ضرورت ارتقای نظارتهای بهداشتی و تقویت هماهنگی در اجرای مأموریتهای دامپزشکی
حجتالاسلام والمسلمین جویباری، مسئول دفتر نمایندگی ولیفقیه در ادارهکل دامپزشکی استان گلستان در این جلسه، در ابتدای سخنان خود با تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش، ماه محرم را مدرسهای برای تبیین بصیرت، استقامت و حقطلبی دانست و اظهار کرد: فرهنگ عاشورا همواره الهامبخش مسئولان در ایفای صحیح مسئولیتها و حرکت در مسیر ارزشهای اسلامی و انقلابی بوده است.
همچنین بر ضرورت توجه به منافع ملی، تحلیل دقیق تحولات و بهرهگیری از تجارب گذشته در مواجهه با مسائل و رویدادهای مهم تأکید کرد.
ایشان در ادامه با اشاره به اهمیت همدلی و انسجام در مسیر تحقق اهداف کلان کشور، خاطرنشان کرد: فراهم شدن زمینه بهرهمندی مردم از دستاوردها و نتایج اقدامات و تصمیمات اتخاذ شده، مستلزم همکاری، هماهنگی و رفع موانع احتمالی در مسیر اجرای برنامهها است.
مسئول دفتر نمایندگی ولیفقیه در ادارهکل دامپزشکی استان گلستان در پایان بر ضرورت تداوم تلاشها، همافزایی میان بخشهای مختلف و توجه به مسئولیتهای سازمانی در راستای خدمترسانی مطلوب به مردم تأکید کرد.
دکتر علی کاووسی مدیرکل دامپزشکی استان در این نشست با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ماه محرم، بر ضرورت بهرهگیری از فرهنگ و مکتب عاشورا در تقویت روحیه ایثار، مسئولیتپذیری و خدمترسانی صادقانه به مردم تأکید کرد.
وی همچنین با اشاره به جایگاه راهبردی دامپزشکی در تأمین امنیت غذایی و حفظ سلامت عمومی جامعه اظهار داشت: مجموعه دامپزشکی با رسالت خطیر خود در حوزه کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دامی و بیماریهای مشترک بین انسان و دام، نقشی مؤثر در صیانت از سلامت جامعه و حمایت از تولید ایفا میکند و تحقق این مأموریتها نیازمند آمادگی مستمر، برنامهریزی منسجم و حضور فعال در تمامی سطوح اجرایی است.
مدیرکل دامپزشکی استان گلستان در ادامه با تأکید بر ضرورت تشدید نظارتهای بهداشتی در ایام و مناسبتهای مذهبی بهویژه ایام محرم، عید سعید قربان و تاسوعا و عاشورای حسینی، تصریح کرد: نظارت دقیق بر فرآیند ذبح دام، فعالیت کشتارگاهها و نحوه عرضه فرآوردههای خام دامی از جمله اقدامات مهمی است که با هدف صیانت از سلامت عمومی و پیشگیری از بروز مخاطرات بهداشتی باید با حساسیت و دقت مضاعف دنبال شود.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود حمایت از سرمایهگذاران و فعالان حوزه تولید را از جمله رویکردهای مهم مجموعه دامپزشکی استان برشمرد و افزود: تسهیل فرآیندهای مرتبط با تولید و سرمایهگذاری ضمن تقویت چرخه تولید، نقش مهمی در ایجاد اشتغال و بهبود شاخصهای اقتصادی استان دارد و دامپزشکی در این مسیر با رویکردی حمایتی در کنار تولیدکنندگان و سرمایهگذاران فعالیت میکند.
مدیرکل دامپزشکی استان گلستان در ادامه بر ضرورت مستندسازی دقیق اقدامات نظارتی، پیگیری قانونی تخلفات احتمالی و تقویت تعامل و هماهنگی میان ستاد و شهرستانها تأکید کرد و اظهار داشت: ارتقای کارآمدی مجموعه دامپزشکی استان در گرو برنامهریزی منسجم، گزارشدهی منظم، ارزیابی مستمر عملکرد و بهرهگیری حداکثری از ظرفیتهای موجود است.
وی در پایان با تأکید بر اهمیت همدلی، همافزایی و تلاش مضاعف در اجرای مأموریتهای سازمانی، از مدیران و مسئولان واحدهای اجرایی خواست با روحیه جهادی و مسئولانه در مسیر خدمترسانی مطلوب به مردم و صیانت از سلامت جامعه گام بردارند.
در این نشست، معاونین اداره کل با ارائه گزارش از وضعیت اجرای برنامههای ملی، بر لزوم پیگیری دقیق دستورالعملهای ابلاغی، تقویت نظارتهای بهداشتی، هماهنگی بیشتر شهرستانها و تسریع در اجرای برنامههای عملیاتی تأکید کردند.
همچنین مقرر شد روند اجرای دستورات سازمان دامپزشکی کشور بهصورت مستمر توسط معاونین پایش شده و گزارش عملکرد شهرستانها در جلسات آتی ارائه شود.
در پایان جلسه از زحمات جناب آقای دکتر منصوری که به افتخار بازنشستگی نائل آمدند با اهدای لوح تقدیر و هدیه تقدیر شد و حکم انتصاب جناب آقای دکتر کهساری بعنوان سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان گالیکش و جناب آقای دکتر قربانی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کردکوی بعنوان مشاور جوان مدیر کل دامپزشکی استان گلستان و سرکار خانم دکتر رضایی بعنوان رئیس اداره آبزیان اداره کل دامپزشکی استان گلستان به آنان تقدیم شد.
