hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > همسر سابق بیل گیتس دست به کار می شود

همسر سابق بیل گیتس دست به کار می شود

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

دور دنیا در یک دقیقه

 

در آمریکا به حواشی جوک ایلان ماسک برای کامالا هریس می پردازیم. سپس به هلند می رویم و قوطی‌های هنری را درون سطل زباله پیدا می کنیم. در آخر هم علت دستگیری یک زوج سنگاپوری طرفدار والنسیا را جویا می‌شویم.

 

ماسک:‌ آن جوک نباید حذف می‌شد! 

ایلان ماسک مدیر عامل ایکس معتقد است جوکی که درباره کامالا هریس گفته و در صفحه شخصی خودش منتشر کرده چیز مهمی نبوده و باعث ترور و یا دردسر برای رئیس‌جمهور آمریکا و معاونش نشده است. 

او در صفحه شخصی خود نوشته بود کسی به خودش زحمت نمی‌دهد کامالا هریس را ترور کند، چه اهمیتی دارد؟ چه چیزی به دست می آورد؟ دنبال سوژه مهم‌تری باید بود!

این پست زیر فشار کاربران ایکس حذف شد. اما ماسک معتقد است چون کامالا هریس ترور نشده، پس آن جوک اگر حذف نمی‌شد هم مهم نبود. 

 

هلند؛ پروژه هنری درون سطل زباله

گم شدن قوطی‌های خالی نوشیدنی باعث شد پروژه الکساندر لاوه هنرمند فرانسوی در هلند خبرساز شود. این قوطی‌ها درون سطل زباله پیدا شد.

لاوه با استفاده از قوطِی‌های خالی پروژه « اوقات خوشی که باهم سپری کردیم» را در موزه هلند اجرا کرده است. این نوشیدنی‌ها یادآور ساعات و لحظالت خوش دوستان در کنار هم است؛ هر چند که بی‌ارزش به نظر می‌رسند.

نیروی خدماتی موزه آمستردام قوطی‌ها را مثل زباله دور انداخته است. او فکر می‌‌کرده این قوطی‌ها زباله واقعی در موزه هستند و آنها را جمع و جور کرده است.

 

 

سلامتی زنان و صندوق میلیون دلاری همسر سابق گیتس

فرقی نمی‌کند زنان در کشورهای غنی و توسعه یافته زندگی کنند و یا در کشورهای فقیر؛ سلامت آنها همچنان مورد توجه قرار ندارد. این ادعایی است که ملیندا فرنچ گیتس همسر سابق بیل گیتس مطرح کرده است.

او 250 میلیون دلار برای تشکیل یک صندوق که به این موضوع بیش از پیش اهمیت دهد، سرمایه گذاری کرده است. خانم فرتچ گیتس معتقد است زنان باردار که زایمان می‌کنند و یا تصمیم به سقط می گیرند بیش از دیگر زنان در معرض خطر هستند.

روزانه 700 زن در سراسر جهان بابت زایمان فرزند جان خود را از دست می‌دهند. این اتفاق درست در دوره‌ای در حال وقوع است که پزشکی و علم پیشرفت فراوانی کرده، اما زنان همچنان از آن محروم هستند.

 

سنگاپور؛ ماه عسل تلخ زوج هوادار باشگاه والنسیا

یک زوج اسپانیایی که ماه عسل خود را در سنگاپور می‌گذراندند به دردسر افتاده و بازداشت شده اند؛ پای فوتبال در میان است.

این زوج طرفدار باشگاه والنسیای اسپانیا بنری در سنگاپور دست گرفته اند که روی آن نوشته شده « به خانه‌ات برگرد». این جمله خطاب به پیتر لیم مالک سنگاپوری والنسیا است.

آنها در حال ترک فرودگاه سنگاپور بوده اند که پاسپورت و مدارک‌شان ضبط می‌شود. سنگاپور کشور سخت‌گیری درباره اعتراضات در خیابان حتی با وجود یک نفر است.

 

چراغ سبز برزیل به ایکس

برزیل تصمیم گرفته محدودیت‌های پلتفرم ایکس را در این کشور بردارد. به این ترتیب کاربران برزیلی دوباره می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند. . پلتفرم ایکس در برزیل 22 میلیون کاربر فعال دارد.

ایکس به دستور دادگاه عالی برزیل در این کشور مسدود و ممنوع شد. انتشار محتوای جعلی و هماهنگ با گروه‌های راست افراطی در ایکس مهم‌ترین دلیل ممنوعیت این شبکه در برزیل بود. 

ایلان ماسک به خواسته‌های دادگاه تن نداده و جریمه‌هایی که برایش درنظر گرفته بودند، پرداخت نکرده بود. او از این موضع عقب‌نشینی کرده است

 

منبع: sharghdaily-945178

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد