادامه خواص گرمک برای پوست آورده شده‌اند.

۱۷. پوست را جوان و هیدراته می‌کند

گرمک یک میوه‌ی بی‌نظیر برای پوست به شمار می‌رود. این میوه حاوی ویتامین‌های K و E است که نقش مهمی در سالم و درخشان نگه داشتن پوست دارند. میزان آب زیاد موجود در این میوه پوست را از داخل هیدراته (آبرسانی) می‌کند.

۱۸. پوست را ترمیم و احیا می‌کند

اگر می‌خواهید پوستتان همیشه جوان و شاداب به نظر بیاید، حتما گرمک را در برنامه‌ی غذایی خود قرار دهید. این میوه مقدار زیادی ویتامین A و ویتامین C دارد و به همین دلیل برای پوست مفید است. ویتامین A به احیای پوست کمک می‌کند و ویتامین C هم در تولید کلاژن نقش دارد.

۱۹. خواص ضدپیری دارد

می‌توانید با خوردن گرمک به جوان کردن پوست خود کمک کنید. این میوه مقدار زیادی اسید فولیک دارد که به فرآیند ترمیم سلو‌ل‌ها سرعت می‌بخشد و پوست را سالم می‌کند. این موضوع به‌طور ویژه برای زنان باردار مفید است. ویتامین C موجود در این میوه‌ هم از بروز چین‌وچروک روی پوست پیشگیری کرده و به حفظ قابلیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند. علاوه بر این در سنتز کلاژن نقش دارد.

۲۰. درمانی برای اگزما و سایر مشکلات پوستی محسوب می‌شود

آب گرمک می‌تواند یک لوسیون اثربخش برای درمان اگزما و از بین بردن کک‌ومک باشد. می‌‌توانید از این ترکیب برای سوختگی و خراشیدگی پوست هم استفاده کنید.

خواص گرمک برای مو

گرمک حاوی تمام مواد مغذی و معدنی حیاتی بوده که به آن‌ها برای حفظ سلامت مو و پوست سر نیاز است. در ادامه خواص گرمک برای مو را در اختیارتان قرار داده‌ایم.

۲۱‌. با ریزش مو مبارزه می‌کند

 ریزش مو دارید، گرمک بخورید. اینوزیتول نوعی ویتامین B بوده که به آن برای پیشگیری از ریزش مو و کمک به رشد مو نیاز است.این ویتامین بیشتر در مرکبات (به جز لیموترش) یافت می‌شود. گرمک حاوی مقدار کافی اینوزیتول است و به همین دلیل می‌تواند در جلوگیری از ریزش مو و افزایش رشد مو اثرگذار باشد. مصرف منظم گرمک می‌تواند رشد مو را تحریک کند.

۲۲. یک نرم‌کننده‌ی عالی است

طی ماه‌های گرم سال می‌توانید از گرمک به‌عنوان یک نرم‌کننده‌ی عالی استفاده کنید. تمام کاری که باید بکنید این است که یک فنجان گرمک را با چنگال له کنید و بعد از شستن مو با شامپو، آن را روی موهای خود ماساژ دهید. بعد از ۱۰ دقیقه موهای خود را بشویید.

گرمک



چرا در دوران بارداری گرمک خوردن مفید است؟

به دلیل این که میوه گرمک دارای مواد مغذی حیاتی بسیاری است، مصرف آن مي تواند تمام نیازهای جنین داخل رحم مادر باردار را برآورده می کند. پس، بهتر است مقدار مناسبی از این میوه در رژیم غذایی هفتگی زنان باردار وجود داشته باشد. در ادامه مقاله، مواد مغذی موجود در میوه گرمک همراه با مزایای آن بیان شده است، که عبارتند از:

1. محکم شدن استخوانهای جنین با خوردن گرمک در دوران بارداری :

وجود مقداري کلسیم در میوه گرمک کمک می کند تا ساختار استخوان ها و دندان های جنین داخل رحم مادر محکم شود.

2. خوردن گرمک در بارداری و زایمان طبیعی آسانتر :

مصرف فسفر در دوران بارداری برای انقباض عضلات بدن در طول انجام روند زایمان طبيعي بسیار مفيد است. همچنین، مصرف این عنصر از لخته شدن خون در بدن مادران باردار جلوگیری کرده و عملکرد کلیه، هدایت عصبی، ترمیم بافت ها و عملکرد قلب اين افراد را بهبود می بخشد.

3. بهبود رشد جنین با خوردن گرمک در بارداری:

آهن موجود در میوه گرمک به زنان حامله کمک می کند تا هموگلوبین خون را در ميزان مناسبي حفظ كنند. همچنین، خوردن گرمک در دوران بارداری كمك مي كند تا تولید سلول های قرمز خون افزایش يافته و از بروز کم خونی در بدن زنان حامله جلوگیری شود. علاوه بر آن، مصرف خريزه در دوران بارداري زنان باعث می شود تا جریان خون از طریق حفره های رحمی همراه با اکسیژن فراوان به جنین داخل رحم برسد و رشد او را بهبود بخشد.

4. تکمیل سیستم ایمنی جنین با خوردن گرمک در بارداری:

ویتامین C موجود در میوه گرمک به بدن زنان حامله کمک می کند تا با انواع عفونت های جزئی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا مبارزه کند. علاوه بر آن، این ویتامین برای رشد جنین و تشکیل سیستم ایمنی سالم در بدن او ضروری است.

5. جلوگیری از نقص هنگام تولد با خوردن گرمک در بارداری :

حتما می دانید که وجود ویتامین A كافي در بدن زنان باردار، برای رشد جنین داخل رحم آن ها، توسعه عملکرد شناختی او و دفع هر گونه نقص هنگام تولد بسیار ضروری است. همچنین، فراموش نکنید كه مصرف این ویتامین به رشد و توسعه قلب، ریه ها، کلیه ها، چشم ها و استخوان های جنین داخل رحم مادر باردار هم کمک شایانی می کند.

6. با خوردن گرمک در بارداری حالت تهوعتان را کاهش دهید:

ویتامین B1 جزء فعالی از سری ویتامین های ب 12 است، که مصرف آن روند شکل گیری سالم سیستم عصبی مرکزی جنین را بهبود بخشیده و به او در مبارزه با مسائل مختلف قبل از تولد کمک می کند. همچنین، مصرف این ویتامین در دوران بارداری به کنترل حس حالت تهوع در زنان حامله کمک کرده و ویار صبحگاهی را در طول سه ماهه اول از دوران بارداری کاهش خواهد داد. پس از زایمان هم مصرف این میوه مي تواند کیفیت شیر مادر را بهبود بخشد.

7. وجود ضد انعقادها در میوه گرمک مفید برای مادران باردار:

وجود ضد انعقادها در میوه گرمک به عنوان رقیق کننده خون زنان باردار عمل کرده و از لخته خون در بدن اين افراد در طی كل دوران بارداری جلوگیری می کند.

8. کاروتنوئیدهاي موجود در ميوه گرمک و مبارزه با سرطان:

کاروتنوئیدهای موجود در میوه گرمک باعث تقویت سیستم ایمنی بدن مادر و جنين داخل رحم او شده و در مبارزه با شرایط تهدیدکننده زندگی مانند سرطان به آن ها کمک خواهد کرد. 

گرمک

آیا خوردن زیاد گرمک در بارداری ضرر دارد؟

با این حال شما باید از مضرات گرمک در بارداری نیز مطلع باشید. ازجمله‌ی این عوارض می‌توان در درجه‌ی اول به تکرر ادرار اشاره کرد که ناشی از میزان آب زیاد در این میوه است. شما نباید اجازه دهید این اتفاق رخ دهد زیرا دهیدراته شدن در طول بارداری می‌تواند مشکلات زیادی برای شما و جنینتان ایجاد کند. این مشکل در اثر زیاده روی در مصرف خربزه مشهدی، میوه ملون، هندوانه، سمسوری  نیز پیش می‌آید.

بعلاوه وجود قند بالا در این میوه نیز می‌تواند مشکلاتی مانند دیابت بارداری ایجاد کند. یکی دیگر از مشکلاتی که در زمان مصرف گرمک در بارداری پیش می‌آید این است که بسیاری از افراد نمی‌دانند که باید آنها را نیز بشویند. شستن پوست گرمک اهمیت زیادی دارد زیرا در صورت وجود آلودگی، به هنگام برش زدن ؛ آلودگی‌ها به داخل میوه منتقل می‌شوند و می‌توانند مشکلات زیادی برای شما ایجاد کنند. پس حتماً قبل از مصرف آن را مانند میوه‌های دیگر بشویید.

عوارض مصرف گرمک

به طور كلی، مصرف گرمک برای بیشتر مردم بی خطر است. با این حال در 5 تا 10 سال گذشته، گرمک مسئول بیش از 10 بیماری ناشی از تغذیه شناخته شده است. اکثریت این بیماری ها ناشی از عفونت باکتریایی سالمونلا بوده است. گرمک مسئول برخی بیماری های غذایی می باشد به این دلیل که میوه گرمک در تماس با زمین رشد می کند که ممکن است قبل از برداشت آلوده به باکتری های خاک، آب و حیوانات شود. علاوه براین ملون ها دارای پوسته سخت و شیارداری هستند که باکتری ها را به دام می اندازد. باکتری ها همچنین ممکن است از چاقوی آلوده در هنگام برش گرمک به آن منتقل شوند.

آلودگی باکتریایی تنها دلیل ریسک خوردن گرمک نمی باشد بلکه گرمک گاهی باعث ایجاد آلرژی نیز می شود. زمانی که افرادی با تجربه آلرژی راگوید گرمک می خورند ممکن است احساس خارش دور لب و در گلوی خود داشته باشند و یا دهان، زبان و حلق آن ها متورم شود.

گرمک
نکاتی درباره قاچ کردن گرمک

  • میوه ای را خریداری کنید که هیچ شکاف، لکه و تغییر رنگی روی پوست خود نداشته باشد.
  • قبل از قاچ کردن گرمک دست های خود را آب و صابون شستشو دهید.
  • پوست ملون را قبل برش، با برس شستشوی میوه ها زیر آب سرد شیر بشویید و میوه را با حوله خشک کنید.
  • از یک چاقوی تمیز برای قاچ زدن گرمک استفاده کنید و انتهای گرمک (جایی که به بوته متصل می شود) را بریده و دور بیندازید. بررسی ها نشان می دهد که آلوده ترین قسمت ملون آنجاست.
  • کل ملون را از وسط نصف کنید و دانه های آن را جدا کرده بیرون بریزید. میوه را به قسمت های کوچکتر تقسیم کرده و مصرف کنید.


فواید تخمه گرمک


  • از خواص گرمک و تخم آن کمک به درمان خانگی سرماخوردگی میباشد.
  • بخور تخم گرمک برای برطرف نمودن ورم چشم به ویژه ورم ناشی از سرماخوردگی بسیار مفید است.
  • تخمه گرمک حاوی مقادیر بالای پروتئین است که برای تقویت و افزایش رسد مو و ناخن موثر می باشد.
  • مقادیر بالای ویتامین A و ویتامین E موجود در تخمه گرمک برای پیشگیری از دژنراسیون ماکولا، بیماری های قلبی عروقی و حتی سرطان مفید هستند.
  • پتاسیم، منیزیم و فسفر موجود در تخمه گرمک باعث کاهش فشار خون بالا می شوند.
  • مطالعات اولیه نشان می دهد که داتخمه کدو می تواند برای از بین یردن کرم های انگلی در روده مفید باشند.
  • تخمه گرمک حاوی مقادیر بالای فیبر است که باعث کاهش وزن و لاغری افراد می شود.

نحوه انتخاب یک گرمک رسیده

خواص گرمک | فواید بی نظیر سلامتی گرمگ و نحوه انتخاب گرمک شیرین

یک گرمک را بلند کنید و اگر سنگین تر از وزنی بود که انتظار داشتید احتمالا رسیده است. یک گرمک رسیده بوی شیرینی دارد و اگر کمی از پوست گرمک را جدا کنید باید بوی شیرینی از آن به بینی شما برسد.
اگر گرمکی که خریداری کرده اید به خوبی نرسیده است می توانید آن را در گوشه ای از آشپزخانه قرار داده و پس از چند روز مصرف کنید. اما برای جلوگیری از رشد باکتری ها در این میوه تا قبل از شروع مصرف آن، میوه را نشویید.


سوالات متداوال؟


طبع گرمک چیست؟

طبع گرمک گرم و تر می باشد و برای افراد صفراوی مناسب است

تفاوت گرمک، سمسوری، طالبی و ملون در چیست؟

گرمک: نارنجی و بدون خط
سمسوری: نارنجی خط دار
طالبی: سبز خط دار
ملون: سبز بی خط
جانا: پوست زرد راه راه و گوشت نارنجی


فرق گرمک و ملون چیست؟

گرمک و ملون هر دو دارای پوستی بدون خط هستند ولی تفاوت این دو در رنگ میوه است.ملون رنگی سبز دارد در حالی که گرمک دارای رنگ زرد است.

چرا گرمک را خربزه تخم قند می نامند؟
با توجه به عطر و بوی خود، آن را به عنوان خربزه تخم قند (muskmelon) می نامند.
گرمک حساسیت زاست؟

واکنش های آلرژیک ناشی از این میوه نادر می باشد ولی از فرم خفیف تا شدید شروع می شود.برخی از علائم آلرژی گرمک عبارتند از سوزن شدن گلو با بستن شدن آن که فرد در تنفس دچار مشکل می شود.

گرمک برای چی خوبه؟
مقادیر بالای ویتامین C، ویتامین A و بتا کاروتن موجود در گرمک باعث تقویت سیستم ایمنی بده شده و با افزایش تولید گلبول های سفید خون برای پیشگیری و درمان تب، سرماخوردگی، گلودرد و سرفه مفید می باشد.همچنین مقادیر بالای ویتامین C و بتا کاروتن موجود در گرمک در کاهش خطر ابتلا به آسم بسیار مفید می باشند.

آیا مصرف گرمک برای جلوگیری از ریزش مو موثره؟
گرمک حاوی مقادیر بالای ویتامین های گروه B است که برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت و افزایش رشد مو موثر هستند.
مصرف گرمک برای افراد دیابتی ها مناسبه؟
گرمک با بهبود تولید انسولین از نوسانات قند خون در افراد دیابتی جلوگیری می کند.
مصرف گرمک برای درمان یبوست مفیده؟

مقادیر بالای فیبر موجود در گرمک به بهبود هضم غذا کمک کرده و برای درمان نفخ معده و سلامت دستگاه گوارش مفید می باشد.فیبر موجود در گرمک باعث افزایش مدفوع شده و با بهبود حرکات روده به درمان یبوست و اسهال کمک می کند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد