درباره ما نسخه آزمایشی | سه شنبه، 2 تیر 1405

کد: 378895 | 01 آبان 1403 ساعت 13:59

ماجرای شلیک به نیروهای نظامی ایران در تنب بزرگ

در تنب بزرگ شلیک به سمت نیروهای ایرانی باعث شهادت ناو سروان رضا سوزنچی کاشانی، مهناوی یکم مخابرات حبیب سولکی کهریزی و ناوی آیت‌الله خانی شد.
ماجرای شلیک به نیروهای نظامی ایران در تنب بزرگ


از روز ۹ آذرماه سال ۵۳ پرچم ایران در سه جزیره ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک برای همیشه به اهتزاز درآمد.

به گزارش ایلنا، ۵۳ سال پیش پس از یک دوره فعالیت دیپلماتیک نیروهای انگلیسی جزایر اشغال شده ایران در خلیج فارس را تخلیه کردند. نیروهای ایرانی ۹ آذر با هماهنگی از پیش انجام شده با نیروهای مسلح بومی وارد سه جزیره تنب بزرگ و تنب کوچک و ابوموسی شدند. 

در تنب بزرگ شلیک به سمت نیروهای ایرانی باعث شهادت ناو سروان رضا سوزنچی کاشانی، مهناوی یکم مخابرات حبیب سولکی کهریزی و ناوی آیت‌الله خانی شد.

گفتنی است؛ از این روز پرچم ایران در این سه جزیره برای همیشه به اهتزاز درآمد.

 

 

منبع: fararu-789542



عکس خوانده نمی‌شود