hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > از شراکت بلندمدت عراق با آمریکا تا سرمایه قوی بخش بانکی عربستان

از شراکت بلندمدت عراق با آمریکا تا سرمایه قوی بخش بانکی عربستان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، البیان، الشرق، عکاظ عربستان، خبرگزاری رسمی عراق و الشرق الاوسط.

خبرگزاری رسمی عراق: شراکت بلندمدت عراق با امریکا

فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق نسبت به شراکت بلندمدت با امریکا به ویژه در زمینه‌های امنیتی و نظامی ابراز امیدواری کرد. فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق در حاشیه نشست وزارتی کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در واشنگتن با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا دیدار کرد.

وزیر خارجه عراق در این دیدار، همکاری و هماهنگی مشترک بین عراق و امریکا در مبارزه با گروه تروریستی داعش را تحسین و به تلاش‌های مشترکی که 10 سال ادامه داشته، اشاره کرد.

فؤاد حسین گفت که عراق تجربه بسیاری در مبارزه با گروه‌های تروریستی کسب کرده و ما پایبند به حضور در ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با گسترش نفوذ داعش در آفریقا و آسیا هستیم.

 

 

الشرق الأوسط: نبیه بری: ارتباطات با حزب الله و توافقات با نصرالله به قوت خود باقی خواهد بود

 نبیه بری، رئیس مجلس نمایندگان لبنان تاکید کرد من با حزب الله در ارتباط هستم و توافق من با نصرالله همچنان به قوت خود باقی خواهد بود و بار دیگر بر عدم مداخله خارجی در انتخابات ریاست جمهوری لبنان تاکید می‌کنیم چرا که این موضوع یک امر حاکمیتی است و اجازه هیچ گونه دیکته‌ای را نخواهیم داد.

رئیس مجلس نمایندگان لبنان اعلام کرد: کشورش به توافقاتی که میان لبنان و آموس هوکشتاین میانجی امریکایی درباره روندی که با آتش‌بس با اسرائیل و اجرای قطعنامه بین‌المللی ۱۷۰۱ منتهی خواهد شد؛ پایبند است.

 

 

عکاظ عربستان:  بخش بانکی عربستان از سرمایه قوی برخوردار است 

بانک مرکزی عربستان گزارش ثبات مالی سال 2024 را منتشر کرد. بر اساس این گزارش، اقتصاد عربستان سعودی در سال 2023 با حمایت از نقش محوری بخش مالی، با وجود عدم اطمینان در اقتصاد جهانی، قدرت خود را به اثبات رساند. عربستان در دستیابی به چشم انداز بلندپروازانه 2030 که هدف آن تنوع بخشیدن به اقتصاد محلی است، پیشرفت کرده است. این تلاش ها باعث شد که سهم فعالیت های غیرنفتی به 49.9 درصد از تولید ناخالص داخلی برسد و رشد 4.4 درصدی را در سال 2023 ثبت کند.

این گزارش تأیید کرد که بخش بانکداری عربستان همچنان از سرمایه قوی برخوردار است، زیرا نسبت کفایت سرمایه به 20.1 درصد در سال 2023 افزایش یافت. 

 

 

الشرق: اقتصاد امارات ابوظبی با حمایت فعالیت‌های غیرنفتی در سه ماهه دوم 4.1 درصد رشد کرد

تولید ناخالص داخلی غیرنفتی امارات 6.6 درصد افزایش یافت که بالاترین ارزش فصلی را با 164.2 میلیارد درهم ثبت کرد. بر اساس گزارش مرکز آمار، تولید ناخالص داخلی امارت ابوظبی در سه ماهه دوم سال 2024 در مقایسه با مدت مشابه در سال 2023 به دلیل تداوم رشد فعالیت‌های اقتصادی غیرنفتی به نرخ رشد 4.1 درصدی دست یافت.

ارزش کل تولید ناخالص داخلی امارت ابوظبی در سه ماهه دوم سال 2024 از 297 میلیارد درهم فراتر رفت که رشد اقتصاد غیرنفتی امارات را در نیمه اول سال به میزان 5.7 درصد افزایش داد .

 

 

البیان: فرودگاه بین المللی دبی از نظر ظرفیت صندلی پیشتاز جهان است

 

بر اساس گزارش ماهانه منتشر شده توسط OAG، سازمان بین‌المللی ارائه‌دهنده داده‌ها برای فرودگاه‌ها و خطوط هوایی، فرودگاه بین‌المللی دبی همچنان جایگاه اول خود را در جهان حفظ کرده و عنوان بزرگترین فرودگاه بین‌المللی از نظر ظرفیت صندلی برنامه‌ریزی شده در پروازهای بین‌المللی  را از آن خود کرد.

بر اساس این داده ها، تعداد کل صندلی های برنامه ریزی شده در پروازهای بین المللی که از طریق فرودگاه دبی انجام می شود در اکتبر 2024 به بیش از 5.122 میلیون صندلی رسید.

OAG اعلام کرد فرودگاه هیترو لندن با ثبت 4.2 میلیون صندلی در جایگاه دوم قرار دارد. سپس فرودگاه سئول با حدود 3.61 میلیون صندلی در جایگاه سوم، فرودگاه سنگاپور با 3.55 میلیون صندلی در رتبه چهارم، قرار دارند.

 

منبع: sharghdaily-944414

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد