hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > با تامین به موقع مواد اولیه ظرفیت تولید ذوب آهن تکمیل می شود

با تامین به موقع مواد اولیه ظرفیت تولید ذوب آهن تکمیل می شود

در همایش پیشگامان انقلاب و صنعت که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با حضور مدیران عامل و دیگر مسئولین سابق ذوب آهن و مدیران و سرپرستان فعلی این شرکت در روز سه شنبه 7 اسفند ماه سال جاری در تالار آهن برگزار شد ، روند فعالیت ها، چالش ها، طرح های توسعه، موفقیت ها ،تولیدات ،مسئولیت های اجتماعی و مسایل پیش روی این مجتمع عظیم صنعتی مورد بررسی قرار گرفت 

مهندس یزدی زاده مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در این همایش ضمن مرور تحولات و اقدامات ذوب آهن در سال های اخیر ، به تولید محصولات جدید در این  شرکت اشاره کرد و گفت : در سال 97 با یک اقدام اساسی و افزایش سرمایه از ماده 141 خارج شدیم و در اقدامی دیگر بخشی از  بدهی های ذوب آهن با مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت تهاتر شد و در سال آینده نیز با استفاده از این پتانسیل بدهی های ذوب آهن کمتر خواهد شد.

وی در ادامه افزود : هزینه های مالی ذوب آهن اصفهان در سال 97 کاهش یافته و با سود دهی مناسب در سال جاری زیان انباشته شرکت به کمتر از 1000 میلیارد تومان خواهد رسید .

مهندس یزدی زاده سپس با اشاره به اقدامات اجرایی و فنی سال جاری در ذوب آهن گفت : تولید ریل ملی به عنوان یک ایده جدید از سه سال قبل در ذوب آهن مطرح بود که در سال جاری این محصول تولید و عرضه شد . همچنین تولید تیرآهن H300  با تولید بیم بلانک به ثمر رسید و این شرکت قادر است محصولات صنعتی و جدید خود را متنوع کرده و میزان تولید آن ها را افزایش دهد .

مدیر عامل ذوب آهن در ادامه مهمترین مشکل و دغدغه این مجتمع عظیم صنعتی در حال حاضر را تهیه مواد اولیه معرفی کرد و یادآور شد : ذوب آهن در داخل هیچ مشکلی ندارد و تولید این شرکت  با تامین مواد اولیه و راه اندازی مجدد کوره بلند شماره یک در سال آینده با فعالیت سه کوره بلند به سه میلیون و 600 هزارتن خواهد رسید.

مهندس یزدی زاده در پایان گفت : این شرکت میزبان حدود 14000 نیروی انسانی بوده که سرمایه اصلی این شرکت هستند و همگی با هوش، زحمتکش و با انگیزه می باشند و با وجود آنها قادر به انجام کارهای بزرگتر خواهیم بود.

در این همایش چند تن از مدیران عامل  ومعاونین اسبق ذوب آهن نیز نظرات و خاطرات خود از فعالیت در این کارخانه را برشمردند.

دکتر بهرام سبحانی مدیر عامل اسبق و رئیس هیئت مدیره فعلی ذوب آهن و مرد سال فولاد ایران بود طی سخنانی از خاطرات حضور خود در صنعت فولاد و از جمله کار در ذوب آهن و فولاد مبارکه سخن گفت و یادآور شد : ذوب آهن اصفهان به عنوان قدیمی ترین صنعت فولاد کشور همچنان به عنوان یک شرکت بزرگ و خوشنام در سطح کشور مطرح است و انشاا... با همت کارکنان و راه اندازی مجدد کوره بلند شماره یک تا شهریور سال 98 به تولید سه میلیون و 600 هزار تن خواهد رسید.

مهندس حسن آذربایجانی از مسئولین سابق این شرکت در سخنان خود گفت : ماپایه گذار صنعت در کشور بودیم و در حد توان در این زمینه قدم برداشتیم .  انتظار ما این است که مدیر عامل فعلی با کمک کارکنان خود بیش از پیش در جهت حفظ و گسترش تولید، تکریم کارکنان و بازنشستگان و احیاء عظمت و نام ذوب آهن بکوشند و در سال های آینده ، تولید این شرکت را افزایش دهند .

مهندس اصلانی دیگر مدیر عامل اسبق ذوب آهن  گفت : برای من باعث افتخار است که عمر خود را در ذوب آهن طی کردم و با کارکردن در این کارخانه مامور خدمت در صنایع دیگر مانند صنایع دفاع، مس و سیمان شدم .

مهندس محمد رضا فرقدانی دیگر سخنران این مراسم بود . این مدیر عامل اسبق ذوب آهن گفت : من از اولین فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف بودم که در سال 1349 در ذوب آهن استخدام شدم و تا زمان بازنشستگی در سال 1381 سمت های مختلفی از جمله مسئولیت پدافند غیرعامل در زمان جنگ را بر عهده داشتم .وی گفت 2 سال آخر خدمت را نیز به عنوان مدیر عامل در خدمت همکاران بودم .وی سپس خاطرات خود از زمان حضور مهندسان روسی و بمباران های کارخانه در زمان جنگ را برشمرد .

مهندس مسعود ابکاء دیگر مدیر عامل اسبق ذوب آهن نیز در سخنان خود از انجام مسئولیت های اجتماعی ذوب آهن در لنجان، استان اصفهان و کشور سخن گفت و یادآور شد : مهمترین کار ذوب آهن عدم استفاده از یارانه انرژی در کشور و تلاش و فعالیت در جهت ساخت و راه اندازی دیگر واحدهای فولادی کشور است.

درپایان همایش مهندس حسین فخاری از معاونین اسبق شرکت درمورد شکل گیری انجمن پیشگامان صنعت فولاد کشور  واهداف آن سخن گفت ویادآور شد : دربهار 98 مجمع عمومی این انجمن برگزار خواهد شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد