hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > سخنگوی وزارت خارجه خطاب به انگلیس: به‌جای طرح ادعا‌های بی‌اساس اسرائیل را متوقف کنید

سخنگوی وزارت خارجه خطاب به انگلیس: به‌جای طرح ادعا‌های بی‌اساس اسرائیل را متوقف کنید

بقائی با اشاره به استفاده مکرر مقامات انگلیس از واژه «بالقوه» در توصیف اتهام‌های ساختگی علیه ایران، اقدام نهاد‌های امنیتی این کشور در اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران را در راستای سیاست «دشمن سازی» مصنوعی و تحریف افکار عمومی از نقش دولت انگلیس در استمرار نسل کشی فلسطینیان و جنگ افروزی رژیم صهیونیستی در منطقه دانست و به مقام‌های لندن توصیه نمود به جای طرح اتهام‌های بی اساس و مباحث گمراه کننده، از نفوذ خود برای توقف تجاوز و جنایات رژیم اشغالگر استفاده کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه امروز ضمن رد ادعاهای بی‌اساس یک مقام امنیتی انگلیس علیه ایران، به مقامات این کشور توصیه کرد به جای طرح اتهام‌های بی‌اساس از نفوذ خود برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی استفاده کنند.

به گزارش فارس، ادعاهای تکراری و مردود رئیس سرویس اطلاعات داخلی انگلیس با واکنش امروز (چهارشنبه) ۱۸ مهرماه اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت امور خارجه همراه بود. 

کن مک‌کالم رئیس سرویس اطلاعات داخلی انگلیس MI5 بدون ارائه سند، مدعی افزایش سطح تهدیدها از سوی ایران در دو سال گذشته شد و ادعا کرد که ایران و روسیه در حال توطئه و خرابکاری در انگلیس هستند. 

وی همچنین مدعی شد که ماموران سرویس اطلاعات داخلی انگلیس و پلیس این کشور از سال ۲۰۲۲ تاکنون با ۲۰ توطئه «بالقوه مرگبار» مورد حمایت ایران مقابله کرده‌اند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در همین ارتباط ادعاهای این مقام امنیتی انگلیس علیه جمهوری اسلامی ایران را کاملاً مردود توصیف و تکرار این ادعاها طی دو سال اخیر که بدون کوچک‌ترین سند و مدرکی مطرح می‌شود را تقبیح کرد. 

بقایی با اشاره به استفاده مکرر مقامات انگلیس از واژه «بالقوه» در توصیف اتهام‌های ساختگی علیه ایران، اقدام نهادهای امنیتی این کشور در اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران را در راستای سیاست «دشمن سازی» مصنوعی و تحریف افکار عمومی از نقش دولت انگلیس در استمرار نسل‌کشی فلسطینی‌ها و جنگ افروزی رژیم صهیونیستی در منطقه خواند. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی به مقام‌های این کشور توصیه کرد به جای طرح اتهام‌های بی‌اساس و مباحث گمراه کننده، از نفوذ خود برای توقف تجاوز و جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی استفاده کنند. 

وی همچنین با اشاره به میزبانی انگلیس از برخی گروه‌ها و تشکیلات تروریستی که با سوءاستفاده از مفهوم آزادی بیان، به صورت نظام‌مند به ترویج خشونت و تروریسم و نفرت‌پراکنی می‌پردازند، تکالیف حقوقی بین‌المللی همه دولت‌ها برای مقابله با تروریسم و تحریک به خشونت را یادآور شد. 

این دیپلمات ارشد ایرانی همچنین خواستار تجدیدنظر انگلیس در سیاست‌های غیرسازنده در قبال ملت ایران و منطقه غرب آسیا شد. 

به گزارش فارس، این مقام امنیتی انگلیس در این ادعای بی‌اساس مدعی شده که عناصر وابسته به ایران، مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران در خاک انگلیس را تهدید می‌کنند. وی همچنین ادعاهایی را نیز علیه روسیه مطرح و ادعا کرد که روسیه برای انجام عملیات مخرب در انگلیس به شبکه عناصر جنایتکار متوسل شده است.

منبع: fararu-784297

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد