hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > درخواست برای ساخت سلاح هسته‌ای در راستای منافع اسرائیل است

درخواست برای ساخت سلاح هسته‌ای در راستای منافع اسرائیل است

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه گفت: طرح درخواست تغییر راهبرد دفاعی و هسته‌ای ایران در میانه جنگ تنها در راستای منافع اسراییل قابل ارزیابی است.

روزنامه اعتماد با حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس دهم گفت‌وگو کرده است.

به گزارش اعتماد، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

  • طرح درخواست تغییر راهبرد دفاعی و هسته‌ای ایران در میانه جنگ تنها در راستای منافع اسراییل قابل ارزیابی است.
  • تمام کشورهایی که به بمب هسته‌ای رسیدند، اعم از ایالات‌متحده امریکا که اولین بمب را ساخت و در هیروشیما و ناکازاکی به کار گرفت تا آخرین کشورها مثل اسراییل، کره‌شمالی و پاکستان، همه در روندی مخفی به بمب رسیدند. علت این امر نیز این است که براساس تجربه راه‌های پیموده شده کشورها - به خصوص در خاورمیانه - می‌بینیم که کشورها در مسیر رسیدن به بمب و سلاح هسته‌ای، مورد هدف قرار گرفتند. به عنوان مثال اسراییل در 1981 تاسیسات هسته‌ای عراق را بمباران کرد و بعد در مورد سوریه نیز این اقدام را انجام داد.
  • من معتقدم طرح مساله «نیاز ایران به داشتن بمب یا سلاح هسته‌ای» در شرایطی که کشور چنین برنامه‌ای ندارد به معنای دادن ‌گرای تاسیسات هسته‌ای و اقدام بسیار خطرناکی است که برخی نمایندگان و سیاسیون کشور انجام می‌دهند.
  • باید توجه ویژه داشت که اسراییل به خاطر جنایات انجام داده در غزه، سعی دارد برای تداوم این جنایات در غزه و لبنان بهانه تازه پیدا کند و موضوع هسته‌ای در ایران می‌تواند اجماعی علیه ایران به سود اسراییل انجام بدهد و حملات و خرابکاری‌های این رژیم را توجیه کند.
  • اگر نمایندگان دید راهبردی دارند، در شرایطی که جنگ به مرحله عملیاتی رسیده تبلیغاتی از این نوع به ضرر کشور تمام می‌شود.
  • نمایندگان به جای این کار می‌توانند روسیه و برخی مسوولان را تحت سوال قرار بدهند و سوال کنند که وقتی سال‌ها شعار همکاری راهبردی با روسیه و چین سر می‌دادند، علت غیب راهبردی این دو کشور در ماه‌های سختی ایران چیست.
  •  نمایندگان باید امروز این سوال را طرح کنند که چرا سوخو 35 و اس- 400 به ایران تحویل داده نمی‌شوند.پیگیری این مسائل است که در شرایط فعلی می‌تواند ارزش راهبردی داشته باشد تا درخواست برای تغییر دکترین دفاعی و دفاع از سلاح هسته‌ای.

منبع: etemadonline-678627

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد